Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 03:11


Norsk Rock's Hall Of Fame

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg26 Mai 2011, 22:02

Lars-Lillo Stenberg er er blant de 15 kandidatene som skal bli til de fem mest framtredende
i norsk rocks historie! De siste 5 får en fremtredende plass i utstillinga på Rockheim!
Det er bare å stemme folkens!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.7649366

Kriteriet er at det skal være 25 år siden første utgivelse.
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg27 Mai 2011, 08:48

Hyggelig at de tar med Lars, men hvorfor ikke deLillos?
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg27 Mai 2011, 14:57

Nå er det ikke norsk rocks hall of fame, men "norsk musikks Hall of Fame". Det er en vesensforskjell på disse to...
Men ei liste uten deLillos/Lars LS og dumdum boys blir for dumt!
Lars Lillo er i det minste nominert, og det er fortjent, men jeg synes deLillos burde vært på lista. Det kan selvsagt argumenteres med at Lars Lillo "er" deLillos, men det blir for enkelt. The Beatles er ikke bare Paul McCartney, hvis du skjønner hva jeg mener.
Blir også for dumt når Dum Dum Boys/Kjartan ikke er med...
Kan vel korte det ned med å si at å nominere 15 som har betydd enormt for norsk musikk, er en gedigen oppgave. Man vil uansett støte noen. Komiteen burde derfor ganske enkelt spurt meg! Jeg kan påta meg å representere den norske folkemeningen. Jeg hadde ryddet opp i rotet som nå er skapt! 8-)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg27 Mai 2011, 21:17

arne skrev: Komiteen burde derfor ganske enkelt spurt meg! Jeg kan påta meg å representere den norske folkemeningen. Jeg hadde ryddet opp i rotet som nå er skapt! 8-)

Det tviler jeg ikke på at du hadde gjort, Arne! :D
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg30 Mai 2011, 09:12

Ja, dette kan det jo sies mye om. Jeg har ihvert fall stemt... ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg30 Mai 2011, 14:47

Helt greit at Lars-Lillo er nominert......det er vel egentlig han som "er" deLillos. Misforstå meg rett, eller prøv å ikke forstå meg feil!
Så rart med det, gitt.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg30 Mai 2011, 14:53

Ingen "er" et band, spør du meg. deLillos er deLillos... summen blir større enn enkeltdelene. Lars Lillo er jo relativt viktig selvsagt, men deLillos hadde ikke vært det samme uten de andre. Det er jo det som er det magiske (og derfor jeg ikke liker når bandmedlemmer blir byttet ut). OK, litt Off Topic nå, da. Og da misforstod jeg deg med vilje, Asmund ;-) måtte bare si det.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg30 Mai 2011, 23:32

He, he....jeg forstår.
Uansett så har jo Beckstrøm og Lundevall sagt at det er Lars som er sjefen og han vil ha full kontroll. (Henviser til Hjernen Er Alene i Operaen-dokumentar)

Er jo selvfølgelig enig med deg, Bjørn Ivar.

Så kan det da også hende at uten at de vet det selv så er Beckstrøm, Paasche, Lindstrøm, Jevanord og Beckstrøm av større betydning enn de selv er klar over. Dette handler vel om det å "spille hverandre gode" i sammenheng riktig "kjemi".Ikke sikkert det hadde blitt like frutkbart samarbeid med f.eks, en annen bassist f.eks. :shock: (Sorry for det skrekkscenarioet!!)
Bilde
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg01 Jun 2011, 00:01

"Uansett så har jo Beckstrøm og Lundevall sagt at det er Lars som er sjefen og han vil ha full kontroll. (Henviser til Hjernen Er Alene i Operaen-dokumentar)" Hehe, en sjef kommer vel ikke så langt uten gode medarbeidere? Så for meg er det ingen tvil om at deLillos ikke er det samme som LLS :D Jeg tror vi er ganske klar over vår betydning, men vi er ikke den typen mennesker som føler behov for å snakke så høyt om det! Så jeg stemmer for deLillos til Rockheim´s HOF! Særlig siden Jokke & Valentinerne er nominert som et band ;) Men dette er uansett ikke noe som burde bety så mye for noen tenker jeg!
Gleder meg vilt til konserter framover, håper vi ser mange av dere!!
Ludde.
Sist endret av Ludde den 02 Jun 2011, 16:56, endret 1 gang
_________
Bedre før?
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg01 Jun 2011, 09:48

