Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 12:54


Trist å være glad

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

BobbyFuller

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 08 Mar 2011, 19:26
  • Bosted: Bergen

Re: Trist å være glad

Innlegg21 Mar 2011, 14:29

http://www.bigdipper.no/info.php?record=45095&search_str=de,lillos&search_what=a.name&search_genre=all&search_format=all&display=0&niceprice=
Big Dipper skriver at vinyl-utgaven er i begrensa opplag på 500. Stemmer dette, eller er det en spesialutgave?
Jeg er ellers litt sur for at de som velger å kjøpe CD får masse deilig ekstra digg (DVD), mens vi som legger i ekstra penger og kjøper vinyl ikke fåt noe som helst...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg21 Mar 2011, 14:54

Dette lurer jeg også på! Den selges jo ganske mange steder, også gjennom PK, CDON etc, så ville nesten vært rart hvis den faktisk kun er i 500 eks. Riktig nok har de siste vinylutgavene vært produsert i begrenset opplag (men da på lisens av andre). Thomas, noe du kan finne ut av - hvor mange er den produsert i?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg21 Mar 2011, 17:59

Er på saken, Bjørn Ivar! :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 14:31

Har fått en bekreftelse fra Warner at TÅVG lpen kun er trykket i 500 eksemplarer.
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 15:20

Takk for den!
Da får jeg bestille straks! Har vært innom Platekompaniet i Drammen to ganger uten hell, men nå blir det nettbestilling! :)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 16:12

Hei Arne!
Kan opplyse om at det medfølger en CD TÅVG inne i LP`n....! Det gjorde ihvertfall på min :)
Avlogget
Brukerens avatar

BobbyFuller

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 08 Mar 2011, 19:26
  • Bosted: Bergen

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 17:14

Asmund skrev:Hei Arne!
Kan opplyse om at det medfølger en CD TÅVG inne i LP`n....! Det gjorde ihvertfall på min :)


Jojo, men det skulle bare mangle! Enten det eller en nedlastingskode for gratis, digital kopi.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 19:45

Asmund skrev:Hei Arne!
Kan opplyse om at det medfølger en CD TÅVG inne i LP`n....! Det gjorde ihvertfall på min :)


Tøft!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 22:51

arne skrev:Tøft!

Ja, jeg syns det er ganske tøft.......... tøft. (bare måtte si det)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 22:56

.......og den samle-CD'n har jeg faktisk ikke hørt på enda :oops: men samme utseende som DVD så jeg regner med at dette er tilsvarende låtutvalg fra de tre konsertene som på DVD'n
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg22 Mar 2011, 23:50

Bjørn Ivar skrev:
arne skrev:Tøft!

Ja, jeg syns det er ganske tøft.......... tøft. (bare måtte si det)


"Racerbåt" er en av yndlingssangene mine! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Trist å være glad

Innlegg23 Mar 2011, 15:47

Trist å være glad er på 5 plass denne uken på vg listen , det er slettes ikke værst :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Runus

  • Innlegg: 20
  • Registrert: 28 Apr 2009, 12:16

Re: Trist å være glad

Innlegg23 Mar 2011, 21:32

Takk for informasjon om at det er en CD inne i LP-coveret. Tror nok aldri jeg hadde funnet den om ikke det sto noe om det her på forumet;) Da får jeg sette meg ned å høre hva som er på denne for noe.
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg23 Mar 2011, 21:55

Denne cden inni LP'en. Er den bare i en plastlomme eller noe sånt?
Er vel ikke mye cover på den antagelig.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg23 Mar 2011, 22:39

Feilinformasjon fra meg; det er selvfølgelig studioinnspillinga fra Abbey Road som er på CD inni LP-cover. Det har jeg jo skrevet før her på forumet. Skjønner ikke hva jeg rota med istad!!! Ikke noe live-opptak altså!
Sorry.
Avlogget

Bankran

  • Innlegg: 11
  • Registrert: 03 Mar 2009, 16:08

Re: Trist å være glad

Innlegg25 Mar 2011, 21:01

Sitter i stua med fredagspils og ser på dvd'en som fulgte med studioversjonen av TÅVG - hvilken jeg valgte å kjøpe, selv om jeg har kost meg masse med konsert-cd'en de siste månedene, fordi jeg etter å ha hørt på studioversjonen på spotify så innser jeg at den faktisk løfter konsertopplevelsen til et nytt nivå.

Endringen av rekkefølgen gjør at albumet får en helt fantastisk høy standard på de seks første låtene. Storslått å høre låtene presentert i denne rekkefølgen! Her er singelkandidater på rekke og rad! Dessuten utrolig positivt overrasket over tittelsporet, som jeg ble svært skuffet over første gang jeg hørte radioediten av den på nrk.no. (eller var det i en nettavis?) - versjonen på albumet er veldig god! og den kler også godt spor nr 2.

Dette er rett og slett et flott album. Jeg synes fremdeles drikkevisen er halvdøv men gidder ikke skippe den når den kommer. DIn planet er heller ikke en favoritt, men det sier vel kanskje mer om resten av plata enn akkurat den låten.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Apr 2011, 00:52

Asmund skrev:Etter siste sang ser jeg Nilsegutt og Johnny Fredrik her fra forumet fremst foran scenen. Artig!
Nok en gang, tusen takk til dere i deLillos for at dere laget denne spesialutgaven!!


Noen kommentarer til DVD'en også fra meg... A propos oss fra forumet, så tror jeg jeg ser deg også, Asmund, vi stod jo relativt samlet etter vorspiel'et. Se på publikumssnutten mot slutten av Det Ene Livet...er du ikke bak meg (der jeg entusiastisk klapper med hendene over hodet)? Og Nilsegutt og JF syns godt flere ganger, N er jo strategisk plassert som vanlig, og har lært seg teksten allerede. ;-)

Syns filmen er et godt minne fra konserten(e), og gir vel også et godt innblikk for de som ikke var der. Utrolig synd at det er såpass usynk mellom lyd og blide - hvordan er det mulig... trodde jeg skulle fikse det vhj av justeringer på forsterker'n, men nei. Mange forsterkere gir jo mulighet til å legge på forsinkelse på lyden i forhold til bildet. Men her er det dessverre omvendt (lyden er allerede forsinket, og jeg kan ikke justere med minus-forsinkelse, dessverre). Bort sett fra dét (som sikkert, med rette, irriterer LLS grønt, kjenner jeg ham rett) - veldig bra filming og klipp, bra vekslinger mellom nærbilder/utsnitt og vinkler. Og lyd og bilde er isolert sett veldig bra. Så jeg vil gjerne henge meg på med "takk for filmen", vi har jammen blitt beæret med mye ekstra i det siste. Måtte det bare fortsette! Mulig å laste inn filmen på PCen og justere forsinkelsen der, tro? :geek:
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Apr 2011, 09:59

thomasrino skrev:Har fått en bekreftelse fra Warner at TÅVG lpen kun er trykket i 500 eksemplarer.

Thomas, er det mulig å finne ut hvor mange av CD+DVD-utgaven som er laget, er denne også begrenset? (siden den er "PK-eksklusiv"). Kommer det en 1CD-versjon etterhvert?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Apr 2011, 15:21

Bjørn Ivar skrev:
thomasrino skrev:Har fått en bekreftelse fra Warner at TÅVG lpen kun er trykket i 500 eksemplarer.

Thomas, er det mulig å finne ut hvor mange av CD+DVD-utgaven som er laget, er denne også begrenset? (siden den er "PK-eksklusiv"). Kommer det en 1CD-versjon etterhvert?


1cd-versjonen har jeg sett på OBS på Rudshøgda, første uke i mars. Definitivt ikke merket nede i høyre hjørne på coveret slik PK-spesial er!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Apr 2011, 15:26

De har 1cd varianten på platekompaniet og.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
ForrigeNeste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 24 gjester

cron