Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 18:51


Rogers, Tromsø, 3. mai 1989

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Rogers, Tromsø, 3. mai 1989

Innlegg01 Sep 2019, 00:29

Når du er dritt lei NRK og søpla de sender, tyr du til nettet. Der finner man gull hvis man graver litt. Jeg var innom Norwegianwood.org, de norske Beatlessidene til Roger Stormo og Beatles fanklubben. Der var det lenket til to artikler Yan Friis nylig har skrevet for Feedback, iTromsø.no. Etter å ha kost meg med Friis´minner fra 1963, klikket jeg meg videre inn på nettstedet og fant historiske konsertanmeldelser fra Tromsø. Leste om Albrigtsens møte med Johnny Cash og a-ha i Tromsø 1987.
Så til saken. Litt lenger ned blant anmeldelsene dukket deLillos opp.

"– Det var simpelthen en ekstraordinært bra konsert deLillos holdt på Rogers denne kvelden. Og jeg er nesten stum av overraskelse, skrev journalist Oddvar Nygård i 1989."

Så skriver de videre: "Alle som kjenner til «Nordlys»-journalist Oddvar Nygårds skarpe penn, vet hvor vanskelig det kan være å målbinde ham, og «nesten stum av overraskelse» er vel så nær som noen har kommet.

Men la oss innse det, selv om mange sikkert hadde sett oss journalister målbundet hele tiden, ville det bli kjedelig å lese avisene, så derfor ser vi nærmere på hva deLillos faktisk leverte den 3. mai 1989.
".

"Aldri tilhørt menigheta. Før nå.
– Jeg har aldri tilhørt den menigheta som for lengst har utropt gruppa til popgenier og redninga for norsk popmusikk. Men etter det disse gutta presterte på Rogers, er jeg tilbøyelig til å skrive under en hvilken som helst svulstig hyllest, skrev Nygård i «Nordlys» den 6. mai 1989 – den gang det kunne ta tre dager før en konsertanmeldelse kom på trykk."


Les hele teksten her:
https://www.itromso.no/feedback/musikkminnet/2019/01/16/Bandet-som-m%C3%A5lbandt-journalisten-18257080.ece
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron