Dato/klokkeslett: 16 Apr 2024, 07:50


"Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Knut

  • Innlegg: 8
  • Registrert: 06 Des 2009, 02:15
  • Bosted: Årnes

"Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Mai 2012, 19:34

DeLillos gir ut sin nye singel 8.juni og da kan vi få tak i den fysiske singelen som er så viktig for mange. Deriblant undertegnede.
Men det er vanskelig å vente, så jeg søkte etter disse to sangene og fant ut at Warner Music hadde lagt disse ut som en liten teaser på albumet som trolig kommer i september i følge dem.

Så da legger jeg ut denne linken slik at alle som er utålmodige kan høre disse nye sangene.
Og jeg kjenner at det er enda viktigere å få tak i utgivelsene 8.juni.
Nyt de nye låtene!
http://soundcloud.com/warnermusicnorway/delillos-tapetser-meg-i-gangen


Vet forresten noen hvor disse blir solgt. Om dette er hemmeligstemplet kan dere jo sende meg en melding :)
.. at han var snill og at han prøvde å forstå hjalp så lite fordi de slemme guttene fikk alltid jentenes sympati...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Mai 2012, 20:59

Er det sandt? Takk, Knut! Takk for lenka og opplysningene. Warner derimot får stryk for ikke å informere på websidene de tok over...
Noen som vet mer om singelen? Begrenset opplag? Ingen CD-singel? Hvor kjøper vi? Spørsmålene er mange, svarene er få...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Mai 2012, 22:53

Ajajajaj...AJ!!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg30 Mai 2012, 00:28

Upps! jeg må visst korrigere meg selv litt. Ser at Lundevall allerede 25. mai oppdaterte forsiden på deLillos.no. Men kritikken min var mot Warner, ikke gutta. Takk for spennende nyhet, Lundevall! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg30 Mai 2012, 00:31

Platekompaniet har ingenting på sine sider, men cdon har! Der står det kun om en 7" og ikke 10". Hmm...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg30 Mai 2012, 10:40

Dette var gode nyheter , hører på låtene nå takker så mye for link. :)
9 minutters låter er ikke hverdags på album nå til dags. Men det er herlig med slike låter . Tipper det blir siste på plata når den kommer

Når det gjelder cdon så ser jeg at de har 2012-07-04 som release dato men det er vel feil når det står 6 juni på fremsiden stoler mer på Ludde en på cdon der :D
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg30 Mai 2012, 14:42

OK, da har jeg lyttet litt og gjort litt research...!

Har bare rukket å høre gjennom et par ganger, men dette er jo lovende syns jeg, og første inntrykk tilsier at vi er ganske på linje med TÅVG. Digger lange seige komposisjoner som "Tapetser"! Er den som sitter best etter første gjennomlytting.
"Lykkelig fyr" er jo kanskje en forløper til Novembernatt, bare at det denne gangen er juninatt han er ute og trasker, ennå ikke forlatt - men fremdeles lykkelig :) Er det Mona han har møtt her? En sommersang... For øvrig kan deLillos vel nå gi ut en EP med sanger som handler om å rusle hjem etter fest e.l. :D Gleder meg til det kommende albumet!

Så litt tørre fakta for nerdene. Ble ekstra nysgjerrig da jeg så filnavnet (ja, filnavnet) på coveret som er lagt ut. Det heter nemlig... "DeLillos-dobbel_gul". Akkurat. Gul! så da finnes vel flere farger? Dette måtte sjekkes! Men det er ikke snakk om flere ulike fysiske utgivelser (dessverre eller heldigvis).

Dette er det jeg har funnet ut:
  • Tre digitale utgivelser, med forskjellige covere. "dobbel gul" referer til at det er en digital bundle av de to sangene, med det gule coveret som vi har sett ligge ute. Ellers kan man kjøpe kun "Lykkelig fyr", da med et nesten helt likt cover, men blått (og uten malerrullen). Til slutt tilsvarende for "Tapetser..."; coveret er da av kun malerrullen, og fargen er rød.
  • Vinyl-singelen blir 10-tommer (ikke 7-tommer slik det står på cdon). Én låt på hver side. Coveret blir nesten likt det for digitalutgaven av Lykkelig fyr, dvs blått. Singelen heter "Lykkelig fyr", og "tapetser..." er b-siden (er ikke nevnt foran på coveret).
  • LYKKELIG FYR: Tekst: Per Lillo-Stenberg / Musikk: Lars Lillo-Stenberg / Produsert av Kåre
    Vestrheim / Innspilt i Propeller Studio, Oslo, mars 2012 / Piano og keyboards: Kåre Vestrheim
  • TAPETSER MEG I GANGEN FØR DU GÅR / Tekst og musikk: Lars Lillo-Stenberg / Produsert av
    Bent Sæther / Innspilt i Silence Studio, Sverige, januar 2012 / Piano og keyboards: Haakon Marius
    Pettersen / Begge sanger er mikset av Mike Hartung og mastret av Chris Sansom i Propeller.
    Design/illustrasjon: Rune Markhus

Wimp slipper låtene på fredag 1. juni, ellers er den digitale releasedatoen 8. juni. Vinylen kommer dessverre ikke før den 22. juni pga lang trykketid. Vet ikke hvor den kommer til å selges... Antall trykket av vinylsingelen vet jeg ikke enda, forsøker å finne ut det også!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg30 Mai 2012, 15:03

Takk, o guru!! :-)
Dette var fint. Så gjenstår det å se om vinylen kommer til et sted nær deg. Er kanskje greiest å bestille på ei nettsjappe. Fins dessverre ikke annet enn Platekompaniet og bensinstasjoner som selger cd'er lenger her jeg bor. Jo, forresten Coop OBS, men de to sistnevnte sleger ikke vinyl.
Du får opplyse oss når du vet mer, BI!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg30 Mai 2012, 15:09

Det blir jo en historisk utgivelse, deLillos sin første 10-tommer! Glad for at det fremdeles blir fysiske utgivelser, jeg, det spøkte vel litt for det. Så gjenstår det å se hva som skjer med albumet når det kommer, blir det fremdeles CD-utgivelse, eller....
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg30 Mai 2012, 16:56

Bjørn Ivar skrev:OK, da har jeg lyttet litt og gjort litt research...!

Wimp slipper låtene på fredag 1. juni, ellers er den digitale releasedatoen 8. juni. Vinylen kommer dessverre ikke før den 22. juni pga lang trykketid. Vet ikke hvor den kommer til å selges... Antall trykket av vinylsingelen vet jeg ikke enda, forsøker å finne ut det også!


Førsteopplaget av singelen blir på 500 stk, fant jeg ut. Og albumet kommer i midten/slutten av september! 8-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg31 Mai 2012, 19:56

Hørt litt på sangene no "tapeser meg" er en flott seig låt i skikkelig neil young ånd. Vi etterlyste jo en lang sang med masse gitar øs og det fikk vi virkelig her.
Har foreløbig desverre litt problemer med "lykkelig fyr", selv om Per Lillo serverer en fin tekst. Sangen er ikke helt en umiddelbar favoritt hos meg, men den vokser seg kanskje større når jeg hørt den noen flere ganger. Uansett gleder meg stort til albumet :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg01 Jun 2012, 12:16

Hei, har hatt litt problemer med å logge meg inn, men nå er jeg her: Vil bare si at det kan lønne seg å sjekke forsiden av og til, hehe ;) Regner med at singelen (10" ja!) blir mulig å kjøpe via Platekompaniet, også på nett. Og selvsagt i de butikkene som selger vinyl da, som Big Dipper f.eks! Og så vil jeg si at dere kan glede dere til resten av plata som kommer siste del av September - tror absolutt det er musikk der som kommer til å glede dere her inne på forumet :D
God sommer videre, vi ses vel på konsert(er)?
Hilsen Ludde
(og deLillos!)
_________
Bedre før?
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg01 Jun 2012, 12:42

Veldig bra, vi gleder oss. Foreløpig er jeg litt enig med Brumm, får ikke Lykkelig fyr til å sitte helt enda. Tapetser derimot er seig og lang og bra. Lover godt. Bra at det satses, og da ikke bare på umiddelbare schlæger's for den gemene hop. :D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg03 Jun 2012, 19:08

"Tapetser meg i gangen før du går" har en tekst og melodi i skikkelig god gammel deLillos-Aand!

Men er sangen litt for lang?
Rart jeg sier det, for jeg mener enkelte andre deLillos-sanger er for korte, bl.a. synes jeg at "JEG PLAGER INGEN" er aaaaalt for kort.
Avlogget

Luftbaronen

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 15 Feb 2009, 17:24

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg25 Jun 2012, 23:23

Har hørt mye på Tapetser Meg i Gangen Før Du Går mye i det siste. Men jeg trenger litt hjelp til tolkningen av tittel-setningen. Jeg tolker det slik at dette bruddet kom som et sjokk, at "Jeg" personen føler seg overkjørt. Derav oppfordringen om den noe unormale oppførselen om å tapetsere han i gangen før hun går. Men jeg er jammen meg ikke sikker. Kan noen av dere bidra med litt innsikt i om hva som menes med dette?
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Jun 2012, 10:56

Enig... et merkelig uttrykk er det jo.
Jeg tenker i retning av at det er avledet av "klistre noen opp etter veggen", som jeg mener betyr at man virkelig tar for seg noen og gir dem "det glatte lag". Som er et uttrykk hentet fra at man fyrer alle kanonene på en side på én gang (på de gamle krigsskipene). Altså gi dem en "bredside". Det glatte lag betyr å fortelle sannheten rett ut uten omsvøp. Eller, sagt på en annen måte, gir dem en lekse. Som altså igjen betyr at man skjeller dem ut. Med andre ord er ganske sint på (og ærlig med) den personen!

Men det kunne vært morsomt med en kommentar her fra Sjefen sjøl, om hva han har tenkt og hvor han har hentet dette uttrykket "tapetsere meg i gangen før du går" fra.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Jun 2012, 10:58

Forresten kom vinylsingelen i posten fra Platekompaniet i går! Takk o takk! Vi er kanskje ikke like gærne som dette (anbefaler spesielt videoen nest øverst, han som pakker opp), men det er jo veldig morsomt med sånne utgivelser. Jeg syns forresten dL godt kan lage noen fanklubb-utgaver av sære ting som kanskje ikke egner seg for massemarkedet, men som fansen setter pris på... ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Jun 2012, 11:45

OK, enda et innlegg fra meg her. Vedr teksten til Tapetser: Hva er det som sies i vers nr to? (som begynner med at Lillo for øvrig sier han skifta og ikke skiftet til linser. "Selv om øyet ble [vondt? vått?]. Du tok ... [et eller annet], og skiftet ut plombene." Noen meninger her? Har ikke åpnet pakken, så vet ikke om teksten er trykket på innercoveret.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Jun 2012, 12:18

Bjørn Ivar skrev:OK, enda et innlegg fra meg her. Vedr teksten til Tapetser: Hva er det som sies i vers nr to? (som begynner med at Lillo for øvrig sier han skifta og ikke skiftet til linser. "Selv om øyet ble [vondt? vått?]. Du tok ... [et eller annet], og skiftet ut plombene." Noen meninger her? Har ikke åpnet pakken, så vet ikke om teksten er trykket på innercoveret.


Ser ut som det er facebook som teller nå, Bjørn Ivar. Still spørsmålet der og se om du får noe vettugt svar.... :x
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: "Lykkelig fyr / Tapetser meg i gangen før du går"

Innlegg29 Jun 2012, 13:14

Holder meg til forumet, jeg. ;-)
Noen av dere som kan høre på låt(ene) og se hva dere får ut av det?
Syns for øvrig Lykkelig fyr tar seg litt opp, en fin liten melodi er det.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Neste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron