Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 21:14


Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg09 Feb 2020, 03:25

Da er turneen i gang, og gutta startet med en terningkast fem-konsert: https://www.h-a.no/2020/kultur/musikk/gamle-sanger-om-igjen/.

257 fremmøtte fikk høre følgende låter:

Bare gråte
Dum som et menneske
Aldri epleslang
Sanger i Lisboa
Balladen om Kåre og Nelly
Kent Evelyn
Finnes det en kvinne
Se på et tre
Nittenåttifire
Flink
Rundt i ring
Stum
Forventningen
Suser avgårde alle mann
Stakkars Oslo
Opp til fjells
Uten deg
Kokken Tor
Tøff i pyjamas
Se på meg

Enda en sang fra deLillos
Smak av honning
Neste sommer
Sist endret av Borgersen den 09 Feb 2020, 03:29, endret 1 gang
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg09 Feb 2020, 03:29

Fra Hamar Arbeiderblad (terningkast 5):

Med en ny plate i repertoaret og bagen stappet av gamle slagere sørget DeLillos for å lage fest i Hamar kulturhus lørdag kveld.

Med «Kokken Tor», «Smak av Honning», «Suser Avgårde Alle Mann» og mange andre slagere fikk publikum ønskelåtene servert da rockelegendene i Delillos gjestet Kirsten Flagstad-salen lørdag kveld. Det ble gamle sanger om igjen. Akkurat slik som strofen de selv har skrevet, og akkurat som publikum ønsket.

Første stopp under årets turné
Delillos platedebuterte til stor suksess med det legendariske albumet » Suser avgårde» tilbake i 1986, og tidligere i år slapp de sitt foreløpig siste av i alt 18 studioalbum i form av «Dum som et menneske». Som følge av sin enorme suksess på scenen og i studio tilhører DeLillos de fire store i norsk rock. Man vil nok aldri få de samme ville tilstandene som utspilte seg på og foran scenen på 80 og 90-tallet, men de gamle rockerne er fremdeles i stand til å lage et herlig show.

– Dette er den første konserten på denne turneen. I og med at dere bor i Hamar og at vi kommer hit til turneens første konsert kommer dere i alle fall til å bli utsatt for en del låter fra vårt nye album, sa Lars Lillo Stenberg innledningsvis.

Under en lanseringsturné er på ingen måte overraskende at bandets nyeste låter får plass i programmet. Like lite overraskende er det at det var bandets etablerte slagere som fungerte klart best. De fikk publikum heldigvis høre mange av i løpet av den to timer lange konserten.

Hitparade
De innledet imidlertid konserten med et knippe nye låter. «Bare gråte», «Dum som et menneske», «Sanger fra Lisboa» og «Kent Evelyn» fra nyutgivelsen samt «Aldri Epleslang» fra «Peiling på Seiling». De rundt 300 frammøtte gjorde ikke veldig mye ut av seg innledningsvis, men våknet for alvor da bassist Lars Fredrik Beckstrøm hentet fram «Balladen om Kåre og Nelly» fra arkivet. Stemningen ble ikke dårligere da deLillos fortsatte festen med «Finnes det en kvinne», «Nitten Åttifire» og «Flink» på rekke og rad.

Nye høydepunkter fulgte med «Suser Avgårde Alle Mann» og «Stakkars Oslo», men bandet var på ingen måte ferdigspilte. «Kokken Tor» og » Tøff i pysjamas» sørget for herlige tilstander i salen før de tok det hele helt ned med «Se på meg». Bandet gikk av scenen til trampeklapp, og takket for støtten med «Enda en sang fra deLillos» og «Smak av Honning» før de avsluttet festkvelden med «Neste Sommer».

Dermed hadde alle fått sitt. Litt synd er allikevel det at ikke enda flere mennesker tok turen til lørdagens konsert. Kveldens 257 gjorde riktignok sitt til at de ble liv i lokalet, men dette showet fortjente enda flere frammøtte.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg09 Feb 2020, 15:13

Strålende Borgersen!
Takk for fin settliste. Blant de 257(Burde vært det dobbelte!) er det nok mange som ikke tilhører blodfansen, og da er det tøft å kjøre 4 nye låter før publikum får noe kjent.
Terningkast 5 fra lokalpressen er meget bra. Det faktum at avisa sender en mann til å dekke konserten er i seg selv nesten en sensasjon i 2020. I mitt område er det knapt en konsert som får omtale i pressen.Derimot er "Disse var på byen i natt"-fotoserie noe amøbene i Drammens Tidende satser stort på. Idiot-"schonalisme"!
Jeg savner "Brød" og "Arne" på settlista. 8-)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg10 Feb 2020, 17:47

Kjempebra setliste!
Gøy med mye nytt. Blir bra og høre de live snart.
Men det var ikke mye folk tilstede der nei :/
Likte du å høre ‘’Kent Evelyn’’live Borgersen? :D ryktes at den gjør seg bra

Enig Arne, men Brød ble myye spilt i 2017 der de ofte hadde den ‘’tøffe’’ overgangen fra Tøff i Pysjamas til Brød :) hehe
Men ‘’Arne’’ fikk jeg ikke hørt på de 4-5 konsertene jeg fikk med meg det året :lol: så den savner jeg
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg11 Feb 2020, 02:49

Ja, absolutt, Kent Evelyn blir nok bankers denne turneen. Og fremtidige konserter i Telemark... Stemningen steg da Balladen om Kåre og Nelly kom og det fortsatte med Kent Evelyn. Uten deg var også et høydepunkt. Nå som Beckstrøm har blitt hedret med egen vinyl er det kanskje på tide med en deLillos à la Beckstrøm-konsert?

Under denne typen konserter er det alltid en frykt at de mindre dedikerte tyr til prat med ryggen mot scenen under de nye/ukjente låtene, men publikum var flinke. Selv om oppmøtet på Musikkverket Hamar tidligere på dagen var brukbart burde innlendingene ha stilt opp mer mannsterke. I det minste er det godt å se at de som møter opp setter pris på musikken og trolig hører på både Dum som et menneske og fremtidige plater.

Enda en sang fra deLillos er forresten et glimrende ekstranummer. Lars Lillo måtte be publikum om å hente en plate hos Carsten siden teksten stod i coveret, så den blir nok hjemmelekse til neste konsert. Men seansen skapte selvsagt bare latter og god stemning.
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg11 Feb 2020, 12:13

Borgersen skrev:Ja, absolutt, Kent Evelyn blir nok bankers denne turneen. Og fremtidige konserter i Telemark... Stemningen steg da Balladen om Kåre og Nelly kom og det fortsatte med Kent Evelyn. Uten deg var også et høydepunkt. Nå som Beckstrøm har blitt hedret med egen vinyl er det kanskje på tide med en deLillos à la Beckstrøm-konsert?

Ble vel gjort på Bukta i forbindelse med slippet av A La Beckstrøm skiva

https://www.itromso.no/feedback/2019/07/18/%E2%80%93-Det-er-f%C3%B8rste-gang-i-mitt-liv-og-det-er-en-stor-%C3%A6re-19520216.ece
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg11 Feb 2020, 12:55

"Kun" halvparten av låtene som da var Beckstrøm. Ser for meg en helaften med kun Beckstrøm-låter. Gjerne på en intim scene i Oslo.
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg11 Feb 2020, 19:14

Borgersen skrev:"Kun" halvparten av låtene som da var Beckstrøm. Ser for meg en helaften med kun Beckstrøm-låter. Gjerne på en intim scene i Oslo.

Jag såg en slik konsert på Lörenskog i oktober - väldigt bra! 8-)
Och Herr Nilsen hade Beckström-gig i höstas också.
Men ok det var inte L, L & Ö som spelade bakom då. :roll:
Men lika bra men annorlunda.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Hamar Kulturhus 8. februar 2020

Innlegg13 Feb 2020, 18:23

Fin setlista. Håper på mye av det samme på Rockefeller i morgen. Uten deg er jo nydelig! Hørte den vel sist live da de spilte gjennom Sent & Tidlig på popsenteret i 2015. (Fem år siden konsertmarathonet allerede? Tida flyr!(

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester

cron