Dato/klokkeslett: 23 Apr 2024, 13:36


Unike liveopplevelser

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Unike liveopplevelser

Innlegg08 Jul 2012, 19:04

Tittelen på denne tråden er kanskje litt dårlig, da jeg ønsker å høre om unike liveopplevelser med deLillos, men så er jo alle opplevelser med deLillos unike for oss:-) MEN, hva jeg ønsker å høre om i denne tråden er unike opplevelser som ikke nødvendigvis er knyttet til det musikalske, men helt spesielle opplevelser bandet gir til f.eks enkeltpersoner, eller deler av publikum. I forbindelse med Lars Lillos bursdag ble det stadig nevnt hvor flink han og bandet er til å ta vare på fansen sin. Har dere gode historier som viser dette?

Jeg kan jo kort dele min historie, selv om jeg har delt den tidligere, slik at dere forstår hva jeg er ute etter:-) Min historie er fra 6. august 2011, hvor deLillos skulle ha konsert i Langesund, og jeg hadde hele sommeren planlagt å fri til min utkårede. Da jeg begynte å legge planene tidlig på sommeren, sendte jeg en sms til Lindstrøm for å legge frem mine planer, og han ringte meg opp like etterpå med stor entusiasme. Han ønsket å hjelpe meg med frieriet, og lovet å dele planene med resten av bandet. Han gikk så langt at han sa han ville true med å slutte i bandet hvis vi ikke fikk gjennomført planene våre:-)

6. august kom, og ringen med inngravering av tittelen til "vår låt" var med, selv om jeg slet med å skjule den, og ikke minst anropene til og fra Rune. Hun fikk heldigvis ikke mistanke om at noe var på gang, men kanskje fortsatt litt skuffet over jubileet vårt dagen før, som manglet den lille prikken over i'en. Da vi kom frem til Wrightergaarden, gjorde vi oss klar på første rad hvor vi ventet på en fantastisk konsert. Jeg kunne skimte settlisten på scenen, og visste derfor akkurat når jeg skulle i ilden. Heldigvis er min kjære såpass distré at hun ikke la merke til dette. Ikke før en unge på scenen skulle lage papirfly ut av settlistene, og kaste de ned til min kjære. Jeg gjorde alt jeg kunne for at hun skulle slutte med dette, og selv etter flere minutters papirflykasting hadde hun fortsatt ikke skjønt at det var settlisten, men omsider fant hun det ut, og så at vår låt skulle spilles denne kvelden. Hun sa ingenting til meg, men jeg så at hun hadde sett settlisten og samtidig at hun ikke mistenkte at det var noe mer bak det.

Etter en fantastisk start på konserten, og et hjerte som banket fortere og fortere, så skulle jeg endelig i ilden. Lars Lillo fortalte at dette var en låt de ikke hadde spilt på lenge, og at låten var spesiell for et spesielt par blant publikum. Bandet begynte å spille, og etter litt klabb og babb med tekst fra Lars Lillo, så gikk jeg og min ganske så stive kropp ned på kne, tok frem ringen, og spurte om hun ville være min supermodell. Det ville hun heldigvis (Rune var noe skeptisk... hehe), og etter låten spurte Lars Lillo oss hvordan det gikk, og fra Rune vanket det stående applaus. Et ganske hyggelig minne :D

Har dere lignende opplevelser dere vil dele? Enten dere selv har vært i hovedrollen, eller dere har observert andre i publikum som sammen med bandet har skapt unike opplevelser, så hadde det vært gøy om dere ville delt de. Vil tro også bandet selv har noen historier, etter å ha holdt på med å glede sine fans i 28 år :)
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Unike liveopplevelser

Innlegg08 Jul 2012, 19:13

Det ble kanskje et litt vel sjølsentrert åpningsinnlegg, men jeg har dessverre litt problemer med å begrense meg når jeg starter å skrive, så beklager det :)

Jeg er forresten ikke bare ute etter å høre hyggelige opplevelser, det kan også være triste opplevelser, som deLillos har bidratt til å gjøre ekstra spesielle. Noe som selvsagt er en hyggelig ting, selv om omstendighetene rundt ikke er så hyggelige. Søndag om to uker kan bli en slik dag, noe mange pårørende sikkert vil sette ekstra stor pris på.
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Unike liveopplevelser

Innlegg09 Jul 2012, 19:00

høres ut som en flott opplevelse! ja jeg fikk min ønskelåt spilt i drammen,etter å ha ønsket det fra forumet,,det var sangen postmann,og viser at deLillos virkelig bryr seg om sine fans og er her på forumet. ellers er de alltid jordnære og hyggelige når man treffer dem
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: Unike liveopplevelser

Innlegg19 Jul 2012, 15:14

Artig tråd, og en flott historie! Fikk umiddelbart lyst til å dele noe på denne tråden, men når jeg tenker over det blir det utrolig mange spesielle historier og opplevelser fra forskjellige livekonserter. Det hyggelige er jo at de aller fleste er delt med resten av gjengen her inne på forumet!

Her har vi en:
Hva med når Lundevall åpnet Kokken Tor med å spille fra toppen av fyret på Jomfruland? Du hørte gitaren, men tok litt tid før folk så han på toppen med ene benet på kanten og dro en elgitarsolo bare Lundevall kan, spilte mens han gikk nedover helt til han var på scenen og resten ble med. Kan det ha vært sommeren 2005? Thomas Rino var med i alle fall, som ble med på roadtrip fra Hedmark dagen før, der vi også hadde vært på konsert (Arne og Trond var der også..). Etter konserten på Jomfruland endte vi opp på nachspiel hos en lokal musiker fra Skåtøy, og glemte helt at det kun gikk én båt til land, så dagen etterpå måtte vi sitte på til Skåtøy. Der vi fikk servert nystekt brød med brunost i et gammel sørlandshus i skogen, strømmen hadde gått og ingen hadde batteri på mobilen, så det var virkelig en flott opplevelse! Kom oss til land, og kjørte rett derfra til konsert på Verdens Ende dagen etterpå..

Ellers er det de små tingene som gjør at man husker konsertene veldig bra, og som gjør de unike. Som når de spilte i Larvik under MIB-turneen for 20-30 personer, når jeg måtte hjelpe LLS med teksten på Sår i Kjerringvik, når Paasche spilte på blåseorgel, når regnet lavet ned, alle de artige nachspielene som da jeg og Rune kastet druer på noen damer i et hotellvindu eller da jeg tok med gjengen på byen i Stavanger og LLS dro tre låter på Alf&Werner, eller når LLS tok meg seg noen kassetter til meg jeg manglet i samlingen min..

En ting kan vi vel være enige om; deLillos har gitt oss utrolig mange konsertopplevelser, alle unike, og mange gode minner.

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron