Dato/klokkeslett: 27 Apr 2024, 13:43


deLillos-pyjamas?

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

deLillos-pyjamas?

Innlegg05 Jul 2011, 18:54

Jeg liker å tenke litt nytt i forhold til merchandise, og føler deLillos har mye potensiale i å utnytte sine merkevarer til å selge mer merch. Cd-salget stuper, så merch blir stadig mer viktig. På konserter i alle år har så har det vært mange godbiter blant t-skjortene, men jeg føler altså at mer enn t-skjorter har potensiale til å selge. Og hva synes folk om en deLillos-pyjamas? Er det noe som kunne blitt en hit? Jeg ser for meg at det kunne blitt en liten hit, gjerne blant de litt yngre, tørste og litt sinnsyke fans som gjerne kunne ha møtt opp på konsert med noe sånt:-) Hva med å lansere en eksklusiv deLillos-pyjamas til 25-års jubileumet til "Suser avgårde"? Konserten på Rockefeller er jo ganske tett opptil jubileet, så regner med at 25-års dagen til deLillos sitt første album blir markert da.

Er det noen her som kunne tenke seg å bruke en deLillos-pyjamas offentlig? Eller er det kun forbeholdt soverommet? Inni hodet mitt så ser jeg for meg at deLillos-pyjamasen kan bli et kultplagg, som en liten gruppe fans alltid vil bruke på konsertene, og kanskje også det blir et litt mer dagligdags plagg også, som er med på å bygge opp merkevaren deLillos?

Selve pyjamasen ser jeg for meg kan være stripete med blå og hvite striper. Og den nye logoen "dL" kan da være foran på brystet. Og bak kan det f.eks stå: "Jeg er tøff i pyjamas" eller "Tøff i pyjamas". Eller kanskje noe annet?

Jeg er en relativt ung mann, så jeg vet jo ikke om denne "oppfinnelsen" tidligere har blitt lansert, men jeg regner med at jeg hadde fått med meg om det hadde eksistert en offisiell deLillos-pyjamas:-)

Om dere har andre ideer til merchandise, og syn på om dette er noe deLillos bør satse mer på så kom gjerne med det:-) Hva med f.eks en deLillos kokkejakke? Med teksten "Kokken Tor" foran på brystet, og "Stygge gutter er det verste jeg vet" bak? Eller mens vi er inne på "Tøff i pyjamas", hva med en deLillos-frakk? Papirkurv (Kast alle papirene)? deLillos-honning? Hehe, mange ideer, og alle er nok ikke gjennomførbare, men pyjamasen har jeg hvertfall stor tro på at kan bli et fenomen:-)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg05 Jul 2011, 22:56

Slike finnes det sikkert flusst av på sykehjem/sykehusene omkring. Jeg kan skaffe ovedeler i krepp, men utfordringen blir å skaffe bukser. Skal lure med meg noen inne på "lintøylageret" på jobben mens ingen ser meg. Nattbukser tror jeg ikke vi har men jeg skal lete.

En bagatell, men på norsk skrives det ikke for pysjamas og ikke pyjamas???
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 00:18

Flott, da ordner du det da:-) Men fra spøk til alvor; hvis det ikke er interesse for å produsere offisielle deLillos-pyjamaser, så kan jo det være et alternativ at vi f.eks mobiliserer for at så mange som mulig ankommer Rockefeller i pyjamas, for å feire 25-års jubileet til plata? Folk klager ofte på at det kan bli litt dødt på enkelte konserter, da publikum gjerne er av den litt eldre sorten, men hadde ikke hundrevis av mennesker i pyjamas vært med på å løse opp stemningen litt?

På norsk kan man velge om man skal skrive pyjamas eller pysjamas. Lars Lillo har valgt pyjamas i tittelen på låta, og derfor valgte jeg det alternativet:-)
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 09:22

Jeg har lenge drømt om et DeLillos silkeskjerf!

Lett å ta med seg på konsert og fint å heve over hodet når allsangen runger.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 09:36

Hehe, jeg klarer meg vel uten diverse stæsh... men idé kunne kanskje være t-skjorte til småbarn med påskriften "Her kommer tøffe-tøffe-tøff" :D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 14:50

Har för mig att jag efterfrågade t-shirts till salgs på dL-sidorna nån gång när det var diskussion om var det Opera-spelningarna eller var det SuserAvgårde-konserten, minns inte... Var nog i gamla förintade diskussioner...
Nuförtiden - med paypal och bankkort och sånt - har ju många artister merch på sina sajter, så det borde inte vara några problem.
Pennor, kaffemuggar, plektrum, bags 8-)
Vi här på forumet köper ju allt... Och finns det saker till salu ökar också alla slags besökare på en nätsida. Men det är väl också fråga om trovärdighet. Namnet deLillos ska ju inte bli förknippat med nåt sorts kommersens tempel och Rema1000-ideologi, där försäljning av diverse stuff tar överhand över den konstnärliga aspektens kvalitet. Bandet har ju alltid vårdat sitt varumärke, värnat om fansen, om produktionerna, om ja kvaliteten.
Men jovisst skulle en webshop vara välkommen!
Mest kanske det handlar om - hur enkelt det än är att webshoppa - att i andra änden måste någon sitta och göra beställningar, lagerhålla, förpacka, gå till posten, hålla koll på betalningar etc? Jobb att göra och dåligt med tid kanske.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 15:54

Morsom idé! :)

Spørs om ikke markedet ville være noe begrenset til at det ville være mye penger å tjene på det, men tanken er god! Kunne godt tenkt meg en dL-pysj, jeg. Men jeg synes ikke sånne pysj-skjorter med krage og knepping er så fint til jenter, hva med bare en kul pysjbukse og en singlet til den kvinnelige delen av fansen? På singleten kan det jo stå "wow wow yeah yeah"... :lol:

Min lille 2 år gamle jente har forresten pysjamas hvor det står "Tøff i Pysjamas", kjøpt i barnekleskjeden Name It. Lurer på om deLillos har fått noe for den idéen..
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 17:19

Smilefjes skrev:Morsom idé! :)

Spørs om ikke markedet ville være noe begrenset til at det ville være mye penger å tjene på det, men tanken er god! Kunne godt tenkt meg en dL-pysj, jeg. Men jeg synes ikke sånne pysj-skjorter med krage og knepping er så fint til jenter..


Vel, tror de vil bli fine jeg. (Knis!)
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 23:31

Webshop er noe jeg har ønsket lenge selv Hibbitt, og spesielt etter Opera-konserten, hvor jeg ikke hadde råd til å kjøpe den kule gule t-skjorten (og da de solgte restene på Rockefeller i desember hadde selvfølgelig ikke størrelsen min...), og jeg tror dette er etterspurt.

Markedet er selvfølgelig begrenset, men jeg tror det finnes løsninger på dette. For et produkt som deLillos-pyjamas vil kanskje salgspotensiale i starten være begrenset. Alternativet da kan være at fans på forumet og Facebook-siden f.eks kan forhåndsbetale for produktet, og hvis det blir nok bestillinger så kan dette produktet produseres. For å maksimere profitten lønner det seg selvfølgelig å produsere i store opplag, men forhåndsbetaling av et begrenset opplag kan være med på å teste ut etterspørselen, og kanskje lurt i starten.

Når det gjelder personell til å distribuere varene og vedlikeholde webshopen, så vil nok dette la seg gjøre. Kanskje noen eksterne aktører som allerede distribuerer merchandise kan ta denne jobben? Eller kanskje noen blodfans her på forumet har litt ekstra tid på dagtid, og kan ha det som en liten bijobb? Jeg kunne fint ha gjort det... Gjør det allerede i forbindelse med egen artistkarriere (selv om markedspotensiale til deLillos nok er en del større enn mitt... hehe), og har jobber hvor jeg har mye fritid på dagene, og har ellers mye lagerkapasitet her jeg bor.

Webshop synes jeg absolutt er noe å tenke på for deLillos. I starten tror jeg de fleste her kan leve med litt dårligere service frem til en eventuelt dedikert ansatt kan ta seg av distribuering av merchandise. Jeg kunne fint ha ventet 2-3 uker på et produkt hvis det hadde vært nødvendig.
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg06 Jul 2011, 23:45

Smilefjes skrev:hva med bare en kul pysjbukse og en singlet til den kvinnelige delen av fansen? På singleten kan det jo stå "wow wow yeah yeah"... :lol:


Hehe, jeg liker tanken! Vet hvertfall hva det nye favorittplagget til samboern hadde blitt!

Hibbitt, det er en spennende diskusjon hvorvidt hvor kommerse deLillos skal være, for det er viktig å verne det kunstneriske, og ikke bli et "Rema 1000-band" som forbindes med noe enket og billig. Men samtidig tror jeg det blir stadig viktigere for deLillos å utnytte markedet mer i forhold til å tilby nye produkter, gjerne i form av merchandise. Bandet har selv innsett at salg av musikk er på vei ut, og de må finne alternative måter å tjene penger på i fremtiden. Men er konsertvirksomhet nok? Jeg tror ikke det. Merchandise er ikke løsningen på alt, men det kan være en start, og noe som kan få snøballen til å rulle. Ikke minst hadde det vært et fint tilbud til oss dedikerte fans. Nå er vi kanskje blitt litt bortskjemte med påkostede utgivelser og konsertopplevelser de siste årene, men kanskje ikke fullt så bortskjemte i forhold til merchandise.

Jeg har forøvrig andre ideer til hvordan deLillos kan tjene penger på i fremtiden, men det tar jeg i en annen tråd seinere...
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg03 Sep 2011, 22:41

Årets Rockefeller-konsert nærmer seg med stormskritt, og i den forbindelse kunne det vært gøy og markert 25-års jubileumet for «Suser Avgårde», som er mest naturlig å markere i forbindelse med denne konserten. Jeg vet at de fleste på forumet her ikke er like ung og dum som meg, men er folk tøffe nok til å stille opp i pyjamas for å feire jubilanten? Jeg kommer uansett til å være tøff i pyjamas på Rockefeller 17. september, men tøft om flere enn meg også er tøffe i pyjamas:-) Greier vi å mobilisere dette, slik at en stor del av fansen stiller i pyjamaser?

Hva synes folk? Er dette en god idè, eller er dette noe flåsete som er mer forbeholdt et utdrikningslag? Jeg ser for meg at dette kan bli en ganske kul og stor greie, og kanskje vi greier å få med media til å mobilisere, slik at «alle» på Rockefeller går i pyjamas om to uker?

Det er mange av de hardbarka her inne, og folk ellers og, som ofte er litt skuffa over publikum på mange konserter. Folk er ofte mer interessert i å prate enn å lage liv foran scenen, og en del har vel klaget på at «alt var bedre før». Fansen blir jo eldre, så det er kanskje naturlig at det ikke er like ville tilstander som i 1994, men kanskje pyjamas hadde bidratt til å løse opp stemningen litt, og tiltrukket noen av de crazy som liker å slå ut håret på konsert? De færreste har vel som vane for å gå med pyjamas på byen, så ser for meg en del mennesker som isåfall må drikke seg til mot, og det kan bare være med på å heve stemningen, tror jeg:-)

Jeg er vel ikke den eneste her som ikke har pyjamas i garderobeskapet mitt, og derfor er jeg på leting etter en klassisk stripete pyjamas, gjerne så lik som mulig som på «Tøff i Pyjamas»-coveret, eller musikkvideoen. Så hvis noen har tips til hvor man kan kjøpe slike, så skrik gjerne ut! Jeg har funnet noen som kan være aktuelle, selv om de ikke er perfekte:

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_24/PID-411673(SparBase).aspx


http://www.onestopplus.no/categories/pyjamas/142.aspx


http://www.skjelland.no/new/webshop/cat ... &catid=915


Hvis jeg får ut fingern, så skal jeg også med litt tålmodighet (eller bare ringe bestemora til samboern) sy på deLillos-logoen, og teksten «Tøff i Pyjamas» eller noe slikt, og hvis flere gjør dette, så er jo det også tøft:-)

Håper det er flere som er like gærne som meg der ute, sånn at jeg slipper å gå alene i pyjamas på Rockefeller:-)

Ellers kan jeg tipse om å sjekke ut musikkvideoen til «Ut», hvor bandet som kjent er kledd i pyjamas på slutten av videoen, og her bruker de alt fra stripete til ensfargete pyjamaser, så det er ikke nødvendigvis et must med en klassisk stripete pyjamas.

«Ut»:

http://www.youtube.com/watch?v=Zr7tDPR38ZE&ob=av2n
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg04 Sep 2011, 02:53

Norwegian wood 2005 var trond, dag og nilsegutt ikledd pyjamas. Div. Medier dukket de opp i og.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg04 Sep 2011, 11:45

Okei, kult:-) Finnes det noen bilder? Mitt mål er da at vi greier å samle minst 4 stk i pyjamas denne gangen da:-) Hehe. Trond, dag og nilsegutt, er dere klar for å ta frem pyjamasen igjen? Greier vi å mobilisere slik at "alle" som skal på Rockefeller er klar over at dresscode er pyjamas? Hadde vært råtøft:-)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg04 Sep 2011, 11:57

jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos-pyjamas?

Innlegg04 Sep 2011, 12:34

Hehe, google er en fin ting, men litt slitsomt å google når jeg ligger i senga med deForum på mobilen, og datamaskinen ligger på andre siden av rommet... hehe. Men nå som jeg har samlet krefter til å plukke opp laptopen som lå på andre siden av rommet, så fant jeg også en artig sak fra samme konsert, hvor Kyrre, Paasche og Ludde er kledd i frakk (med pyjamasen under):

http://pub.nettavisen.no/nettavisen/sid ... 408327.ece

Og her er Ludde og Lillo i pyjamas under konserten:

http://www.ha-halden.no/kultur/article5364145.ece

Flere bilder:

http://www.panorama.no/vis.php?kat=2&did=4282

I 2005 fylte jeg jo 18 år, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gikk glipp av den legendariske kvelden som ble feiret med pyjamasparty og kake. Mitt første tips er at jeg var blakk. Det første jeg skal gjøre når jeg får unger er ihvertfall å opprette en deLillos-sparekonto til dem, slik at de ikke går glipp av noen legendariske konsertopplevelser (for jeg regner med at gutta holder på selv når mine ufødte unger er i slutten av tenårene).

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 96 gjester