Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 16:59


Tromsø 19.10.2012

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Tromsø 19.10.2012

Innlegg21 Okt 2012, 12:32

Ikke helt entusiastisk anmeldelse fra nord. Han gjør ordspill på FVDMMS og kan sikkert en del om bandet, men virker som en av disse "Neste Sommer-journalistene". Dvs de som har et overflatisk forhold til bandet osom slår dem i hartkorn med PB og annet skrap...
Nordlys

Sånn går no dagan...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Tromsø 19.10.2012

Innlegg23 Okt 2012, 00:43

Tja.....vi var der vel ikke?
Også jeg ar vært på uinspirerte deLillos-konserter. Det har vært noen nedturer. Én gang gikk jeg 15 min. før slutt , og det var ikke for å rekke ei ferge. Tror det var i Trondheim på Blæst for 3 år sden.. .Jeg gikk til og med midt under Min Beibi Dro avsted husker jeg. Føltes nesten som om jeg forlot de/den/det jeg elsket mest på denne jord. Som i et kjærlighetsforhold har det vært opp og nedturer med deLillos, faktisk.
Men flest oppturer.
Det er vel riktig at Rune L og Øystein Paasche har forskjellig stil og journalisten kunne kanskje heller
formulert forskjellen i spillestil fremfor å fremheve en og komme med kritikk av den andre. Rune har sikkert pluss der Øystein har minus og motsatt

Min frue og jeg tar Trondheimshelg om 3 uker. Gleder meg voldsomt til Samfundet, det er alltid knallbra der!
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Tromsø 19.10.2012

Innlegg23 Okt 2012, 13:25

Asmund skrev:Min frue og jeg tar Trondheimshelg om 3 uker. Gleder meg voldsomt til Samfundet, det er alltid knallbra der!


Gled dere, bandet er langt bedre enn det denne spesielle anmeldelsen sier. Det viser jo alle andre anmeldelser fra turneen. :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Tromsø 19.10.2012

Innlegg23 Okt 2012, 15:50

Altså, "Rune er en slapp trommis"... vel vel vel. Her må jeg jo bare kommentere. "særdeles begrenset trommeslager og spiller direkte slapt, noe som gjør at flere av låtene mangler den energien som den tidligere trommisen Øystein Paasche ga dem".

Dette blir litt uvitende og litt populistisk, og ikke minst dårlig gjort overfor Rune. De har helt forskjellig stil. Øystein er vel mer "vanlig" hvis man kan si det - ikke i betydningen at han ikke har sin egen stil, men i betydningen en stil som ikke er like særpreget som Rune sin. Uten å si at det ene er bedre enn det andre. Rune spiller på sin egne særegne, fine måte. Han lister og sniker seg over trommene og maler lydbildene med sine egne pensler - det er vel dette anmelderen misforstår som "begrenset" og "slapt". Det er klart forskjellig fra "den gjengse rocketrommisen", og han gjør ikke mange spektakulære triks og kombinasjoner, eller rare rytmer. Derimot lydsetter han deLillosmusikken på en suveren måte. Og det er jo helheten det dreier seg om, det som gjør et band til et band! Tenker mer i retning Charlie Watts, Ringo... uten sammenligning for øvrig, men disse er jo i samme gate når det gjelder å være stødig og utfyllende fremfor puddelrockshowoff.

Syns derimot at anmelderen har rett i at Øystein til tider bidro med mer trøkk, og at jeg savner det av og til. Som i Stakkars Oslo, Kokken Tor etc. Jeg liker begge stilene... men har slitt litt med disse trommis-byttene. Syns det var vanskelig da Øystein begynte, og vanskelig da han sluttet. Men sånn er det. Låtene får ulike uttrykk med de to trommisene, og dL-uttrykket har jo også forandret seg oppgjennom. Om den ene er bedre enn den andre blir meningsløst - og i hvertfall meninsløst å hevde at Rune er begrenset og slapp!! :evil:

Nei, får vel sluttte her.... ;)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Tromsø 19.10.2012

Innlegg23 Okt 2012, 15:59

Bra fagkommentar.
Det er dette jeg mener med face kontra forum. Går ikke an å snakke skikkelig sammen på face. Men jeg trykker liker og tommel opp.

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron