Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 16:24


Rockefeller 7.12.2013

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Rockefeller 7.12.2013

Innlegg08 Des 2013, 15:59

Her kommer regerat fra gårsdagens konsert snart, bare kjapt innom for å si at Forumet var representert, og at de spilte en ny sang: "Rett og slett".
Info kommer, sleng gjerne ut kommentarer her dere som var der!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Rockefeller 7.12.2013

Innlegg09 Des 2013, 11:53

OK, her kommer settliste og kommentarer fra helgens begivenhet…

  • Livet er en liten dings
  • Rett og slett (ny låt!)
  • Nittenåttifire
    Så fikk vi hele Neste Sommer, i samme rekkefølge som på albumet:
  • Langfredag i Aarhus (del 1)
  • Kokken Tor
  • Glemte minner
  • Fornøyd
  • Uendelig trist
  • Søvn
  • Postmann
  • Album
  • Neste sommer
  • Ved porten der jeg bor
  • Søster
  • Langfredag i Aarhus (del 2)
    Ekstranummer:
  • Tøff i pyjamas
  • Stum
  • Ut
    Ekstra-ekstranummer:
  • Suser av gårde
  • Hjernen er alene

Den harde kjerne bestod denne gang av Dag, Trond + Stine, samt undertegnede. Vi hygget oss med vorspiel på Tronds hotellrom på Plaza før vi inntok Rockefeller.

Bandets besetning for kvelden viste seg i tillegg til Øystein, Lars, Lars og Lars å bestå av Kyrre Fritzner (vekslende mellom keyboard, bass, gitar og div rytmeinstrumenter), samt Truls Hval på gitar. Sistnevnte er kjent fra Stråmenn, som er enda mer kjent som backingbandet for diverse artister og mye sett på TV (Norske Talenter, Hver gang vi møtes etc). Regner med han var med som evt backup/stand-in for Lars Lillo siden han hadde vondt i skulderen, men Lars klarte seg fint , og så ikke nevneverdig hemmet ut. Spilte vel kanskje litt forsiktig til tider og uten plekter - det var det eneste vi nerdene la merke til.

Kjent og kjær settliste, der vi jo fikk hele den geniale skiva Neste Sommer, pluss pluss. Neste sommer ble altså spilt i rekkefølge slik den er på plata. På Kokken Tor («en av våre største hiter, aldri spilt på radio») spilte Kyrre orgel, og på Søvn overtok han Beckstrøms bass – Beckstrøm på mandolin. Det ga et fint trøkk med alle disse på scenen, spesielt Neste Sommer ble fet - med til sammen hele 4 gitarer.

De største overraskelsene var ellers selvsagt den nye låta Rett og slett (kommer ny plate snart? Lager en egen tråd på denne) og den nydelige Uskyldig.

Knallkonsert, selvsagt – ikke 100% utsolgt tror jeg, men god stemning. Gutta signerte LPer etter konserten. Her la vi forresten merke til en fyr som hadde kommet hele veien fra Tyskland for å overvære konserten! 
Sist endret av Bjørn Ivar den 09 Des 2013, 14:12, endret 1 gang
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Rockefeller 7.12.2013

Innlegg09 Des 2013, 13:27

Flott referat! Men var det ikke Stum de spilte i første runde med ekstranummer, og ikke Uskyldig?

For min egen del må jeg innrømme at konserten ble en liten skuffelse. Låtene fra Neste sommer var forsåvidt greie, men ellers syns jeg det manglet litt energi. Mye av det skyldtes nok at Lars Lillo på flere låter måtte kaste inn håndkleet som gitarist, og i tillegg savner jeg energien til Rune. Jeg opplevde det som litt for stakkato til tider, men det virker som både Dagsavisen og du var fornøyd, så mulig jeg og kona bare hadde en dårlig dag :)

Nå skal det sies at jeg på ingen måte opplevde konserten som dårlig, men etter å ha vært på et tosifret antall konserter de siste 3 årene, med mange unike liveopplevelser både på Rockefeller og ellers, nådde den ikke helt opp blant store liveopplevelser for meg. Uansett ikke verst å sitte igjen med ett stk signert eksemplar av Neste sommer LP'en, og i tillegg fått presentert en splitter ny sang som virket veldig lovende :D
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Rockefeller 7.12.2013

Innlegg09 Des 2013, 14:11

Skarpt observert, Borgersen. Du har helt rett. Det var selvsagt Stum. En stygg feil fra min side... får skylde på første tekstlinje "Du sier du er uskyldig ..." :-D Jeg har rettet opp settlisten i innlegget over.

Akkurat når det gjelder energi, heller jeg vel til at Øystein kanskje har mer av akkurat dét enn Rune - men her er det jo lov å ha forskjellige meninger. Har ikke lest Dagsavisens anmeldelse enda, så takk for tips. Den finnes her.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Rockefeller 7.12.2013

Innlegg12 Feb 2014, 16:45

En tanke datt ned i mitt lille hode forrige dagen når jeg hørte sangen.

Hvem spilte munnspill på Uendelig trist på Rockefeller ?
jeg gikk og så på den pingvinfilmen

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 21 gjester

cron