Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 00:50


Nytt album

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Trond

Site Admin

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 17 Jan 2009, 02:31
  • Bosted: Gjøvik

Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 00:32

Jeg ser Lars skriver at han er inne i en akustisk periode.
Kunne ikke la være å komme på en tanke om å lage et helakustisk album, på et eller annet vis.

Jeg vet at flere her inne liker øs-pøs rocken veldig godt - noe jeg også gjør.

Men personlig må jeg si at en akustisk plate hadde vært svært interessant og kjærkomment!
..finne nye stemninger, inni gamle meninger..
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 13:10

Trond skrev:Jeg ser Lars skriver at han er inne i en akustisk periode.
Kunne ikke la være å komme på en tanke om å lage et helakustisk album, på et eller annet vis.
Jeg vet at flere her inne liker øs-pøs rocken veldig godt - noe jeg også gjør.
Men personlig må jeg si at en akustisk plate hadde vært svært interessant og kjærkomment!


Tar gjerne et akustisk soloalbum fra Lars. Men håper ikke på noe gjentakelse av deLillos `85. Det var ei blindgate!
deLillos skal være øs, med innslag av rolige sanger. Mulig noen er uenige her.
Uansett er det Lars Lillo som bestemmer dette, og det må vi bøye oss for.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 15:08

Ett akustisk soloalbum eller turne av delillos eller Lars L. er absolutt ikke å forakte. En akustisk konsert på feks Logen i Bergen hadde vært en ny opplevelse , der kanskje publikum kan være litt mer lyttende en på de typiske rockeklubbene hvor man er plaget av mye masing under rolige sanger. Litt sånn "Opera publikum" uten å nøvendigvis være i operaen :)

Når det er gjort så kanskje Lars og gjengen får lyst til å dra frem igjen fuzz pedalene å bråke litt under neste turne.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 17:47

Trenger ikke være øs-pøs for å være tøfft.
Vi må ikke bare fokusere på musikken om det er rock eller vise. Det ene henger sammen med det andre. Man kan ikke forholde seg til en deLillos-sang kun ved å høre det musikalske stykkevis og delt fra teksten. Man kan heller ikke forholde seg til en deLillos-tekst uten å trekke inn musikken. Dette hører sammen. Det jeg forbinder og forbandt (?) :lol: med deLillos er kontrastene; bak en munter melodi var det en noe alvorligere og ettertenksom tekst. På den annen side kunne det være en munter tekst til et noe mollstemt lydbilde.

Jeg er ikke helt enig i at deLillos`85 var en skivebom, Arne, det finnes mange gode låter på Suser Videre som jeg hører på mye, bl.a. Jeg plager ingen.

Ei ny deLillos skive mener jeg at kun Lars kan lage og det blir litt teit av vi skal bestemme hva vi vil ha...! Dette må komme fra hjertet til låtskiveren og han må føle han må ha noe han skulle si og formidle til oss - å ha noe på hjertet! Hvis ikke er det bare å vente en stund til idèene kommer! Ingen vits i å lage en plate bare for å lage en plate.

Allikevel hører jeg hjemme i den gruppen som ønsker meg et mere slemt deLillos og jeg er veldig glad for at Lars ønsker å spille på diskoteker/klubblokaler som før med kanskje plass til bare 250-300 besøkende. Dette blir en kontrast til disse sommerfestivalene med stråhatter og bermudashorts.

Jeg mener deLillos er et rockeband mer enn et popband.

Det som fascinerte meg i starten av mitt "deLillos-eventyr" var brodden i sangene, at gutta "slo" oss litt magen. Tekst og musikk som "beit" litt.

Nok apostrofer nå!

Asmund
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 18:08

Gutta må bestemme selv men personlig synes jeg det blir noe "kjedelig" med "bare akustisk. Lars og gjengen lager vel ny musikk utifra inntrykk og opplevelser og livssituasjoner de er oppe i. Flere band stagnerer når familielivet setter inn for fullt og det meste dreier seg om det. Jeg liker deLillos med øs og lystig/naive sanger,jeg synes låta "kjærlighet" er et høydepunkt fra de seneste år
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 19:41

Asmund skrev:Jeg er ikke helt enig i at deLillos`85 var en skivebom, Arne, det finnes mange gode låter på Suser Videre som jeg hører på mye, bl.a. Jeg plager ingen.
---
Jeg mener deLillos er et rockeband mer enn et popband.

Asmund


Jeg sa aldri at SV var en skivebom, jeg sa at den var ei blindgate. Det er først og fremst trioformatet jeg tenkte på, selvsagt er det opptil flere gode låter på albumet! 8-)
Jeg mener også at deLillos er et rockeband. Da trengs det tøffe gitarer, som Lundevall bidrar sterkt med. Han var savnet i dL'85! (ja, Police ble en tøff rocketrio etterhvert, men det er unntaket!)

Problemet med å gi ut plater nå for tiden er jo den ekstreme lekkasjen torrent-steder gir. Særlig for norske band som synger på norsk. Holdningen blant yngre er vel at musikk og film er gratis - du henter det på nettet.
Siden TÅVG ikke har solgt slik den hadde fortjent, er det et stort risikoprosjekt å leie dyr studiotid for å komme med et nytt album. Forstår godt at såvel artister som plateselskap er forsiktige.
Venter spent på fortsettelsen, og håper bandet har mange år foran seg!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 23:38

Greit det, Arne! Jeg gadd ikke bla oppover å se hva du skrev, satt og spiste middag. Skivebom skulle det være, ja. Unnskyld Arne ;)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nytt album

Innlegg21 Sep 2011, 23:49

Ellers mener jeg selvsagt at det har vært utrolig mange flotte låter på de siste platene!
Trist Å Være Glad er kanskje en av deLillos 10 beste sanger gjennom tidene.

Som sagt har jeg savnet disse diskotek-konsertene!
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nytt album

Innlegg22 Sep 2011, 09:47

Ja takk begge deler, gjerne et akustisk album OG et med mer trøkk!
Syns gutta er i fin flyt for tiden, med bra trøkk på konsertene. Og TÅVG-skiva er jo nesten en klassiker? Deilig trøkk der, etter Huskeglemme som jo var mer i den rolige leia. Så mest av alt håper jeg de vidreutvikler stilen fra TÅVG.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Nytt album

Innlegg22 Sep 2011, 11:13

Älsker deLillos. Och kontrasterna mellan stilla små visor och feedbackkokkar o sånt. Och om det ska vara oväsen och kaos så ska det vara det maximalt - det ska brinna i gitarrerna och tinnitusen ska hänga på axeln.
Men oj så jag älskar soloplattorna av Lillo-Stenberg! Just för att de har ett lugnare uttryck, en än mer eftertänksam sida än deLillos, en botten som landar i mer visa, gammal 30-talsschlager, tradition, tidlöshet.
Så när vi talar Lars v/s akustiskt så misstänker ju jag att det kan handla om ett soloprojekt.
Yes!
Och när vi talar om soloplattor v/s Lars så talar vi i hög grad covers.
"Covers" på den engelska tonårsLillokillen, barnskolevisor, Osloschlagers, Pröysen, Ole Paus... 8-)
För så är det ju: om det görs en cd med nya Lars Lillo-sånger i sparsmakade arrangemang - är det inte en deLillos-platta då?
deLillos skulle kunna göra en coverskiva jodå.
Men att Lars Lillo gör soloplattor med egna nya originalsånger känns mer underligt.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Nytt album

Innlegg23 Sep 2011, 16:33

veldig enig hibbitt!
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nytt album

Innlegg04 Okt 2011, 23:46

Synes det hadde vært hyggelig med solokonserter med Beckstrøm og Lars Lillo rundt om kring i Norge nå. Gjerne på små scener.
Det hadde vært artig for min kjære og meg om det hadde f.eks skjedd her i Trndelag en gang snart.

Ellers trengs det ikke noen ny plate nå......ikveld har jeg lyytet på mange sanger jeg aldri før har hørt. Det er ekstra kake CD'n jeg snakker om nå!!!

Hilsen
Asmund
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Nytt album

Innlegg23 Okt 2012, 09:22

Brumm skrev:Ett akustisk soloalbum eller turne av delillos eller Lars L. er absolutt ikke å forakte. En akustisk konsert på feks Logen i Bergen hadde vært en ny opplevelse , der kanskje publikum kan være litt mer lyttende en på de typiske rockeklubbene hvor man er plaget av mye masing under rolige sanger. Litt sånn "Opera publikum" uten å nøvendigvis være i operaen :)

Når det er gjort så kanskje Lars og gjengen får lyst til å dra frem igjen fuzz pedalene å bråke litt under neste turne.


Kom på at eg faktisk foreslo en akustisk konsert med delillos på Logen i september i fjor å nå skal de ha det :P
"La oss slutte å lure på meningen."

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester

cron