Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 12:01


deLillos til Høvleriet 3.des 22

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

deLillos til Høvleriet 3.des 22

Innlegg05 Des 2022, 14:49

Så har de atter igjen vært på førjulsvisitt i Haugesund :D :D Samme tid og sted som ifjor.
Håper og tror jo at dette kan bli tradisjon!

Dørene åpnet kl 20:00.

Ola Geir gjør siste sjekk, og bandet kommer på ca kl 21:20 og da var lokalet (som er et gammelt sjøhus med bar og scene) blitt ganske så folksomt :)
Selve området forran scenen er ikke stort, men det ble heldigvis ikke en kveld med mye dytting og knuffing.

De klappes opp og de begynner enkelt og elegant med "Sveve over byen".
Det er en like god følelse hver gang første sang er startet :D
Det blir ikke en langversjon mtp at den er kveldens første låt, men det gjør ikke noe :)

Den går over til "1984". Stemningen for denne låten er alltid enorm blant publikum..!
Deretter spilles "Det er havet som er størst". Fin livelåt blitt dette.

Så blir det tid for en liten prat fra Lars mens det stemmes litt.

Lars Lillo trykker litt på pedalbrettet før jeg sjønner at han skal dra idang "Nå som vi alle er forskjellige"..! Nydelig!
Blir for meg ett av høydepunktene :D

Vokal kunne gjerne vært litt høyere tidligere i konserten, men det ble bedre etter hvert.
Kan jo ha litt å gjøre med at jeg står så nære scene såklart.

Så drar Lundevall igang "1993". Denne har jeg blitt skikkelig glad i. Siste plate har kanskje snurret litt mye i bilen i år, men jeg blir jo ikke lei heller :)

Lars Fredrik drar igang sin artige men alvorlige ballade.
Man merker at pulikum kan teksten på denne :D

Lars Lillo spør Lars F hva som drev Kåre ?

Han svarte noe som Hat og Penger..?
Det blir latter, og Lars L starter på "Smak av honning". ;)

Deretter ble det "Nå er jeg inspirert av Veronica Maggio"!! Den ble kjempe godt mottatt. Og jeg likte den godt live, kun elektrisk. Var mye annerldes uten Synth.

Så er det tilbake til Lars Fredrik med "Tre små ord".
Får meg til å tenke på at for ett år siden ble den også spilt her, men da var det usikkert hva den skulle hete :lol: tiden flyr.

Ludde spaserer ytterst på scenen ut mot publikum og drar i gang med sin spektakulære intro til "Kokken Tor" iført sin -BEDRE FØR- T-Skjorte :lol: Han blir jo bare bedre å bedre.
Sangen glir over i "Enda en gang". Den er også blant favorittene på nyeste plate, så det passet fint. Så får vi overganger mellom denne og "Tydelig" - "Du må ikke si det". Glimerende !!

Så kommer gode slagere på rekke.

Det blir full trøkk på "Tøff i pyjamas".

Etterpå spilles en nydelig "Hjernen er alene" som blir veldig tung og dyster i det Lars Fredrik spiller munnspill på mellomspillet. (Noen som vet med sikkerhet hvilken dur munnspill på Hjernen er i ??)

På "Min beibi dro avsted" blir det skikkeig hoppestemning blant publikum. Den blir lang og bråkete, helt hærlig, som på en 90-talls konsert tenker jeg!

"Suser avgårde" blir spilt, og etterpå spør Lars L: Kan vi ikke ta en rolig en ?? Så ville han spille Halvveis rundt jorden. Kunne ikke se den på set-listen jeg fikk med meg ;) . Deretter er det en som roper opp til Lars L om de ikke kan spille "UT", så joda da fikk vi jaggu den også!! fantastisk.
Mellom en av låtene er det en kar som løper opp til Øystein og gir han tommel opp også :lol: vel fortjent naturligvis!

Etterpå en fin "Glemte minner" før de takker pent for seg.
Men merker på den morsomme gangen og smilet til Lars Fredrik når han går sistemann ut, at joda, vi skal bare ned og snu, så kommer vi på igjen :lol:

Så blir de ropt på igjen og lager Julestemning!
Da spilles Juletrær, nysnø og Jesus :) Mye humor fra Lars her :D
Så avsluttes det med "Neste Sommer" 8-)


Etter konserten ble jeg stående å prate med gitarmakeren min som nevner at han og noen venner arrangerte en festival i Haugesund på 80-tallet som de kalte for "Spontanfestivalen".
Noen der hadde noen kontakter i Oslo, som fikk booket Lars Lillo som kom å hadde en halvannen time lang solo konsert som var helt enormt bra. Kun egne låter. Dette var i følge han før deLillos hadde gitt ut første plate.
får spørre Lars om han husker dette en gang:)


Uansett: Takk for en glimrende opplevelse !!
Setter stor pris på at dere tok turen!

Så må alle ha en fin førjulstid :)

Set liste:

Sveve over byen
1984
Det er havet....
Nå som vi alle er forskjellige
1993
Kåre og Nelly
Smak av Honning
Nå er jeg inspirert av VM
Tre små ord
Kokken Tor
Enda en gang
Du må ikke si det
Tøff i pyjamas
Hjernen er alene
Min beibi dro avsted
Suser avgårde
Halvveis rundt jorden
Ut (ekstra)
Glemte minner


Juletrær, nysnø og Jesus
Neste Sommer
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: deLillos til Høvleriet 3.des 22

Innlegg06 Des 2022, 14:44

Tusen takk for flott anmeldelse! Skulle gjerne vært der. Blir Rockefeller på meg på lørdag.
It will go fast and it will go nice
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: deLillos til Høvleriet 3.des 22

Innlegg07 Des 2022, 14:28

tusen takk , bare kjekt :D Ja dette var litt av en kveld! Heldig som skal på Rockefeller da 8-) 8-)

Legger ved et par snutter til dere her :)

https://www.youtube.com/watch?v=SIE0ZeGZ8yM

https://www.youtube.com/watch?v=DNt03HaEgiI
Når du er hos meg så blir jeg så grei

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron