Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:43


Gamle vinyl EP-er

Her får man mulighet til kjøpe og selge nye og brukte deLillos-utgivelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Glenn

  • Innlegg: 1
  • Registrert: 02 Okt 2016, 13:02

Gamle vinyl EP-er

Innlegg02 Okt 2016, 13:05

Da Tiern var gul, Beibi, Hankøslagerne og Lebestift. Trenger hjelp til å fastsette verdi....
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Gamle vinyl EP-er

Innlegg02 Okt 2016, 17:13

Er vel verdt det folk vil gi for de.
Avhenger selvfølgelig av kvalitet og.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Jørgensen

  • Innlegg: 21
  • Registrert: 15 Jun 2017, 02:03
  • Bosted: Fredrikstad

Re: Gamle vinyl EP-er

Innlegg01 Feb 2018, 14:31

Tiern, Beibi og Lebestift er ganske vanlig å finne på platemesser ol. De ligger som regel rundt 150,- Hankøslagerne har jeg ikke sett så ofte. Men kjøpte den selv en gang for samme pris. Det er vel spesielt Sveve (12") og Hjernen (dobbel 7") som er litt vanskelige å få tak i, og som gjerne er priset litt høyt.
Denne "Plateselger" på FINN eller "Emerald Blues" som han heter på QXL har hatt mye interessant ute i flere år, men han opererer jo med helt hinsidige priser... Jeg har bare kjøpt av han et par ganger, da nøden ble for stor...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Gamle vinyl EP-er

Innlegg01 Feb 2018, 19:50

Jørgensen skrev:Denne "Plateselger" på FINN eller "Emerald Blues" som han heter på QXL har hatt mye interessant ute i flere år, men han opererer jo med helt hinsidige priser... Jeg har bare kjøpt av han et par ganger, da nøden ble for stor...

Den løken du her nevner misliker jeg som pesten! Maken til oppblåste priser!
Boikott!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Gamle vinyl EP-er

Innlegg02 Feb 2018, 11:21

Jørgensen skrev:.... Det er vel spesielt Sveve (12") og Hjernen (dobbel 7") som er litt vanskelige å få tak i, og som gjerne er priset litt høyt.


De mest sjeldne vinylutgavene vil jeg si er Sveve 12'', Hjernen dobbel-7'', Sveve 7'' (faktisk), samt til dels 1. opplaget av Johnny Fredrik 7''. Tøff i pyjamas er vel ikke sjelden, men heller ikke vanlig.

Varme mennesker LP er også litt vanskelig, fordi folk hadde sluttet å kjøpe vinyl da den kom - gjelder også tildels Svett Smil. Av fargede vinylutgaver er de vanskelige (sjeldne) grønn FVDMMS (mange ble vraket pga feilproduksjon), brun Huskeglemme (50 ex) (egentlig skulle dette være klar vinyl, men det var for mye svart farge igjen i pressa). Pluss selvsagt marmor-varianten av Huskeglemme, som finnes i 25 ex. Denne er ikke solgt, men noe Kick Me Records laget og ga bort til sine spesielt utvalgte hengivne katalogsamlere. Ble vel egentlig bare laget for å være spesiell...

Videre har vi de limiterte (500ex) vinylutgavene av Neste Sommer (den første, ikke jubileums-reissue'n), Sent og Tidlig og Mere-boksen (her ble mange av de 500 ødelagt av vannlekkasje i kjelleren på Råkk&Rålls)

Så finnes det noen varianter av Suser Avgårde LPen, der det er små forskjeller på de ulike opplagene (dette tilhører diskografi-forskningsprosjektet mitt...)

Av de nyere vinylutgavene, ser det ut til at den røde samleplaten Før ble utsolgt først, og dermed ikke så enkel å skaffe lenger.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Jørgensen

  • Innlegg: 21
  • Registrert: 15 Jun 2017, 02:03
  • Bosted: Fredrikstad

Re: Gamle vinyl EP-er

Innlegg02 Feb 2018, 19:22

Jeg mener på ha lest/hørt at sonet utgaven av Johnny Fredrik kan være vanskeligere enn ratz utgaven. Fordi da ratz ble trukket tilbake, hadde mange allerede kjøpt den, slik at da kjøpte de jo ikke denne nye utgaven som kom. Jeg kjøpte min Ratz utgave på Rock og Rålls for 22 år siden. Betalte 300 spenn den gangen....

Gå til Kjøp og salg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron