Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 16:19


Stiklestad

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Stiklestad

Innlegg26 Jul 2017, 00:17

Da var jeg og min kjæreste på Stiklestad borggård. Lenge siden jeg har vært på konsert nå, helt siden desember 2015 på tre av de maratonkonserene på Grunerløkka.
Dette var en konsert med sitteplasser, ikke helt utsolgt men som man kan forvente. Det var et forbausende bra publikum som ga svært god respons på sangene, like bra applaus til de gamle som de nye. For første gang i livet spilte de et par sanger jeg ikke har hørt før fra de to nyeste platene. Merker meg at min kjæreste liker "Halvveis Rundt Jorden" svært godt, en kanskje noe rufsete versjon, men dette forsterket seg når vi kom hjem. Den likte hun godt altså. Sånn er det. God lyd i vokal og bra trommespill av Paasche hele kvelden, dette er en rutinert gjeng. Rart å sitte på en konsert med deLillos sånn i nabolaget. Husker jeg og en kamerat dro land og strand rundt, tok ferger osv for å se deLillos i Volda, Kristiansund osv for 25 -30 år siden------
Åpningssang var "Glemte Minner" meget bra gitarspill her av Lundevall. Kanonbra lyd konserten igjennom.
Så kom "Ikke Gå" (!), Frognerbadet, Jesusmannen, Tøff I pyjamas, Brød, en sang av Lundevall "Resirkulert", Balladen Om Kåre og Nelly, Sil Vous Plait, Smak av Honning, Neil Young, 1984, Hjernen er Alene, Peiling på Seiling, Kokken Tor, Neste Sommer, Min Beibi Dro av sted. En del krøll med kassegitarlyd, vet ikke om det var batterifeil i mic-uttak til Lars. Ellers startet Lars Lillo 1984 i feil toneart, men bare deLillos løser dette på sin egen måte og som bare deLillos har lov til.
Tror jeg fikk med mesteparten her.
Jeg kunne jo alltid ønske meg flere godbiter. Men slik har jeg vært de siste 30 årene. Tror Sveve over Byen hadde passet på en sånn type konsert. Likedan Arne, Racerbåt, Søster, Lebestift, En Stefar. Bare ting jeg kommer på.
Kanskje en konsert som ikke helt tok av, men nok en gang med et sittende pubklikum (med unntak av Min Beibi Dro av sted) satt hele konerten. God stemning i salen blant et voksent publikum.
Min kjæreste som ennå er litt nyfiken fikk faktisk blod på tann og ønsker seg tilbake til en livekonsert med deLillos.
Olavsfestdagene, Borggården, Trondheim : Vi dukker opp der. Håper vi får høre Sveve over Byen, et ønske fra en nidkjær deLillos-elsker.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Stiklestad

Innlegg26 Jul 2017, 00:40

Så flott å lese livstegn fra deg, Asmund! Flott referat fra en konsert med mange gode låter.
Håper du får høre "Sveve..." i Trondheim!
Ellers må jeg jo si at både "Arne", "Racerbåt" og "En Stefar" er kanonlåter som jeg også gjerne vil høre live.
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Stiklestad

Innlegg09 Aug 2017, 18:42

Ja tack för den, Asmund!
8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 21 gjester

cron