Dato/klokkeslett: 27 Apr 2024, 09:38


Hei Jeg Er Tilbake - en ultra deLillos-sang

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Hei Jeg Er Tilbake - en ultra deLillos-sang

Innlegg17 Aug 2011, 12:38

Da får jeg lyst å skrive igjen. Vi snakker om enkeltsanger her nå, og jeg vil gi honnør til en sang jeg hører mye på for tida.
Jeg mener "Hei jeg er tilbake" er en fantastisk sang som fortjener både mere omtale og å bli spilt oftere live.


Det er typisk at Lars her har valgt en frisk melodi som tilsynelatende er veldig positiv musikalsk, nærmest humoristisk. Men så kommer en egentlig veldig deprimerende tekst om ensomhet og angst for å prestere og å lykkes , dette med å være sosial og følge opp forventninger om en osv. En noe angstfyllt tekst.
Sangen går i A-dur, en frisk og åpen toneart. Så kommer det svevende og geniale refrenget .....(det gjelder å være fornøyd...osv..) med en herlig bassgang. Ess-E-F-F# og tilbake igjen.



Liker veldig godt den noe angstfulle teksten som settes sammen med en åpen og frisk akkordrekke, det er vel dette som er en slags oppskrift på en god deLillos-låt. Det er mye alvor bak det som først høres veldig overfladisk ut.

Min konklusjon: "Hei Jeg er Tilbake" er en kanonlåt. Får vel sette den på en gang til - HØYYYT!!

En flott sang å høre på for en gammel deLillos-fan som meg på en dag som denne!
Jeg er faktisk i kjempehumør , gutten vår har sin første skoledag i dag. På en annen side pissregner det her i Trøndelag, så det er best å være inne!!!! :)
Avlogget

locket

  • Innlegg: 15
  • Registrert: 18 Aug 2011, 14:12

Re: Hei Jeg Er Tilbake - en ultra deLillos-sang

Innlegg23 Aug 2011, 15:56

pissregner her og ja, tror jeg skal sette på delillos og se om jeg blir i bedre humør!

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 115 gjester