Dato/klokkeslett: 19 Mar 2024, 13:45


4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg03 Nov 2015, 16:16

Nu! Tiden är inne! :mrgreen:
Nu när dessa högst unika konserter ramlar in dagligen tycker jag vi kan ha en specifik tematråd för varje kväll. :idea:
Alltid är det nåt kul att meddela om hur den och den sången framfördes för första gången någonsin eller om scenkläder eller gäster eller nåt snack från scenen eller vem som var där eller ölmärken eller vadsomhelst.
:roll: :geek: :oops: :D :idea: :? :shock: ;)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg03 Nov 2015, 20:03

Jeg printet ut mine 10 billetter i dag og så forskrekket at det sto "Torsdag 04.11.15" på billetten.
Så gikk jeg inn på "min side" hos Billettservice og hentet opp første konsert. Her sto det riktig dato; Onsdag 04.11.15.
Det hadde vel ikke blitt noe trøbbel, regner jeg med, men det var litt guffent...
Jeg kjøpte mine ti billetter 25. august.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg04 Nov 2015, 15:57

Står Ricksscenen på billetten og.
Dårlig gjeng som leser korrektur hos Billettservice.
Men tror nok man får komme inn for det.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg04 Nov 2015, 16:37

kristian skrev:Står Ricksscenen på billetten og.
Dårlig gjeng som leser korrektur hos Billettservice.
Men tror nok man får komme inn for det.

Ricksscenen ok... :roll:
Undrar om de har meddelat Status Quo att Parfitt har en konsertlokal uppkallad efter sig i Oslo?
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

KAKtus

  • Innlegg: 18
  • Registrert: 23 Okt 2015, 01:49
  • Bosted: Oslo

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg05 Nov 2015, 04:11

Da er det sparket i gang! Likte godt konseptet med gamle musikkvideoer og tv-opptak som intro til settene. Det ble riktig så nostalgisk.

Opplevde forøvrig bare ett musikalsk "sjokk", nemlig hvordan LLS tok det helt ned og rolig på "Hun har gått seg vill". Den så jeg ikke komme. Uten at jeg helt har klart å plassere det enda så gjorde det faktisk noe med låta for meg. Den ble på en måte bare enda tristere. Får satse på at dette og alle de andre inntrykkene rekker å sette seg før i morgen kveld. Ellers mange energiske arrangementer, men det får vente til dagen gryr :D

Dagbladet rakk forøvrig i anmelde i god tid før konserten var over:
http://www.dagbladet.no/2015/11/04/kultur/de_lillos/lars_lillo-stenberg/konsert/41800597/
- varme farver gjør meg øm og glad -
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg05 Nov 2015, 10:13

Hvilken konsertrekke dette skal bli :D

Og hvis alle konsertene skal vare til mellom 12 og 00:30 så blir det mange sene kvelder - både for band og publikum.

Imponerende hvis bandet da virkelig starter øvingene til dagens konsert så tidlig som klokken 0900 da de vel ikke var ute av butikken før nærmere 0130 vil jeg tro.

Det er litt dårlig toalett og barkapasitet på senteret - og relativt tregt innslipp - så vær tidlig ute.

Egentlig litt bra med 2 konsertfrie kvelder i neste uke, da også publikum kan få tatt seg litt inn igjen.
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg05 Nov 2015, 12:55

Fantastisk start på konsertrekken.
Trommeslagere som byttet seg i mellom og mye gitarbytte og stemming tok litt ekstra tid, men tid har man nok av.
Både Paasche, Lundevall og Jevanord var innom keyboard.
Lillo og Lindstrøm på flygel.
Dobbel Øystein på bankran.
Setlista vet dere, startet med Fugl i bur så Johnny Fredrik.
Det gjøres opptak av film og lyd. Får satse på noe utgivelser av dette.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg05 Nov 2015, 13:50

Dette var selvsagt veldig moro. For en trommis som meg var det utrolig fett å se alle 3 trommisene på scenen samtidig, og kult at de spilte to og to sammen (de var vel innom alle konstellasjoner, til og med med en stående Øystein så de fikk spilt samtidig alle 3. Også morsomt å se de ulike spillestilene de har, og at den ikke har forandret seg spesielt på disse årene. OK, Jevanord er ikke like eksplosiv i brekkene som han var, men. :D