Så sant som det er sagt, Ludde... Og dette er vi vel alle enige i! Merkelig at Jokke&Valentinerne er nominert som band, når vi først er inne på saken... Blir vel vanskelig å være blant de første fem som velges, tenker jeg, men det kommer jo flere sjanser. Så vidt jeg leste skal det deretter velges nye (én?) hvert år. Kan ta mange år å få frem de viktigste bidragene på denne måten, men at deLillos og de andre 3 store alle har hatt stor påvirkning for norsk rock, er vel hevet over tvil. Jaja, nok en kåring... ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Rockheims Hall Of Fame

Innlegg27 Mar 2012, 19:44

Ja. Da er årets nominasjon klar og jeg gjenoppliver tråden fra i fjor. Denne gangen er deLillos som band en av kandidatene. Vel fortjent. Og som vanlig flommer det over av folk som ikke har forstått at lista omhandler norsk populærmusikk og ikke rock alene.
Stem på gutta, folkens! I øyeblikket ligger de svært høyt oppe, etter antall avgitte stemmer. Dette er jo bare et slags barometer, men allikevel: vi stemmer i vei... :lol:
Til NRKs oppslag!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg16 Apr 2012, 20:12

Time is on their side. Det var Stones som nästan sa så, men det gäller deLillos så klart.
Tids nog kommer de in - ett band som är minst lika bra som för 25 år sedan och forstätter att vara det kommer in tids nog.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg08 Mar 2013, 09:51

deLillos nominert i igjen (2013) - men fremdeles ikke innlemmet. Begynner å bli tullete. Både Raga og dL burde selvsagt være innlemmet med en gang, men de ønsker tydeligvis å strekke dette ut i evigheter...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg08 Mar 2013, 13:57

Bjørn Ivar skrev:deLillos nominert i igjen (2013) - men fremdeles ikke innlemmet. Begynner å bli tullete. Både Raga og dL burde selvsagt være innlemmet med en gang, men de ønsker tydeligvis å strekke dette ut i evigheter...

Helt enig, Bjørn Ivar!
Les forresten denne fra musikkanmelderen i Nordlys. En sær, tøff jævel!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg14 Mar 2013, 17:10

En glimrende artikkel der Arne!
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg14 Mar 2013, 19:18

Detta verkar ju vara illa skött och planlagt ja.. Så synd på en i grunden intressant sak.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg09 Jan 2014, 23:27

Ja. Så er det på'n igjen, da!
"Ni artister er nominert, og tre av dem innlemmes i Rockheim Hall of Fame. En jury på rundt 200 personer tilknyttet musikkbransjen skal bestemme hvilke artister som skal få æren.
Øystein Sunde er i dette selskapet: DeLillos, Jens Book-Jenssen, Knutsen & Ludvigsen, Mari Boine, Mayhem, Morten Abel, Raga Rockers og Sidsel Endresen."

Hentet fra glomdalen.no som fokuserer på Øystein Sunde. Skrivefeilen i deLillos vet jeg ikke hvem som er opphav til. Gutta fortjener det så inderlig, men Sunde, Knutsen&Ludvigsen, Abel og Endresen fortjener absolutt heder de også.
Det mange glemmer er at dette ikke bare handler om rock, men om populærmusikk generelt.
Krysser fingrene, det er på høy tid at deLillos innlemmes.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg10 Jan 2014, 10:25

deLillos er jo allerede innlemmet ganske bredt på Rockheim.
Og skrivefeilen hvem som er opphavet til skrivefeilen burde vi ha kommet til bunns i - han eller hun skulle vært ballerista.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg06 Mar 2014, 23:11

Hipp hipp!! Nå er endelig gutta på plass! Følgende står på Rockheims hjemmesider:

"Stemmene er telt opp, de tre nye artistene til Rockheim Hall of Fame er klare:
Det er en ære å innlemme Knutsen & Ludvigsen, DeLillos og Øystein Sunde i Hall of Fame.
Selve seremonien og festen foregår i Trondheim 13. august – mer info om dette og billetter kommer på våre hjemmesider etterhvert."

Dette var jaggu på tide! Må jo si det er et kremlag av artister vi har her! Dette er kvalitet folkens! (I motsetning til den hypa driten som NRK kjører om dagen... MGP meg et visst sted... kremt).
GRATULERER! :D

Håper forøvrig Rockheim oppdager den ortografiske føkkøppen i bandnavnet...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Norsk Rock's Hall Of Fame

Innlegg07 Mar 2014, 01:26

Her fant jeg en kort sak NRK Hedmark og Oppland har laget på Øystein Sunde. Lars siteres også i teksten.
"– Vi har alle tre et uttrykk der komikk i varierende grad eksisterer som et grunnelement, fastslo Lars Lillo-Stenberg, som den fjerde gangen han var nominert alene eller med bandet rykket inn i Rockheim Hall of Fame."
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Neste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 30 gjester

cron