Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 02:53


SJØROCK, Ekne 28.8.21

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

SJØROCK, Ekne 28.8.21

Innlegg29 Aug 2021, 21:54

Hei folkens (en stund siden sist)
deLillos hadde en god kveld på småbåthavna, Ekne i Levanger i går. Nå er det en stund siden jeg har vært og hørt gutta, dette ble faktisk min konsert nr. 49 med deLillos! Så spørs det når nr. 50 kommer? Det har hvertfall vært litt av en reise så langt siden starten.
Første sang var TOG, stinn brakke og trengsel foran scenen og utsolgt festivalområde på 500. Lars kommenterte at han ikke var vant til dette, at folk så langt hadde sittet på småbord i grupper pent og pyntelig. Alle som var på Ekne måtte vise koronaserifikat, de som ikke hade det ble hurtigtestet. Det var et svært voksent publikum, vil anta gjsnittsalder var ca 45-55 år. Flere som kunne teksten på TOG utenat, inkludert meg, ble imponert av Levangerinnbyggerne angående den sangen.."Jøss, dette var jo som helt i begynnelse dette!" Sa Lars. Veldig artig med den som åpningssang. Her var stemningen som en konsert i 1991.
Det er ikke lett å ta alle i rekkefølge, men nr. 2 var ny og litt ukjent for meg. Det blei faktisk kasta ein rød BH opp på scenen, det hadde ikke skjedd før da Lars.

Her er bilde av plassen deLillos spilte på! Bak ser vi lysene på den storepapirfabrikken Norske Skog. Lenger bak er Levanger. Ekne Småbåthavn er ei havn for småbåter selvsagt. Hver lørdag og søndag er det åpen kafè der og det er populært å kjøpe kaffe, saft, brus og kake for småbarnsfamilier i området. Bra sted og ny festival er allerede under planlegging. Arrangør påstod han kunne solgt 800 biletter til årets festival.
Ekne-Sjørock2.jpg
Ekne-Sjørock2.jpg (99.48 KiB) Vist 2589 ganger

Skal prøve meg på ei setliste etter hukommelsen. Faren til Lars, Per, bodde på Sparbu siste del av livet, noe Lars markerte med å ta en bolk med Per Lillo-Stenberg tekster, se setliste.
DSC_2159_1 (3).jpg
DSC_2159_1 (3).jpg (153.58 KiB) Vist 2591 ganger

TOG
?
SØSTER
SIL VOUS PLAIT
SMAK AV HONNING
GLEMTE MINNER
MARITIM LYKKE
MIN BEIBI DRO AVSTED
SUSER AVGÅRDE
KOKKEN TOR
DET HAVET ER SOM ER STØRST
NITTEN ÅTTIFIRE
SVEVE OVER BYEN
UT
TØFF I PYJAMAS
BALLADEN OM KÅRE OG NELLY
HEI JEG ER TILBAKE
----ekstra----
FINNES DET EN KVINNE
NESTE SOMMER

deLillos var i storform, spilte veldig bra. Folk var svært fornøyde her i Levanger!! Tror gutta bodde på Falstadsenteret, et senter for menneskeverd og samtidig museum fra krigens dager, da dette huset har vært brukt til både barnehjem og fangeleir. Flere jugoslaver, russere og norske fanger ble henrettet av tyskerne i skogen rett ved under 2.verdenskrig forresten. Kanskje Lars & co fikk omvisning på senteret.

Det ble faktisk 19 sanger, kanskje 20. Det ble to øl, den 2. kunne sikkert for at jeg ikke husker den siste!!

Hilsen
Asmund Bjørshol, Levanger
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: SJØROCK, Ekne 28.8.21

Innlegg30 Aug 2021, 11:23

Tack Asmund!
Väldigt flott rapport från vad som verkat varit en väldigt flott kväll. 8-)
Och härlig setlista igen från bandet.
Sist endret av Hibbitt den 31 Aug 2021, 15:04, endret 1 gang
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: SJØROCK, Ekne 28.8.21

Innlegg31 Aug 2021, 00:14

Hei Asmund!
Jeg stemmer i med Christer - takk for flott rapport! Hyggelig å høre fra deg igjen!
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron