Dato/klokkeslett: 27 Apr 2024, 10:50


DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Innlegg15 Des 2010, 13:23

Synes dvd `en så fin at den fortjener en egen tråd :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Innlegg16 Des 2010, 09:55

Ble slått ut av den fantastiske kvaliteten på lyd og bilde på blurayen. Har ikke fått tid til å se hele konserten enda, kun ekstrastoffet.
Dette var bra saker! :D
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Innlegg16 Des 2010, 14:51

Første intrykket mitt er også veldig bra, synes produksjonen er flott. Nå har hare jeg foreløbig bare sett NRK versjonen. Men Filmen er på plass i hyllen.
Liker godt filmingen og bruken av gamle delillos klipp er genialt utført. Nå tenkte jeg at jeg skulle til vente julen rigge opp prosjektoren i kjelleren å nyte hele konserten i storformat. :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Innlegg21 Des 2010, 13:36

Omtale av CD Hjernen er Alene i Trønder-Avisa:

http://www.t-a.no/kultur/anmeldelser/mu ... 144681.ece
Avlogget
Brukerens avatar

Berntzen

  • Innlegg: 17
  • Registrert: 27 Jan 2011, 12:43

Re: DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Innlegg31 Jan 2011, 22:29

Jeg var dessverre ikke til stede i operaen, men etter å ha overvært spesialvisningen på Gimle kino, sett den redigerte NRK versjonen og vært igjennom alt bonusmaterialet på DVD/Blu-ray pakken valgte jeg å "spare" det rene konsertopptaket til muligheten for en storskjermvisning bød seg. Noen venner av oss har en meget bra hjemmekino så nå i helgen ble det visning i storformat med topp lyd og bilde. Dette var utrolig bra! Det var jo nesten så vi begynte å klappe i mellom sangene. Skikkelig fine arrangementer av gamle, kjære toner! Høydepunkter i kø, men f.eks "Woo doo" ble løftet til nye høyder synes jeg. Hvilken stemning! For ikke å snakke om overgangen "Lebestift"/"Hjernen er alene" og det påfølgende sceneskiftet. Jeg aner vel en symbolikk her..

Tusen takk til deLillos og til alle andre involverte for at denne platen som har betydd så mye for meg og mange andre blir løftet frem i lyset igjen! Jeg tor jeg kjøpte LP'en den første dagen den var tilgjengelig i platebutikken på Grønland T-bane stasjon en vårdag (!) i april 1989 og den blekner ikke akkurat i pappcoveret sitt etter dette! ;)
"En altfor seriøs og gammelmodig pussig herre"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Innlegg01 Feb 2011, 11:29

Platekompaniet på Grønland t-banestasjon, ja.... legendarisk den. Sammen med Akers Mic og Opus. :-)
DVDen er jo som en godtepose med bare favorittgodteri oppi. Det hele er genialt arrangert, topp stemning. Jeg liker at låtene er arrangert slik at de på den ene siden fremstår som de gode gamle låtene vi kjenner fra plata, men på den annen side likevel fremstår som nye og freshe. Tilført uten å endre feelingen.
Lyd og bilde er suverent. Skulle jeg sette fingeren på noe, kunne jeg tenkt meg at det var en svak lyssetting på publikum. Det ville gitt bildet litt mer dybde, det blir til tider vel mye svart hav foran bandet. Men for en festkveld...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Kaare_G

  • Innlegg: 4
  • Registrert: 06 Nov 2010, 03:16

Re: DVD Hjernen er Alene I Operaen hva syns vi?

Innlegg01 Feb 2011, 17:40

Kjempefin DVD/ Blu-Ray! Men, som forventet egentlig ;)
Samtidig utfører Lars-Lillo gitarskifte på høyt nivå under ekstranummeret "Suser avgårde.." :)

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 102 gjester