Lars Lillo-Stenberg var nest siste artist ut i går kveld, før Hanne Krogh avsluttet det hele. Han spilte Torsdag og En stefar. Det ble drøyt to timer med en variert bunke norske artister, der personlige høydepunkt var nettopp Lillo-Stenberg, men også Jon Solberg og Jan Birger Akerhaugen fra bandet Ni Liv. De kjørte litt høyhastighets gitarduospill på en låt som såvidt jeg vet ikke er utgitt før, før de roet ned med Skogen fra fjorårets album Songen om i morgo. Ni Liv kan anbefales. Det er vel vågalt å sammenlikne noe band med deLillos på dette forumet, og det er heller ikke så altfor dekkende (Ni Liv har f.eks. mer country-/americana-preg og bruker fele på en del låter), men noen likhetstrekk i produksjon, lydbilde og musikk mellom Ni Liv-album fra 2010 og framover og deLillos-plater fra samme tid vil jeg påstå at det er. Sjekk f.eks. ut Ting me veit, Love song frå ein bufast bøhering, Noko ved deg eller Bumerang. Så får dere unnskylde dette ikke direkte-deLillos-snakket.
Hehe, fikk "et nytt innlegg har kommet"-melding da jeg skulle sende dette. Bra du kom med den oppsummeringen, JIP, siden jeg hoppet ned i et "rabbit hole"!