Andre høydepunkter var selvsagt de mindre/aldri spilte låtene. Vil ikke sove var kul. Racerbåt i en lang og deilig versjon. Ellers syns jeg det var litt famlende i første del av konserten, merket nok at de har øvd mye og nå er det i gang, samtidig at Rune og Jevanord (selvsagt) ikke virket helt komfortable. Jeg håper og tror også at trøkket tar seg opp litt utover i konsertrekka. Gleder meg til i kveld, selv om vi jo har vært igjennom Hjernen i sin helhet før. Blir jo et annet arrangement nå vil jeg tro. Kommer til å være sliten etter 10 kvelder, så tør ikke tenke på hvordan bandet har det... :shock:
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg05 Nov 2015, 14:31

Ja, dette var en fin førstekveld! Masse folk i salen og jaggu var det mange på scenen også. Nesten rørende å se alle bandmedlemmene og tenke på alle årene som har gått.
Det var helt klart mange høydepunkter, men det beste var for meg Racerbåt! Jeg droppet 00:09-toget for å få med meg denne. Og for en versjon! 10 minutter lang, tre trommiser og spennende gitar fra Ludde.Et verdig sluttpunkt for en flott kveld. Der jeg sto oppe på galleriet virket det som et usedvanlig bra publikum, med lite skravling og skråling. Slik vil vi ha det!
Jeg var hjemme klokka 02:00 i natt og håper på effektiv avvikling av konsertene, slik at jeg rekker Kongsbergtoget. Miljøpartiet og andre snakker varmt om kollektivtrafikken, men hvor er den etter klokka 01:00?
Nei, da er det kun taxi eller privatbil på markedet. Hei politiker; gjør noe med det!

Gleder meg til nye opplevelser i kveld!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg05 Nov 2015, 17:25

Gikk ikke trikk for meg etter konserten.
Men en gåtur gjennom Telthusbakken er bare fint sent på kvelden.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg06 Nov 2015, 16:13

Jeg kjørte, men hvis det er en trøst: tror du ikke bilen ble taua bort!! Som om jeg ikke har ruinert meg på dette fra før! :oops: :evil: :twisted:
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg06 Nov 2015, 16:31

Bjørn Ivar skrev:Jeg kjørte, men hvis det er en trøst: tror du ikke bilen ble taua bort!! Som om jeg ikke har ruinert meg på dette fra før! :oops: :evil: :twisted:

Forbannede uvesener som "jobber" med slikt. Ranssummen tilsvarer vel minst en "Utenom", antar jeg...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg06 Nov 2015, 17:49

http://blog.billettservice.no/musikk/no ... s-fan-2570

Ikke bare bandet som intervjues om dagen.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg06 Nov 2015, 18:29

arne skrev:Ja, dette var en fin førstekveld! Masse folk i salen og jaggu var det mange på scenen også. Nesten rørende å se alle bandmedlemmene og tenke på alle årene som har gått.
Det var helt klart mange høydepunkter, men det beste var for meg Racerbåt! Jeg droppet 00:09-toget for å få med meg denne. Og for en versjon! 10 minutter lang, tre trommiser og spennende gitar fra Ludde.Et verdig sluttpunkt for en flott kveld. Der jeg sto oppe på galleriet virket det som et usedvanlig bra publikum, med lite skravling og skråling. Slik vil vi ha det!
Jeg var hjemme klokka 02:00 i natt og håper på effektiv avvikling av konsertene, slik at jeg rekker Kongsbergtoget. Miljøpartiet og andre snakker varmt om kollektivtrafikken, men hvor er den etter klokka 01:00?
Nei, da er det kun taxi eller privatbil på markedet. Hei politiker; gjør noe med det!

Gleder meg til nye opplevelser i kveld!

Oooowow! :o
Den Racerbåt hoppas jag man kan få höra någon gång; låter helt lovely.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: 4. nov: SUSER AVGÅRDE + FØR VAR DET MORSOMT MED SNE

Innlegg06 Nov 2015, 19:37

Tenk så rart at vi er de siste mennskene på denne jord men det er det vel få som riktig tror.
Artig rim.
Glæde mæ te i kveill.

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest