Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 18:48


Trist å være glad

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Trist å være glad

Innlegg07 Mar 2011, 21:01

Flotte sanger dette her de fortjente helt klart en studio inspilling også . "Søt og svensk" ble skikkelig flott i studio versjon, synes ikke den fungerte like bra i live format. Liker også lydbildet godt og de fine koringene kommer mer til sin rett i studio versjonen. Kudos til Rune han gjør en skikkelig god jobb bak trommene. Gleder meg til å få høre låtene igjen live, de kommer jo til Voss i vår . :D
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg08 Mar 2011, 01:11

Enig med dere i det som blir sagt.
Må innrømme at i starten hadde jeg håpet på at dette IKKE ble spilt inn i studio p.g.a. de 3 liveplatenes unike egenverdi (samleverdi) Egoistisk tanke fra meg 8-)
Men jeg mener denne plata har tilført de 10 sangene mye nytt, det sees bare på tilbakemeldinger på forumet for tida.
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: Trist å være glad

Innlegg08 Mar 2011, 11:04

Asmund skrev:Må innrømme at i starten hadde jeg håpet på at dette IKKE ble spilt inn i studio p.g.a. de 3 liveplatenes unike egenverdi (samleverdi) Egoistisk tanke fra meg 8-)


Jeg tenkte samme tanke med en gang, men disse låtene ønsket jeg selv å kunne høre med studiokvalitet - noe låtene så absolutt fortjener. CDene fra Rockefeller går jo uansett inn i historien som et fantastisk konsept og ikke minst gode live album.
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Trist å være glad

Innlegg11 Mar 2011, 10:24

"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: Trist å være glad

Innlegg11 Mar 2011, 16:49

Musikkpraksis/Musikkweb.no har lagt ut video fra Rockefeller med litt "bakom-film" fra innspillingen! :)

http://musikkweb.no/html/news/deLillos% ... _963492276
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg11 Mar 2011, 21:21

Leit for gutta som satt og lagde cd'er ikke fikk se konsertene. De sitter og digger, ser jeg! :lol:
Takk for klippet, Nilsegutt!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg13 Mar 2011, 14:31

Nå kan du kjøpe en "best of Rockefeller"på Platekompaniet!
"I desember 2010 avholdt deLillos tre utsolgte konserter på Rockefeller i Oslo, innspilt under tittelen Trist Å Være Glad - publikum fikk utdelt tomme albumcover i døra, og plukket med seg brente CD-er da de dro. Nå kan du høre et utdrag fra disse tre konsertene på dette liveoppptaket, helt eksklusivt i WiMP."
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg13 Mar 2011, 16:09

arne skrev:Nå kan du kjøpe en "best of Rockefeller"på Platekompaniet!
"I desember 2010 avholdt deLillos tre utsolgte konserter på Rockefeller i Oslo, innspilt under tittelen Trist Å Være Glad - publikum fikk utdelt tomme albumcover i døra, og plukket med seg brente CD-er da de dro. Nå kan du høre et utdrag fra disse tre konsertene på dette liveoppptaket, helt eksklusivt i WiMP."



igrunn bra dette kommer kun digitalt, og ikke i cd-format.
Kan jo være interessant å se hva de har valgt ut som det beste til en sånn samling.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Trist å være glad

Innlegg13 Mar 2011, 18:13

lurer på om trist å være glad blir spilt noe på radioen? har ikke hørt noe enda jeg. men er jo tidlig
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg13 Mar 2011, 21:19

lasse skrev:lurer på om trist å være glad blir spilt noe på radioen? har ikke hørt noe enda jeg. men er jo tidlig

Har hørt den både på P4 og NRK.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Trist å være glad

Innlegg14 Mar 2011, 23:02

Singelen er B listet hos NRK så spilt blir den :) Men kunne alltid vært spilt mer er en flott sang.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Trist å være glad

Innlegg16 Mar 2011, 19:50

burde jo absolutt vært a listet.
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Trist å være glad

Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg16 Mar 2011, 20:08

arne skrev:Nå kan du kjøpe en "best of Rockefeller"på Platekompaniet!
"I desember 2010 avholdt deLillos tre utsolgte konserter på Rockefeller i Oslo, innspilt under tittelen Trist Å Være Glad - publikum fikk utdelt tomme albumcover i døra, og plukket med seg brente CD-er da de dro. Nå kan du høre et utdrag fra disse tre konsertene på dette liveoppptaket, helt eksklusivt i WiMP."


Coveret er jo det samme som på DVD.
Muligens nøyaktig samme utvalg som på DVD'n?
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg17 Mar 2011, 12:28

Litt sært kanskje :twisted: , men skal det være noe jeg savner på Abbey Road-utgaven av sangen TÅVG så må jeg si jeg savner tamburin (Kyrre Fritzner). Utrolig stilig de tamburin-synkopene rett før tekstlinja "Jeg vil gjerne bli med på en stor forandring...." Dette var effektfullt og stilig på liveutg.
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Trist å være glad

Innlegg18 Mar 2011, 11:07

Asmund skrev:Litt sært kanskje :twisted: , men skal det være noe jeg savner på Abbey Road-utgaven av sangen TÅVG så må jeg si jeg savner tamburin (Kyrre Fritzner). Utrolig stilig de tamburin-synkopene rett før tekstlinja "Jeg vil gjerne bli med på en stor forandring...." Dette var effektfullt og stilig på liveutg.


Håller med. Kan tyckas vara en liten detalj men tamburin är det minsta instrumentet som gör mest skillnad - och tamburin är aldrig fel.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg18 Mar 2011, 11:13

Enig jeg og, og tamburin har vi jo vært inne på før, ja.... :) Fikk plutselig en assosiasjon til tamburinspillende Clarence "Big Man" Clemons i E-street Band, uten sammenligning med Kyrre F forøvrig.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Trist å være glad

Innlegg18 Mar 2011, 15:27

Bjørn Ivar skrev:Enig jeg og, og tamburin har vi jo vært inne på før, ja.... :) Fikk plutselig en assosiasjon til tamburinspillende Clarence "Big Man" Clemons i E-street Band, uten sammenligning med Kyrre F forøvrig.


Clarence är bäst när han inte tutar sitt tenorsolo. Tex här med triangeln - en höjdarvariant på tamburin. Läckert! (Och Bruce är bäst när han spelar gitarr...)
http://www.youtube.com/watch?v=eGMPNGCrn5A

OBS OT Sorry detta har inget med tråden att göra så våga inte fortsätta på denna diskussion...

Back to TÅVG, folks.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg19 Mar 2011, 10:27

I går kveld fikk jeg endelig mulighet til å nyte Rockefellerfilmen. Det første som slo meg var meget god lyd. Riktignok ikke annet enn DD 2.0, men det var etter mine ører svært god lyd. Det neste jeg observerer er hva Lars Lillo fortalte meg, at bilde og lyd ikke var ordentlig synkronisert. Leit, for dette var visst mye bedre da bandet så filmen hos Warner før release.
Tror uansett alle her inne svelger noe slikt om alternativet var at filmen ble droppet! :D

Den tredje tanken min er at filmen var overraskende godt sammenklippet. Det var tross alt bare to kameraer som filmet, men siden alle tre konsertene er filmet fra hver sin vinkel, hadde klipperne 6 synsvinkler å velge mellom. Dermed ser det ut som en skikkelig storproduksjon med mange kameraer allikevel. Tøft!

Jeg nevnte lyden. Foruten god lyd, har de heldigvis fjernet mye irriterende publikumslyd uten at konsertfølelsen ble borte. Vi som lenge har kost oss med live-cd'er har vel irritert oss over lamme tilrop som: "Ta a ræi dressjakka, Beckstrøm" og liknende. Slikt er helt borte. Deilig! Jeg tror nesten jeg vil lage meg en lyd-cd av filmlyden. Da får du ei skikkelig god redigert live-plate som supplement til det vi har fra før.
Tusen takk til dem som avgjorde at konsertfilmen ble realisert!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
ForrigeNeste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester

cron