Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 18:22


Huske Glemme på farget

Her får man mulighet til kjøpe og selge nye og brukte deLillos-utgivelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Kjellsen

  • Innlegg: 22
  • Registrert: 12 Nov 2015, 17:32

Huske Glemme på farget

Innlegg09 Nov 2017, 16:23

Spøk og spenning har den grønne og den blå vinylen til Huske Glemme inne nå. De er priset til 600,- pr stk.
Hvis det er noen som ikke har dem. De har dog ikke den klare(gulaktige).
Såvidt jeg vet kom blå og grønn i 100eks og den klare i kun 50. Hvis noen vet eksakt hadde det vært fint å få bekreftet. Personlig er jeg den heldige eier av alle tre varianter i tillegg til sort, men fakta er fint å ha på bordet.

Christian
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg09 Nov 2017, 17:33

Stemmer vedr antall. Den "klare" ble jo litt brunaktig, siden det etter det jeg hørte (fra han som laget dem) lå igjen litt svart farge i vaffelpressa... 600 kr er nok ikke så gæærnt for de fargene der. På den annen sider er markedet relativt tregt nå.

Og det finnes jo en i marmor (25 stk) som bare helt spesielle fans av plateselskapet har. Noen heelt gale folk har i tillegg til den også testpressingene av samtlige farger... (finnes fem slike sett) Skal ikke si noe mer!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Kjellsen

  • Innlegg: 22
  • Registrert: 12 Nov 2015, 17:32

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg09 Nov 2017, 17:51

Dette med marmoren var ukjent for meg - og det er jo alltid plagsomt å få vite om ting man mangler og sansynligvis ikke vil få kloa i. Testpressinger - der har jeg satt grensen (helt til det dukker opp en - og da er vi igang, er jeg redd)

Takk for utfyllende og frustrerende informasjon.

Christian
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg10 Nov 2017, 11:42

Ja, testpressinger er umulige greier. Har jo en del av dem, men ... (og alle de jeg nevnte over! :mrgreen: )
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Jørgensen

  • Innlegg: 21
  • Registrert: 15 Jun 2017, 02:03
  • Bosted: Fredrikstad

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg01 Feb 2018, 14:06

Jeg tok meg en tur til Oslo og kjøpte disse to fargede eksemplarene for en stund siden. Nylig fikk jeg også fatt i "enda mere", tilleggs CDen til den VHS kassetten. Jeg tror jeg nærmer meg en komplett samling, i hvert fall av offisielle ting. Men det er jo det som er så morsomt med deLillos, at det er så mye forskjellige cover og farger og alt mulig. Men så er spørsmålet, dette med en komplett diskografi... Jeg tror jeg har oversikt over 98%, og etter som jeg har forstått finnes det ikke noen fullstendig oversikt noe sted. Men jeg har også skjønt at Bjørn Ivar jobber med dette? Hvis det skulle ligge noen komplett oversikt noe sted, burde det jo være på dette forumet..
Fikk akkurat tak i "FVDMMS" med pappcover, visste ikke at den fantes heller....
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg01 Feb 2018, 16:33

Hei!
Det stemmer at jeg jobber med dette... en ganske detaljer oversikt. Men jeg har ikke oppdatert på en stund, så det er ikke helt komplett kan du si... (det finnes også en oversikt på discogs - ikke komplett den heller...men du kan jo begynne der!)

Før var det morsomt i pappcover, du mener deluxe-versjonen med 2 CDer regner jeg med...?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Jørgensen

  • Innlegg: 21
  • Registrert: 15 Jun 2017, 02:03
  • Bosted: Fredrikstad

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg01 Feb 2018, 20:27

Jeg får den i posten i morgen, men han fyren som solgte den sa at det ikke var deluxe versjonen... Så jeg venter i spenning.. Enig i at Discogs kanskje har den beste oversikten som ligger ute til nå. Har det meste som er beskrevet der. Men har jo oppdaget feks fargeversjoner og promoer som ikke ligger der.
Bjørn Ivar, kommer du til å legge noe ut fra ditt diskografiprosjekt, eller skal du vente til det er 100%? Jeg har inntrykk av at du er den som kan mest om dette i dette langstrakte land :D
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg02 Feb 2018, 11:33

Jørgensen skrev:Jeg får den i posten i morgen, men han fyren som solgte den sa at det ikke var deluxe versjonen... Så jeg venter i spenning.


Oj! Det var spennende, men kan det være riktig? I så fall veldig interessant... venter på oppdatering fra deg her!
Sist endret av Bjørn Ivar den 02 Feb 2018, 11:35, endret 1 gang
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg02 Feb 2018, 11:34

Jørgensen skrev:Bjørn Ivar, kommer du til å legge noe ut fra ditt diskografiprosjekt, eller skal du vente til det er 100%? Jeg har inntrykk av at du er den som kan mest om dette i dette langstrakte land :D

Hehe, ja det kan vel kanskje stemme, i hvert fall blant topp 3 da. Finnes noen gale Norges-samlere og platepushere som også vet mye.
Diskografiprosjektet: har vel gått i 100%-fella, men egetlig sliter jeg med å finne en god publiseringsform, uten at jeg har forsket så mye på det. Noen som har tips til en god publiseringsløsning? Jeg ønsker å eie/kontrollere innholdet selv (derfor ikke discogs, der det legges inn feil ting av gudoghvermandsen). Kunne tenke meg å legge ut bilde og info. Gjelder jo også plakater og t-skjorter...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Jørgensen

  • Innlegg: 21
  • Registrert: 15 Jun 2017, 02:03
  • Bosted: Fredrikstad

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg02 Feb 2018, 19:15

Det går ikke ann å få til en slags visning fra forumets hovedside da, hvor du sitter som enerådende disponent over innholdet? I den grad du vil dele herligheten med oss andre selvfølgelig... Jeg har tenkt sånn at hvis det er noen steder her i verden noe slik bør ligge, er det enten på dette forumet, eller på deLillos sine sider,...
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg05 Feb 2018, 12:44

Kan jeg foreslå hefte eller bok: Hadde jo vært artig å fått med seg en spesiell DeLillos 7" el. Flexi slik vi gjord med Norsk pønk diskografien. Kan være dyrt men det sikrer at opplaget selges ut :D
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg05 Feb 2018, 13:26

Gode forslag- vil ikke holde det hemmelig, bare ha kontroll :)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Jørgensen

  • Innlegg: 21
  • Registrert: 15 Jun 2017, 02:03
  • Bosted: Fredrikstad

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg06 Feb 2018, 18:50

FVDMMS i pappcover var falsk alarm, han selgeren på Finn hadde skrevet det i annonsen, men da den dukket opp i posten var det "Sent og Tidlig" som lå der... ja, ja..
Fikk tak i "Enda Mere" fra VHSen i hvert fall, samt "Hjernen" med Seigmen og "Neste Såmer" med Ravi.. Et skritt nærmere full samling..
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg07 Feb 2018, 11:39

Jørgensen skrev:FVDMMS i pappcover var falsk alarm, han selgeren på Finn hadde skrevet det i annonsen, men da den dukket opp i posten var det "Sent og Tidlig" som lå der... ja, ja..
Fikk tak i "Enda Mere" fra VHSen i hvert fall, samt "Hjernen" med Seigmen og "Neste Såmer" med Ravi.. Et skritt nærmere full samling..

Ante meg at det måtte være feil ja... :) stå på med samlingen!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Jørgensen

  • Innlegg: 21
  • Registrert: 15 Jun 2017, 02:03
  • Bosted: Fredrikstad

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg02 Apr 2018, 17:44

Så den "klare" Huskeglemme lå ute på Discogs for den nette sum av $ 512,- Altså vel 4000,- spenn. Friskt det... Overgår jo selv Emerald Blues....
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg03 Apr 2018, 15:25

Er vel uspiselig Emerald Blues sitt alter ego som har prissatt denne på Discogs, tenker jeg.
Er så evinnelig lei av å se fantasiprisene til EB. Håper han ikke får solgt noe som helst til slike oppblåste priser.
Vanskelig å komplettere samlinger hvis man må gå gjennom slike mennesker.
Tipper Emerald sitter på den manglende brikka til mang en samler... For jævlig!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg16 Apr 2018, 22:02

Ja denne ‘’plateselger’’ har jeg bare kjøpt singler av, da han priser dem til rundt 150-250kr.
Ville gjerne kjøpe Varme mennesker av han, men syns den var priset vel høyt. Svett smil betalte jeg 150 eller 200kr for på en platebutikk, å bare den ville jo han ha 900kr for.. nevnte dette for han, å fikk til svar at Varme mennesker var mye mer verdt.. men hvorfor?
Sist endret av Stian A den 19 Apr 2018, 23:49, endret 1 gang
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg18 Apr 2018, 15:13

Stian A skrev:...fikk til svar at Varme mennesker var mye mer verdt.. men hvorfor?


Grunnen er nok at det ble trykket relativt lite og solgte ganske lite på vinyl. Dette var jo i CDens tid, da "ingen" kjøpte vinyl lenger. Derfor er denne siste regulære vinylutgivelsen faktisk litt sjelden.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Huske Glemme på farget

Innlegg18 Apr 2018, 18:28

Tenkte det samme, men siden det bare er et år mellom utgivelsene, synes jeg det var littegrann underlig. Men har vel med antall trykkte eks og etterspørsel ja :-) jeg synes iallefall det er bra at vinyl er i vinden igjen.
Når du er hos meg så blir jeg så grei

Gå til Kjøp og salg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron