Dato/klokkeslett: 19 Mar 2024, 12:52


Sent og Tidlig LP

Her får man mulighet til kjøpe og selge nye og brukte deLillos-utgivelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Ensom Tenker Øystein

  • Innlegg: 8
  • Registrert: 01 Feb 2021, 00:38
  • Bosted: Oslo

Sent og Tidlig LP

Innlegg03 Feb 2021, 21:39

Heisann alle sammen! :D

Jeg sitter å stusser på prisingen til Sent og Tidlig LPen til gutta. Jeg ser på Discogs at den går til ca. 2000kr.

Har nummeringen på plata noe å si? (om den har nummer 010 av 500 kontra 460 av 500)
Hvor mye ville eventuelt en plate som er uåpnet ha i verdi? osv osv..

Kom gjerne ut med tanker og ideer om temaet, jeg tar imot alle forslag :)


Takk på forhånd!
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg12 Feb 2021, 01:15

Hei, Øystein!
Ja, Sent og Tidlig på vinyl er en ganske ettertraktet utgivelse. 2000 er nok ingen urealistisk pris, kanskje noen hundrelapper billigere. De gangene jeg har sett den, legges den ut for mellom 1500-2000. Nummerering... kanskje ikke så mye å si, men har du veldig lavt nummer er det jo alltid litt ekstra. Men her tenker jeg da veldig lavt, type lavere enn 10. De lave numrene beholdes/gis jo ofte til band og management.

Men... nr 003 (forseglet!) lå ute på Finn for 2 år siden, priset til 3500. Vet ikke om den ble solgt... lurer på hvordan denne kom ut på markedet...

Selv har jeg nr 159, og den er fremdeles forseglet (!). Har til og med prislapp på, den kostet 169 kr i 1995! :D
Og... jeg var i dialog med en fyr som sa han hadde en testpressing (aldri sett før eller siden). Ble enige om kjøp, men så tror jeg selger døde eller noe sånt, oppnår i hvert fall ikke kontakt... aaaaah..... må tenke på noe annet.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg12 Feb 2021, 18:13

Bjørn Ivar skrev:Hei, Øystein!
Selv har jeg nr 159, og den er fremdeles forseglet (!). Har til og med prislapp på, den kostet 169 kr i 1995! :D


Trodde du alltid kjøpte i dublett? Uff, enda en ting å irritere seg over i tillegg til testpressen... :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Ensom Tenker Øystein

  • Innlegg: 8
  • Registrert: 01 Feb 2021, 00:38
  • Bosted: Oslo

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg15 Aug 2021, 10:17

Hei Arne!

Så gøy å høre at den kostet 169kr i 1995! :lol:
Det er jo så typisk at guttene tok en pause i 1996 (det året jeg født) så jeg bruker å tulle med at jeg en blanding mellom Sent og- Tidlig og Stakkarsen :D

Ved tanke på Vinylen så har jeg nummer 009 av 500, uåpnet og forseilet! så den har jeg hengt opp på veggen og tenker jeg beholder den inntil videre :)

Jeg tok den med til Råkk & Rålls sjappa i Oslo for å høre hva de tenkte å gi meg i pris, bare for å høre hva jeg kunne få.. Da ble jeg møtt på en stusselig pris på 800,- i cash :evil: også har de Mere vinyl boksen som de skal ha 2000kr for

Jeg var tilfeldig på en annen sjappe å fant Hjernen er Alene brukt, men den så altfor fin til å være brukt. Fikk tilogmed avslag på den og når jeg kom hjem så så jeg at den var presset i Mars 89, så var veldig fornøyd med den!
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg15 Aug 2021, 18:40

Hei Øystein, for all del ikke la slike gribber lure deg!

Lettere omskrivning av Sunde:
"Jeg har et godt lite råd å gi
Hvis du skal på antikvari:
Hold godt fast på vinyla di
Så har du no' å henge fingra i"


Gratulerer med varp på førsteutgave av Hjernen!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Stasom

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 06 Feb 2022, 16:16

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg01 Mar 2022, 04:42

«Sent og tidlig» 453/500 gikk nylig for 2200 på Finn.no.
Jeg ser Bjørn Ivar har prislappen pålydende 169.- ennå. Jeg husker ikke prisene fra den gangen, men jeg har prislappen med datering i 1995 på «varme mennesker» og den kostet 195,- Platekompaniet hadde vel logo på sine prislapper den gangen? Husker ikke hvor den ble kjøpt, men lurer først og fremst på om «sent og tidlig» var priset billig av en eller annen grunn?

For interesserte ligger både «Sent og tidlig» 439/500 og «Neste sommer» vinylene på Finn.no nå.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg01 Mar 2022, 12:13

Absurde priser, frekkheten er hjerteløst til stede.
Nei, takke meg til re-utgivelser. Har aldri skjønt poenget med førsteutgaver. Innholdet er jo likt. Musikken like bra uansett opplag. Peace out!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Stasom

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 06 Feb 2022, 16:16

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg02 Mar 2022, 10:27

arne skrev:Absurde priser, frekkheten er hjerteløst til stede.
Nei, takke meg til re-utgivelser. Har aldri skjønt poenget med førsteutgaver. Innholdet er jo likt. Musikken like bra uansett opplag. Peace out!


Nå er det gutta selv som har «skylda» for denne strategien med en lang rekke limiterte utgivelser, som igjen skaper et opphauset marked for samlere. Man kan like det eller ikke. Noen kjøper Rolex hos Bjerke, andre kjøper Rollex på stranda i syden. Det viktigste er at begge blir fornøyd.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg03 Mar 2022, 12:09

Stasom skrev:
arne skrev:Absurde priser, frekkheten er hjerteløst til stede.
Nei, takke meg til re-utgivelser. Har aldri skjønt poenget med førsteutgaver. Innholdet er jo likt. Musikken like bra uansett opplag. Peace out!


Noen kjøper Rolex hos Bjerke, andre kjøper Rollex på stranda i syden. Det viktigste er at begge blir fornøyd.


:lol: :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Sent og Tidlig LP

Innlegg04 Nov 2022, 16:13

Den ligger ute for 5000,- nå på finn det er nummer 140. høres ganske sinnsykt ut.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =273672780
"La oss slutte å lure på meningen."

Gå til Kjøp og salg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest