Dato/klokkeslett: 25 Apr 2024, 20:25


Nyttårshilsen fra Lars L-S

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg08 Jan 2011, 00:44

Vi ønsker alle våre venner godt nytt år
med denne nyheten.
(Som også havner på trykk i Dagsavisen imorgen.)

Om en uke drar vi til London og Abbey Road studio for å spille inn
"Trist å være glad" studioversjon.
Samme besetning som på konserten.
Utgivelse blir allerede iløp av vinteren.
Det blir en CD/DVD med Rockefeller konserten på DVD (det vi finner best fra
de tre konsertene.)
Grunnen er at vi gjerne ville spille låtene en gang til!
Neste uke vet vi hvem som gir det ut, men
jeg tror det blir Warner Music.

Beste hilsen

Lars Lillo-Stenberg
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg08 Jan 2011, 12:31

WOW...!! Det blir fett! Ikke mer å si om det. Morsomt, dette gleder jeg meg til. Syns den utvidede besetningen fungerte veldig bra, spesielt med Marius Pettersen på tangenter, så det blir luksus å få dette i studio-versjoner også. Kommer det noen ekstra-spor? Med tanke på studioet som er valgt, hadde det vært morsomt å få med Because fra Haiti-konserten. Den hører kanskje ikke med på Trist, men det var en nydelig versjon som fortjener å bli gitt ut...
God tur...!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Bankran

  • Innlegg: 11
  • Registrert: 03 Mar 2009, 16:08

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg08 Jan 2011, 14:28

Dette er fantastisk!

I natt lå jeg, halvsøvnløs, og tenkte jeg skulle få skrevet min anmeldelse av plata fra 4 des her på forumet - det begynner å bli såpass avstand fra konserten at jeg tror anmeldelsen er passelig nyansert. Jeg gikk igjennom hele albumet i hodet, og måtte konkludere med at dette vil bli en femmer på terningen min - med andre ord, plata står fjellstøtt!

Videre lå jeg der og tenkte litt vemodig: Tenk hvordan dette kunne ha hørt ut i en studioproduksjon! All honnør til et usedvanlig vellykket livelydbilde på cd'en, fungerende flyt og tidvis flotte overganger mellom låtene, tight lydbilde osv - men jeg vet jo også at studiolyd er noe annet!

Dette tenkte jeg inatt - idag våkner jeg til denne nyheten!

Jeg vil bare si tusen hjertlig takk - og håper denne innspillingen fører til en radiohit eller tre fra plata!
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg08 Jan 2011, 19:59

Godt nyttår til alle i deLillos og alle på forumet!
Herlig!
Legendariske Abbey Road da gitt! Jeg fryder meg! Forøvrig helt enig med min venn Bjørn Ivar at tangentmannen Marius leverte gode bidrag. At hele det utvida bandet drar til London er topp! Live Roggens klokkeklare stemme vil også sette sitt merke på et studioalbum.
Gleder meg også stort over å lese at det både blir dvd og cd fra desemberkonsertene.
2011 blir enda et flott deLillosår!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg08 Jan 2011, 21:40

Hehe ja dette var saker , slutter meg til de andre sine kommentarer her.Blir sikkert en stor opplevelse for gutta også å spille inn i Abbey road studio . Da er det bare å glede seg igjen da :D
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg08 Jan 2011, 22:08

Herlige nyheter Lars!!!
Her er det bare å glede seg :D

Tenker dette vil bli ekstra stas for deg Arne, Abbey Road!! ;)

Ønsker ellers alle i band og på forum Godt Nytt deLillos-År!!
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg09 Jan 2011, 12:41

Dette var artig!
Jeg må innrømme at spesiellt DVD'n fra konserten blir spennende! Kanskje blir sangene fra del 2 på konserten som ekstrabonus på studio-CD'n også?
Artig med deLillos DVD fra Rockefeller......! Noen år siden sist nå!

Ellers må jeg kaste meg på rosen til el.pianisten fra "Trist å Være Glad" Han gjorde et kjempeinnsats som dere andre også beskriver. Men det er vel kanskje Lars som har skrevet pianoarrangementet.
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg10 Jan 2011, 00:43

Nå ble jeg skikkelig glad! Godt nytt år til alle : ))
Avlogget

Runus

  • Innlegg: 20
  • Registrert: 28 Apr 2009, 12:16

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg11 Jan 2011, 01:11

Kjekt å høre at det også blir en studioplate og DVD. Alltid kjekt med en live-DVD;)

Har kun torsdagskonserten på CD, og kan skjønne at de ønsker et andre opptak (eller fjerde). Til tross for at jeg er svoren fan, må jeg ærlig innrømme at mye av vokalen er ganske sur. Ser at det derfor kan være ønskelig å presentere det nye materialet på en litt mer "solid" måte. Det er jo dette som er noe av styrken/svakheten ved live-opptak av deLillos, at det nettopp blir så ærlig.

Rune
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg11 Jan 2011, 11:10

Lørdagsopptaket er betydelig bedre Runus, bedre balanse i lydbildet i tillegg til bedre vokal. Så du får se om du kan få tak i lørdagsinnspillingen også. :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg11 Jan 2011, 15:31

Ellers noen nevneverdige forskjeller på de tre opptakene?
Prat mellom sangene, feilsynging av tekst, annet morsomt?

Hadde vært artig å hørt for oss som ikke har alle tre ;)
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg11 Jan 2011, 16:34

Hadde tenkt å fått sammenlignet dem spor for spor, men har ikke rukket det enda... Låtene spilles temmelig likt på alle CDene, men noen forskjeller finnes - det er vel litt justering etter hver kveld. Den største forskjellen er kanskje publikum. Noen roper tydeligvis for å komme med på plata... (ikke forumister :-)) Ikke veldig plagsomt heldigvis, men som du husker fra lørdag så ba Lars Lillo før opptaket om at vi (publikum) gjerne må rope, men ikke det samme hele tiden. Og lørdag hadde de bestemt seg for ikke å prate mellom sangene. Ellers er det jo slik at det dessverre er lagt inn opphold mellom låtene på torsdags-CDen, sikkert en forglemmelse i kampens hete. Men det er jo mulig å kopiere CDen og brenne den uten opphold selv... Kommer tilbake med en sammenligning!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg11 Jan 2011, 16:36

Dette er forresten helt Off Topic, vi har en egen tråd på CDene, foreslår vi fortsetter diskusjonen der! ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg12 Jan 2011, 15:50

Bjørn Ivar skrev:Dette er forresten helt Off Topic, vi har en egen tråd på CDene, foreslår vi fortsetter diskusjonen der! ;-)

Precis. Det är viktigt att vi lägger rätt diskussioner under rätt tråd. Blir omöjligt att hitta i framtiden om samma spörsmål diskuteras under en massa olika rubriker.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Nyttårshilsen fra Lars L-S

Innlegg16 Jan 2011, 17:44

thomasrino skrev:Om en uke drar vi til London og Abbey Road studio for å spille inn
"Trist å være glad" studioversjon.
Beste hilsen
Lars Lillo-Stenberg


Detta är så tufft! Vilken grej!
Har varit uppe på trappan och tom inne i entren till den där legendariska studio. Man liksom dras dit automatiskt om man råkar vara i de trakterna i London. Wow! Klart ni ska spela in en platta på Abbey Road. Låtarna sitter väl ganska bra efter höstens repetitioner så det är väl snabbt gjort. (Med tanke på att det kanske kostar en del att boka in sig i studion...)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 36 gjester

cron