Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 23:21


Kjerringvik 2017

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Kjerringvik 2017

Innlegg08 Jun 2017, 13:39

jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kjerringvik 2017

Innlegg08 Jun 2017, 16:12

Akustisk i år, altså :)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Kjerringvik 2017

Innlegg08 Jun 2017, 18:44

Prøvde å lese denne på jobben, men da var det en +artikkel. Nå fikk jeg plutselig lest. Passet på å ta en kopi og legger ut her slik at alle kan få lest:

"Så er det endelig klart at deLillos i år følger opp sin lange tradisjon med utekonsert i Kjerringvik siste lørdagen i juli. Årets konsert blir svært så eksklusiv hvor deLillos denne gangen er eneste band på plakaten og gjør en helakustisk reise gjennom sitt repertoar. Ideen fikk sitt utspring i bandet siste innspilling «La oss bli fri for all nostalgi» som i sin helhet ble tatt opp med kun en mikrofon.
Konserten er i Kjerringvik i regi av ArtPro AS og Kjerringvik Vel og blir i tillegg til en konsert på Jomfruland de eneste i dette formatet denne sommeren.

Lars Lillo-Stenberg sier:

- Vår siste plateutgivelse “La oss ble fri for all nostalgi” har et akustisk lydbilde. Dette er første gang vi har brukt et “unplugged” oppsett som et gjennomgående uttrykk på en hel produksjon. Siden dette var en flott erfaring for oss, så har det inspirert oss til å legge opp til noen få konserter iløpet av sommeren, der vi gjør det samme. Helt siden vi oppsto på åttitallet og frem til idag, har den akustiske gitaren vært flittig brukt som hovedelement i musikken vår. Derfor har det også vært en naturlig konsekvens at jeg har gjort konserter solo, kun med en akustisk gitar.

Nå, med erfaringer fra siste plate, er det på tide at hele bandet slenger seg på og gjennomfører dette uttrykket på en hel konsert. Ikke bare til glede for seg selv og publikum, men også til glede for sangene i seg selv, hvor spesielt tekstene får en annen innramming. Noen vil kanskje hevde at de kommer enda mer til sin rett nettopp da. I år har vi valgt Kjerringvik som et godt og passende sted til en slik anledning."
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Kjerringvik 2017

Innlegg09 Jun 2017, 18:51

:idea:
Wow!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: Kjerringvik 2017

Innlegg29 Jul 2017, 13:26

Noen fra forumet på Fornet i kveld?

...og takk for sist folkens, litt lenge siden nå... :)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Kjerringvik 2017

Innlegg30 Jul 2017, 17:10

Jeg har aldri vært i Kjerringvik, men det passet ikke i år heller. Oppdrag på NC på Ekeberg i kveld.
Håper du serverer et referat, Nilsegutt! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron