Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 14:07


Trist å være glad

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 15:38

Det er så flott å se at vi hjelper hverandre (på tross av det som foregår på tv nå :lol: )
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 16:42

Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 17:31



Wow å vad fint de där sekunderna mitt på när Larsarna euforiskt glädjeskuttar ut i Studio 2 - där Beatles spelade in nästan allting! Yeah Yeah Yeah!
8-) 8-) 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 17:39

Kult! Takk JIP!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 17:46

Herlig video og herlig låt!

"Sticky tape..." :lol:
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 18:41

disse gutta går bare on and on..herlig! de vil bli gamle sammen med sine fans :) deLillos hele livet!
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 20:07

Etter siste sang ser jeg Nilsegutt og Johnny Fredrik her fra forumet fremst foran scenen. Artig!
Tror ellers det er som Kristian sier klipt og limt litt på den filmen! Nok en gang, tusen takk til dere i deLillos for at dere laget denne spesialutgaven!!
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 20:10

Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 20:19

kristian skrev:Og på mitt eget spørsmål om den DVD'en er fra en kveld eller ikke så er den ikke den.
De har klipt sammen litt fra forskjellige kvelder, også underveis i sanger.
Trist og være glad er filmet på hvertfall 2 kvelder.
Står og i "rulleteksten" at det er filmet 2-4 desember på Rockefeller så er nok godt mulig noe fra alle kvelder der.

...
og når jeg ser etter er også Novembernatt filmet på hvertfall to kvelder.


Jeg ser også at "Morgenstund med naken man" er filmet fra to kvelder. Lars Lundevall bruker en burgunder gitar i det ene øyeblikket og en hvit "Flying-V" i neste, så tilbake til "AC/DC" etterpå. Interressant!
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 23:08

Det var vel bare to av kveldene det ble filmet? I hvert fall var kameraene foran miksebordet ikke der en av kveldene, husker ikke hvilken, men tror det var første konsert de ikke var der...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 23:49

Ble filmet alle kvelder, men stod ikke kameraer alle plasser hver kveld. Ved miksebordet var det vel ikke kamera første kvelden. På dvden er det film fra alle 3 kvelder
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 23:55

... Hawkeye... ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Mar 2011, 02:41

Man må jo følge med litt :)
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Mar 2011, 12:58

Lars LS og Beckstrøm ble intervjuet på Radio Norge nå nettopp. Jeg fikk ikke med meg alt, men de snakket litt om forventningene til spellemannsprisen. De kalte det en tull og tøys-pris, som de forholdt seg rolige til, men at de var veldig spente da de satt i salen de tidligere gangene. Lars LS synes festen etterpå ikke nødvendigvis var så spennende, med mye smalltalk og overfladiske samtaler. Etterpå spilte de TÅVG-singelen, som RN på sitt sedvanlige vis avsluttet lenge før den var slutt.
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Mar 2011, 13:19

kristian skrev:Ble filmet alle kvelder, men stod ikke kameraer alle plasser hver kveld. Ved miksebordet var det vel ikke kamera første kvelden. På dvden er det film fra alle 3 kvelder


Kommentar fra Lars LS:
DVDen er tatt opp fra alle tre kveldene. Torsdag skrått inn på scenen fra salen.
Fredag, frontalt fra mixebordet. Lørdag, fra siden av scenen, og nært fra andre siden.

Den er langt fra feilfri mht usynke biter, men spill høyt, og lukk øynene av og til.
Mulig deLillos quiz kan være: Gjør rede for hvilken konsert sangene er hentet fra, og se når bildene er virkelige.
Eller, kanskje ikke gjør det!
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Mar 2011, 20:47

Asmund skrev:Etter siste sang ser jeg Nilsegutt og Johnny Fredrik her fra forumet fremst foran scenen. Artig!
Tror ellers det er som Kristian sier klipt og limt litt på den filmen! Nok en gang, tusen takk til dere i deLillos for at dere laget denne spesialutgaven!!

Hiver meg på og sier tusen takk for denne dvden! Har akkurat sett gjennom den, og er kjempeimponert over kvaliteten på både lyd og bilde! :)
Spesielt artig var trompetsangen til slutt. Sånt liker vi. :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Berntzen

  • Innlegg: 17
  • Registrert: 27 Jan 2011, 12:43

Re: Trist å være glad

Innlegg06 Mar 2011, 15:44

Da har jeg endelig fått lyttet til studioversjonen ov TÅVG og jeg synes produksjonen er veldig fin. Meget bra plate dette! Konsert DVD'en var også overraskende flott synes jeg. Artig at den er klippet sammen av kameravinkler fra alle kveldene. Jeg stusset litt på at jeg så kun ett kamera der på torsdagskonserten, men med kryssklippingen med de andre kveldene ble jo dette supert!

Etter litt vandring fra butikk til butikk kjøpte jeg vinylutgaven på "Big Dipper" på lørdag. Nå er ikke "Hjernen er alene" LP'en min alene lenger som den nyeste Lillos-vinylen min, snart 22 år etter at jeg kjøpte den. Plata låter flott den på min gamle "Philips 212 Electronic" spiller. Herlig med ett skikkelig cover igjen, utbrettutgave og gode greier! Skikkelig nostalgitripp dette. ;) (CD følger med også. )

Artig video fra Abbey Road! Morsom innledning med "drop in" i studioet og herlig "Beatles-tull" i studio 2 på slutten.
Tusen takk til deLillos som nok en gang gjør det hyggelig å følge med dem! Herlig, herlig, herlig! :D
"En altfor seriøs og gammelmodig pussig herre"
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: Trist å være glad

Innlegg07 Mar 2011, 15:16

Etter litt gjennomlytting synes jeg de aller fleste sangene har blitt langt bedre enn hva jeg husker fra konsertene. De rolige låtene som kunne virke litt tamem har blitt til noen flotte låter som sitter bedre og bedre. Tittellåta sitter som et skudd, men tror jeg hadde litt for høye forventninger til studioinnspillingen på denne, så dette var ingen 'wow' lytting.

En ting som er en klar forbedring er vokalen til Live Roggen, som kunne være relativt skjærende live, men fungerer svært bra i studio. Håkon Marius Pettersen synes jeg setter det lille ekstra på de fleste låtene med litt mer elektronikalyd, som faller i god smak. Veldig kjekt er det også at Kyrre er med - på kommende konserter der alle fra TÅVG ikke kan delta håper i alle fall at Kyrre kan delta på noen, og i alle fall på Kjerringvik.

Albumet nytes best i bilen om dagen - ny bil med en fantastisk lyd (og da tenker jeg ikke på motoren). Herlig når Beckstrøms bass og Runes trommer kjennes i hele kroppen og det ikke er småunger og man kan synge så høyt man vil til låter man ikke kan enda.. :)

Trist Å Være Glad er et album som går inn som et av de aller beste - på full høyde med MIB som er det klart beste av de siste albumene.
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: Trist å være glad

Innlegg07 Mar 2011, 15:18

Asmund skrev:Etter siste sang ser jeg Nilsegutt og Johnny Fredrik her fra forumet fremst foran scenen. Artig!
Tror ellers det er som Kristian sier klipt og limt litt på den filmen! Nok en gang, tusen takk til dere i deLillos for at dere laget denne spesialutgaven!!


Jeg har faktisk ikke fått rukket å sett på DVDen enda, men skal prøve å sette av tid i løpet av de neste dagene! Alltid kjekt å være med - og i den forbindelse:

Gratulerer til Trond og Thomas som har gjort en fantastisk innsats med websidene, og som er nevnt i bookleten til det nye albumet! :) Dette er vel første gang noen fra "den harde kjerne" er med her.. :)
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg07 Mar 2011, 17:20

Nilsegutt skrev:Albumet nytes best i bilen om dagen - ny bil med en fantastisk lyd (og da tenker jeg ikke på motoren). Herlig når Beckstrøms bass og Runes trommer kjennes i hele kroppen og det ikke er småunger og man kan synge så høyt man vil til låter man ikke kan enda.. :)

Her kunne jeg ikke vært mer enig!
Mvh.
Thomas Rino
ForrigeNeste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron