Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:01


Musikkflekken 18.10.13

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Musikkflekken 18.10.13

Innlegg17 Okt 2013, 12:09

Noen som skal hit? Jeg håper å kunne dra. Et minneverdig sted for oss i Bærum, dette... her startet min egen "karriere", og det henger faktisk bilde av oss på veggen der! Riktig nok blant ganske mange andre, men. Vi spilte også på en festival her i '88, og figurerte på samme plakat med bl.a trønderbandet DumDumBoys, som nettopp hadde gitt ut sin debut-LP... :) jaja, mimre mimre. Må ta meg en tur, og kanskje kommer flere av dere?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Musikkflekken 18.10.13

Innlegg18 Okt 2013, 11:38

Jeg skal også!!! :) Gleder meg veldig, ikke minst fordi det er et mye mindre sted en Rockefeller, så jeg håper på litt mer intimkonsert-følelse. Har ikke vært der før, så gøy å utvide horisonten litt også. :)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Musikkflekken 18.10.13

Innlegg18 Okt 2013, 15:07

Bra Smilefjes! Jeg drar.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Musikkflekken 18.10.13

Innlegg19 Okt 2013, 02:35

OK, her kommer et lite referat samt en del annen interessant info :)
Det ble en hyggelig kveld, Musikkflekken er en ganske intim klubbscene som tar ca 300 tilskuere før det er fullt - noe det var ikveld. De siste 8 billettene gikk i døra...
Etter at oppvarmingsbandet Acres Wild hadde gjort en grei jobb, startet hovedshowet kvart over ti. Gitarintroen til Hjernen er Alene ble startet backstage, og så kom gutta ruslende ut på scenen og spilte i vei. Her er listen:

  • Hjernen Er Alene
  • Den Feite Mannen
  • Glemte Minner
  • Tøff i Pyjamas
  • Søster [LLS piano]
  • Finnes Det En Kvinne
  • Stakkars Oslo
  • Trist Å Være Glad [LLS piano]
  • Kåre og Nelly
  • Smak Av Honning
  • Tapetser Meg i Gangen Før Du Går
  • 1984
  • Suser Avgårde
  • Min Beibi Dro Avsted
    ----------
  • Hei Jeg Er Tilbake [LLS piano]
  • Kokken Tor
  • Neste Sommer
    ----------
  • Søvn
    ----------
Slutt ca 23:50, dvs at konserten varte litt over 1:30

Noen kommentarer:
Tøff i Pyjamas spilles slik at alle markerer og spiller kun bassgangen, litt stakkato, og uten det kjente gitarriffet i starten. Bygger seg litt opp. Kult nok... Søster var som vanlig kjempefin, men syns kanskje den kom litt tidlig. På den annen side tok det seg veldig opp i både trøkk og stemning på neste låt, Finnes det en kvinne. Her ble det et høydepunkt med denne, Stakkars Oslo og Trist å Være Glad. Meget bra. Så kom "kveldens tristeste låt", Kåre og Nelly. Starten på neste låt etter den igjen ble jeg fintet ut av. LLS spilte i vei med noen rytmeriff som jeg forsøkte å plassere. Som om han leste tankene mine, sluttet han og spille og kommenterte at "Neida, vi hakke noen låt som går sånn". :D Deretter dro han i gang Smak av Honning. Hehe. Den er jo selvsagt fin, men blir alltid et ventenummer for meg. Men resten av publikum får jo sitt... Neste låt introduseres med at de jo nesten må spille noe nytt også, og Tapetser Meg i Gangen følger - den er bare dødsbra. Fet og tung. Vi får noen riktig "interessante" historier om Sandvika og da Beckstrøm syklet rundt i området (han bodde på Haslum til han var 10). Suser Avgårde kommer, etterfulgt av Min Beibi Dro Av sted. På sistnevnte blir det igjen skikkelig trøkk. Ekstranumrene innledes med en gledelig overraskelse i Hei jeg er tilbake, før pliktnumrene Kokken Tor (komplett med Luddes gitarsolointro på scenekanten) og Neste Sommer følger. Publikum har kost seg gjennom hele kvelden, og klarer å klappe gutta inn igjen til et ekstra ekstranummer (stod ikke på spillelisten). En fin versjon av Søvn avslutter kvelden.

Stemningen var ganske bra gjennom hele konserten. Selv om den var nokså dannet, var det likevel bra med liv uten for mye skrål og skravling. Scenen er bare 50 cm over gulvet, så det blir bra kontakt mellom band og publikum. Litt som gamle dager... Og det ser ut til at gutta har det gøy og trives med å ha tilbake Øystein og det trøkket han gir. Det løfter utvilsomt de "tyngste" låtene, og gir mer sprut i f.eks Min Beibi dro av sted. Men han virket kanskje litt rusten på Kokken Tor, eller? Savnet litt flere fill-ins og brekk mot slutten, da den ble ganske streit. Pirk selvsagt ;-) Jeg liker, uansett.

NB! Før Neste Sommer ble spilt, nevnte LLS at han hadde gått og lurt på hvilken dato den skiva ble gitt ut. Han trodde at det var rundt disse dager i oktober, for 20 år siden... "Og på Rockefeller skal vi spille hele platen!". Det blir vel kult?!?! :o

Takk for en hyggelig aften, ses på Rockefeller, ja.

(Hm... hvilken dato ble Neste Sommer gitt ut, da? Dette måtte jeg sjekke.... og jeg hadde ikke oversikt! Huff! Det nærmeste jeg kom på noen sene natteminutter er at platen ble mastret i september -93, og at den debuterte på VG-lista (som nr 6) i uke 44 (som begynte med mandag 1. november). Så sannsynlig utgivelsesdato må ha vært rundt 1. november... kanskje fredag 29. oktober? For øvrig gikk den til nr 1 uken etter og ble der i i alt to uker før den begynte å dale frem mot uke 10 i 1994, da den forsvant ut etter 18 uker på listen. Men nå er jeg off topic og off to bed!)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Musikkflekken 18.10.13

Innlegg19 Okt 2013, 10:31

Takk for flott anmeldelse! Liker at de gjør nye vrier på gamle ting. Det er spennende. :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Musikkflekken 18.10.13

Innlegg19 Okt 2013, 20:35

Fint ressymè, Bjørn Ivar!!
Flott setliste.
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Musikkflekken 18.10.13

Innlegg20 Okt 2013, 16:29

Flott rapport, Björn Ivar!
Härligt att höra om nyanser och förändringar i attityd och arrangemang.
Bra grepp att slänga in två ovanliga gobitar som extranummer. Kokken och Sommaren (och Suser och några till) "ska" ju spelas så det är nog så viktigt att inte sluthalvtimmen blir alltför förutsägbar. Sövn och Hei jag er tilbake är perfekta till exempel.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron