Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:37


Trist å være glad

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg16 Feb 2011, 16:22

Asmund skrev:Takk, Lars!
Da er vinylutgaven av Trist å være glad bestillt på Platekompaniet.
(da er jeg ihvertfall sikret et fysisk eksemplar!)

Tar du sjansen på å bestille før du vet om en mulig dvd av Rockefellerkonserten bundles mot TÅVG? Husk hva som skjedde da HEAIO kom ut. Det var jo ikke før bd'en hadde vært i salg noen dager at vi plutselig øynet sjansen for en godbit da TÅVG-konsertversjon ble bundlet med bd'en med annet bestillingsnummer på PK...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg16 Feb 2011, 16:38

Bundles , det var og et ord :)
Den DVD kommer sikkert med cden, blir vel neppe noe ekstra som selges med vinyl vil jeg tro.
Men får se hva det blir for noe når 4 mars nærmer seg.
Forrige gang fant de vel ut at de hadde så mange torsdagscder igjen at de slang med noen sånne i tillegg.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg16 Feb 2011, 16:48

kristian skrev:Forrige gang fant de vel ut at de hadde så mange torsdagscder igjen at de slang med noen sånne i tillegg.


Der har du sikkert rett! Er nok safe å forhåndsbestille LP, men heller drøye litt med cd til vi vet mer...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg16 Feb 2011, 18:22

arne skrev:
kristian skrev:Forrige gang fant de vel ut at de hadde så mange torsdagscder igjen at de slang med noen sånne i tillegg.


Der har du sikkert rett! Er nok safe å forhåndsbestille LP, men heller drøye litt med cd til vi vet mer...


Kanskje konsertDVD fra Rockefeller kun blir tilgjengelig som bonusmateriale til de f.eks. 50 første på hver Plaekompani-butikk i Norge som selger TOVG....?....på lik linje med det som skjedde på utgivelsesdagen i 2002?? Eller hvlilken magefølelse har du, Arne?
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Trist å være glad

Innlegg16 Feb 2011, 20:00

Asmund skrev:
arne skrev:
kristian skrev:Forrige gang fant de vel ut at de hadde så mange torsdagscder igjen at de slang med noen sånne i tillegg.

Der har du sikkert rett! Er nok safe å forhåndsbestille LP, men heller drøye litt med cd til vi vet mer...

Kanskje konsertDVD fra Rockefeller kun blir tilgjengelig som bonusmateriale til de f.eks. 50 første på hver Plaekompani-butikk i Norge som selger TOVG....?....på lik linje med det som skjedde på utgivelsesdagen i 2002?? Eller hvlilken magefølelse har du, Arne?

Shit shit... Så kan det säkert vara... Och jag som just skrev i en annan tråd hur jag klarar mig perfekt med CDON ifråga om norskt... För det mesta...
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg17 Feb 2011, 00:17

Asmund skrev:
arne skrev:
kristian skrev:Forrige gang fant de vel ut at de hadde så mange torsdagscder igjen at de slang med noen sånne i tillegg.


Der har du sikkert rett! Er nok safe å forhåndsbestille LP, men heller drøye litt med cd til vi vet mer...


Kanskje konsertDVD fra Rockefeller kun blir tilgjengelig som bonusmateriale til de f.eks. 50 første på hver Plaekompani-butikk i Norge som selger TOVG....?....på lik linje med det som skjedde på utgivelsesdagen i 2002?? Eller hvlilken magefølelse har du, Arne?


Håper ikke det blir slik, Asmund! Det er vel flere av oss som ikke bor i nærheten av en PK-butikk, hater tanken på ikke å få kloa i en slik godbit! Håper dvd'en blir tilgjengelig her på forumet! Jeg betaler gjerne for å få tak i den!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg17 Feb 2011, 01:24

Selv ikke i storbyen der jeg bor er det platekompaniet. Men de er flink på internettsalg og forsåvidt.
Kanskje det blir som med Kast alle papirene at det blir dobbelcd på de 2011 første.
Selv om det vel da må ordnes noe spesielt siden vel cden kommer i samme type pappcover som på Rockefeller.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg28 Feb 2011, 10:49

Hurra!
Nå kan du bestille PK-eksklusiv utgave av Trist å være glad. Det eksklusive er at det følger med dvd! :D
[url]Lenke! http://www.platekompaniet.no/Musikk.asp ... t=41e45225[/url]
Sist endret av arne den 28 Feb 2011, 12:48, endret 1 gang
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg28 Feb 2011, 12:32

Takk for tipset, Arne. Har sendt mail til PK slik at de kan gjøre om ordren min. :) krysser fingrene for at det går bra, ellers får man vel benytte seg av angreretten. :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg28 Feb 2011, 18:18

Til informasjon kommer denne CD i plastomslag, ikke pappomslag som Rockefellerutgavene.
Ellers er vel den med DVD ganske så lik som den uten DVD.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg02 Mar 2011, 22:38

Sist endret av thomasrino den 03 Mar 2011, 11:25, endret 1 gang
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 11:25

Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 11:26

thomasrino skrev:Takk for tipset, Arne. Har sendt mail til PK slik at de kan gjøre om ordren min. :) krysser fingrene for at det går bra, ellers får man vel benytte seg av angreretten. :)

Fikk epost fra PK i går som hadde gjort om ordren min og sendt meg PK eksklusiv utgaven til samme pris som den vanlige TÅVG cden. Snakker om kundeservice :D
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 12:00

thomasrino skrev:http://www.dagsavisen.no/kultur/musikk/article514271.ece
En femmer i Dagsavisen!

Wow! Wonderful! Dette blir bra! deLillos i medvind. :mrgreen: :mrgreen:
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 15:53

Da kom spesialCD med DVD fra Rockefeller i posten og jeg har så vidt skummet litt igjennom den. Skal se den i fred og ro i kveld...

Jeg må bare få si etter førsteinntrykket: FAEN I HÆLVETEEEE!!!! For en fantastisk lyd og bildekvalitet! Eneste lille minus er vel coverbildet som enstemmig har blitt "slaktet" av blodfansen :lol:
Men på den annen side: Dette er vel "cover-art" i ordets rette forstand!

Tror ikke det var lørdagskonserten jeg var på som var på DVD'n, fordi jeg hørte ikke bursdagssangen før siste sang, men uansett, denne var flott!!
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 16:35

De filmet alle dagene på Rockefeller så kanskje det er klippet sammen litt på den DVD. Eller ser det ut som at det er fra en konsert Asmund ?
Jeg har vel og en cd liggende i postkassa idag regner jeg med så skal nok få sett litt på dette senere idag.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 17:03

Du mener èn konsert sin helhet? Ja det ser nesten sånn ut.
Avlogget
Brukerens avatar

Berntzen

  • Innlegg: 17
  • Registrert: 27 Jan 2011, 12:43

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 17:30

CD/DVD kom i posten i dag! Bra levert fra PK.
Rakk bare så vidt å høre/kikke på innholdet før jeg dro på jobb, men det hørtes/så MEGET bra ut! :D
Får se om jeg får tak i vinylutgaven i morgen kanskje. Den "bør" liksom kjøpes over disk.. (Mange år siden sist jeg kjøpte en vinylplate ja!)
Blir topp å se konsertfilmen i helgen og lytte til den nye studioversjonen av TÅVG!
Dette ligger an til en kjempehelg! :D
"En altfor seriøs og gammelmodig pussig herre"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Mar 2011, 22:19

FAEN I NERDEHÆLVETEEEEE var det jeg mente ;)
Kanskje var jeg først ute med å se DVD'n av oss...? :P Jeg kom hjem kl 13.15, hentet posten og satte på DVD-en kl. 13.20.....
CD TÅVG hører jeg på nå. Veldig flott lyd men er ikke så enig med Sjeklesæter at lyden er så veldig "ny", ligger på samme kvalitet som MIB, S & T og Neste Sommer. Fin dybde i bass, alle instrumenter distinkte og klare. Fenomenal god gammel Stereo-effekt og dette liker jeg siden jeg bruker Tandberg Huldra 10 som forsterker 8-)


Min favorittsang "Trist å være glad" blir bare bedre og bedre, støtter Skjeklesæter i hans flotte innlegg på førstesida her.
Gledelig for alle oss at "Trist å være glad" er ganske lang ifht det vi hørte på nrk.no's smakebit. De fader ikke ut men avsluttes naturlig! Den varer faktisk i hele 5:25...!!!!! gitarøs på slutten og greier.....og en oppsiktsvekkende avslutning!!!
Artig dialog mellom Lars-Lillo og ei svensk jente på "Søt og Svensk"! Trodde ikke denne studiennspillinga skulle bli så interressant for meg siden jeg har alle tre live-opptakene, men der ble jeg overrasket igjen.

Å høre på denne studioplata ga alle sangene en bedre og ny dimensjon selv om jeg har en god følelse for live-plata siden jeg var der selv. 2-3 på småmisser ble retta opp til studioplata, selv om det kanskje er litt feilspillinger som egentlig gjør en livekonsert unik. Det hadde jo vært uinterressant hvis en konsert hadde vært en blåkopi av studioplata!
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Mar 2011, 00:13

Først kommet meg hjem nå.
Men nå snurres DVD der.
Og min første tanke er du verden.
Selv på en DVD som kun er tillegg til enkelte CD'er så gjør de ikke noe halvveis.
Flott bilde og suveren lyd.
Og artig at være kjære webansvarlige nevnes i teksthefte under takk til:)
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
ForrigeNeste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron