Dato/klokkeslett: 28 Apr 2024, 15:02


Hjernen er alene nominert til spellemann

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Hjernen er alene nominert til spellemann

Innlegg06 Mar 2011, 01:46

Sikker vinner der hvis en pris hadde vært årets møkk ja Asmund.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Hjernen er alene nominert til spellemann

Innlegg06 Mar 2011, 11:33

thomasrino skrev:


– Når jeg finner på slike ting, enten det er Opera-opptredenen, at vi ga publikummerne på konsertene i fjor høst en liveskive med seg hjem eller at vi nå reiste til London for å spille den inn, så er det en kompensasjon for at det ikke er samme kicket som før, sier Lillo-Stenberg til NTB.

Og dette manglende kicket mener han er en «ørliten effekt» av at deLillos ikke lenger får samme oppmerksomheten som før.

– Det svinger ikke så veldig rundt oss. Før var vi aktuelle, vi var i kåringer om beste ditten og datten. Nå er vi ikke der i det hele tatt, vi er ikke i den generasjonen lenger – selv om vi synes vi er like gode, om ikke bedre, enn før, og synes det er like gøy å lage plate.


Det positive nå er er vi har et diskusjonsforum - det hadde vi ikke i 1990!
Avlogget
Brukerens avatar

erL

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 04 Mar 2011, 08:15

Re: Hjernen er alene nominert til spellemann

Innlegg06 Mar 2011, 13:28

Kråkesølv ble jo et godt alternativ :)
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Hjernen er alene nominert til spellemann

Innlegg08 Mar 2011, 15:20

Lenge siden jeg har sett på Spellemannsprisutdelingen, gitt! Men må innrømme at jeg måtte kikke når heltene var nominert, selv om jeg ikke trodde de skulle vinne. Er enig med de av dere som kunne sett for seg en hederspris. Det synes jeg de jommen hadde fortjent for lang og tro og ikke minst norsk tjeneste. Det er vel ikke særlig mange andre som har holdt koken gjennom så mange år, og ikke blitt oppløst og kommet sammen igjen x antall ganger?


Men så er det vel en dårlig deal å ha 25 årsjubileum omtrent samtidig som A-ha, da... :?
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hjernen er alene nominert til spellemann

Innlegg08 Mar 2011, 15:33

Smilefjes skrev: Men så er det vel en dårlig deal å ha 25 årsjubileum omtrent samtidig som A-ha, da... :?


Ja, oppmerksomheten deLillos hadde fortjent forsvant i dragsuget til a-has jubileum samme uke. Dårlig timet, eller heller: "journalistene" i Oslo klarer ikke ha mer enn én tanke i hodet av gangen. Når de tre guttene uten bakkekontakt får all oppmerksomheten sier det mer om pressen, enn om de to bandene. Jeg konstaterer at a-ha var på pengeinnsamling til seg selv, mens deLillos ga alle sine tilskuere gaver da vi gikk. VG og Blabladet synes det er mest stas med "verdensstjerner" enn reale, hardtarbeidende musikere. Slik er det, og slik blir det...
Spellemannsprisen... hvem bryr seg om den? Jeg gadd ikke se på, tok heller vm-kveld på NRK. Langt mer givende!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

BobbyFuller

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 08 Mar 2011, 19:26
  • Bosted: Bergen

Re: Hjernen er alene nominert til spellemann

Innlegg08 Mar 2011, 19:44

Synes det er bra at et ung, lovende band fikk prisen. De trenger oppmerksomheten mer enn deLillos.
La oss heller håpe på en ny nominasjon neste år for årets fantastiske album!
Forrige

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 140 gjester