Dato/klokkeslett: 25 Apr 2024, 17:55


Hvordan høre de nye låtene?

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

akvilas

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 06 Des 2010, 18:13

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg08 Des 2010, 15:16

Her ble det visst liv!

En beklagelse til alle som føler seg støtt er vel på sin plass.
Samtidig er det vel ikke noen overraskelse at blodfans forsvarer sitt band; at de som var på konserten er mer lykkelige for en fantastisk opplevelse enn at de ser andres frustrasjon; at nykomlinger* på forum ikke skal provosere...

Og en takk til Lars Lillo som forstod poenget; bitterhet over noe man gikk glipp av! Innlegget ble skrevet i frustrasjon etter at jeg kikket innom her for å se etter muligheten til å få hørt disse nye låtene og tolket svarene over som at det ikke er andre muligheter til å få tak i dem enn en av de 3500 cdene. At det kommer indikasjoner på at låtene blir tilgjengelig senere er dermed positivt.

Men muligheten for at de 3500 var alt, gav minner om frustrasjonen og irritasjoen da jeg rett etter å ha svidd av 160 kr på Platon i Bergen for Midt i Begynnelsen, fant ut at PK delte ut bonuscd. Som skrevet, jeg fikk tak i den, men jeg mener fremdeles at det var en latterlig dårlig idé. Og dårlig gjort overfor fans. Men deLillos kan være stolte over sitt bidrag med å skaffe PK monopol i norsk platemarked.

Lars Lillos forsvar av opplegget for å gjøre et "poeng ut av verdien av den fysiske varen" tror jeg nok også er fullstendig feilslått, til noe som helst annet enn å gjøre det fysiske til en kuriositet. "Trist å være glad" er en kuriositet, og populær ikke pga av format men pga opplag og tilgjengelighet.

Min trussel om å laste ned ulovlig var forøvrig en dårlig skjult trussel, da jeg aldri har lastet ned ulovlig - og det vel ikke kan falle meg inn å gjøre det - selv om "Trist å være glad" ser ut til å ligge ute.

(*jeg har vært tidvis aktiv på deLillosforum i 10 år, men har ikke klart å oppdrive det gamle brukernavnet...så er litt mindre nykommer enn det ser ut til (er en stund siden nå visst))
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg08 Des 2010, 16:38

Hei!
Bra du er tilbake, og fint at du moderer deg litt. Jeg skjønner frustrasjonen... Men i slike situasjoner er det sjeldent lurt å skrive innlegg (eller mail, for den saks skyld). Ellers er jeg vel ikke enig i synspunktene dine (og for øvrig var ikke 2002 akkurat første gang PK gjorde noe spesielt ifm ny plate, i 93 fikk man med Neste Sommer singelen, og de første som kjøpte Sent og Tidlig fikk med en t-skjorte - det er det jeg kommer på i farta). Så det gjelder jo å følge med litt og, da ;-). Skal ikke ta diskusjonen videre her, utover at jeg syns at gaven publikum fikk var et genialt trekk, helt etter mitt hjerte. Hadde jeg ikke kunnet, hadde jeg ordnet med noen andre. Feks noen her på forumet.

Send meg en PM med navn og adresse, så skal jeg sende deg en CD...!
Hilsen Bjørn Ivar Klevstrand
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg08 Des 2010, 16:45

Greit med temperatur på forumet, men skal man skyte med kanoner, bør man ha solide argumenter. "akvilas" platte forsøk på å beklage sin oppførsel faller raskt til jorden da figuren fortsetter sine uforståelige resonnementer.

1. At blodfans ikke forstår frustrasjonen til de som ikke var tilstede, men kun tenker på sin personlige glede. Tøys! Men greia er at alle som ville, kunne ha vært til stede. Vi hadde folk som kom fra Stockholm, Bergen, Trøndelag og Nordland. De gjorde en innsats for å komme seg på 25-årsjubileum. Det kunne "akvilas" også gjort.

2. "at nykomlinger* på forum ikke skal provosere..." Hvor har du det fra? Alle her inne tåler en provokasjon, så lenge den er saklig begrunnet. "akvilas" kommer kun med uvitende synsinger. Fartstid på forumet har ingenting med saken å gjøre. Men her inne på forumet har vi respekt for hverandre og omgås i en svært hyggelig tone.

3. Påstått binding til PK. Bullshit! Om PK gir ut noen få promocd'er forstår jeg ikke at man kan hisse seg opp over. Jeg hadde ingen PK i relevant nærhet og fikk heller ikke omtalte singel. Derfor gikk jeg senere på nett og kjøpte den på QXL. no big deal! Noen steder får man med "gratis" skistativ når man kjøper bil, andre steder ikke. Sånn er det bare.
Men deLillos kan være stolte over sitt bidrag med å skaffe PK monopol i norsk platemarked. Igjen bullshit! Er det plutselig 200-300 deLillos-promoer gitt bort av PK som gjorde at Hysj Hysj og andre kjeder ble borte? Djises! Bli voksen da! Hvis du virkelig synes at å betale kr. 160,- for en cd med favorittbandet er ille, da har du ikke mye forståelse for alt arbeidet som ligger bak en kunstnerisk utgivelse.

Jeg registrerer at "akvilas" fastholder sin usaklige grunnholdning og tenker straks som de gamle grekerne: at mot uvitenhet kjemper selv guder forgjeves.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Trond

Site Admin

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 17 Jan 2009, 02:31
  • Bosted: Gjøvik

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg08 Des 2010, 19:01

Det er veldig flott å få litt temperatur her på forumet; alle er med på en god diskusjon!

Men at "akvilas" furter over disse tingene som nevnes, er ikke noe annet enn nettopp dét; furting.
Jeg synes ikke det var store tegn til moderasjon i innlegget, annet enn en syltynn beklagelse - før artilleriet kom på nytt, med ubegrunnet nonsens.
Beklager - jeg sliter dessverre med å ta deg seriøst når du kommer med slike platte og usaklige meningsytringer, "akvilas".

Arne tok forøvrig opp alt som var årsaken til at jeg kaller det platt og usaklig.
Takk til Arne for å spare meg for å bruke mer tid på argumentasjon! :lol:


Trond
..finne nye stemninger, inni gamle meninger..
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg08 Des 2010, 20:18

Vær tålmodig, Akvilas! Hold ut! Ikke vær frustrert og slapp av! Bare tøys og tull av deg dette her!
Prøv på http://www.qxl.no, http://www.finn.no eller http://www.tradera.se for den saks skyld. Dette ordner seg nok skal du se.
Er sikker på at du får tak i CD'n.


Jeg vil gi deg en sjanse til, Akvilas og nekter å tro du er sånn som du fremstiller deg i dine usympatiske uttalelser.
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg09 Des 2010, 02:28

Nå ble det mange mot én. Håper du ikke blir skremt av all kritikken, akvilas. Du skrev i affekt, det ser vi alle, og det du skrev kom ut på en måte som gjør det lett for oss å tolke deg i verste mening. Fansen er flink til hjelpe hverandre med å finne musikk, så dette ordner vi. Vi sier også ifra hvis noe er til salgs i en bruktbutikk eller på nettet. Følg med her på Forumet!

Jeg tror ikke deLillos tjente én krone i løpet av disse tre konsertene. Ekstra musikere og CD-utgifter gjorde nok at de bare gikk i balanse. De ønsker sikkert å gi ut så mange CD'er som mulig, men produksjon, distribusjon etc. sørger gjerne for at CD-utgivelser er dårlig bisniss. Kanskje det kommer et studiealbum i butikken på nyåret. Live CD-en var en gave (fordi det var jo bursdag). Kanskje live-CD'en også var en protest mot piratkopiering og platebransjens kommende død?
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg09 Des 2010, 18:22

Det är alltid intressant med debatt och åsikter.
Men... om nu deLillos vill satsa en massa jobb och resurser på att göra ett sånt här för platebranchen enastående speciellt unikt evenemang för ett jubileum, för fansen (och för alla som kunde tänka sig att ta sig till Rockefeller någon av de tre dagarna), så måste de ju kunna det utan att kritiseras.
Om inget deLillos-artat alls hade hänt nu i december - hade alla varit förnöjda och glada då? Absurt nog ja kanske. Om inget sker är det ingen som retar upp sig.
Men det vore ju trist om en sån här diskussion får ett slutresultat i att något sånt här eller liknande aldrig kommer att ske någon mer gång.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg10 Des 2010, 16:09

Siden vi først har nevnt platekompaniet og sånt.

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/ ... =DELILLOS1

100 første får med Trist å være glad, men på bildet er den da i en jewelcase. Ikke digipak som på konserten.
Så dette var da igrunn ganske interessant å se hva det er for noe, kanskje det er den som er LM01?
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

wingum

  • Innlegg: 7
  • Registrert: 08 Des 2010, 21:21

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg10 Des 2010, 18:03

Takk for tipset! Da har jeg bestilt et eksemplar. Jeg skjønner det sånn at denne inneholder en DVD og Blue-Ray fra konserten i operaen, samt en CD med Trist å være glad, men ikke CD med operakonserten. Er det flere som er enige med meg i det?
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg10 Des 2010, 18:25

Hei wingum! Ja, du har rett! Det vil si, Filmcoveret inneholder 1 Bluray og 2 dvd-filmer. CD'en kan kjøpes separat. Jeg kjøpte begge sist helg på Rockefeller, og dette er virkelige godsaker.
Lurer på om "akvilas" setter pris på å kunne få med "Trist å være glad" på kjøpet fra PK? :lol: :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg10 Des 2010, 18:26

det er korrekt.
dette er DVDen(dvd og blåstråle er i samme boksen) fra operaen som de sender med en trist å være glad cd til.
Hjernen i operaen cd kjøper man utenom, det er en egen sak.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg10 Des 2010, 18:36

kristian skrev:Siden vi først har nevnt platekompaniet og sånt.

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/ ... =DELILLOS1

100 første får med Trist å være glad, men på bildet er den da i en jewelcase. Ikke digipak som på konserten.
Så dette var da igrunn ganske interessant å se hva det er for noe, kanskje det er den som er LM01?


Du er observant, kristian! Jeg sjekket mine to ulike utgaver fra Rockefeller, og de er LM03 og LM04. Regner da med at torsdagens cd er merket LM02. Lurer nesten på om jeg skal kjøpe denne BDen og gi bort i julegave og samtidig få sjekket ut jewelcaseutgaven.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg10 Des 2010, 18:43

Stemmer det arne.
LM02 er torsdagens, så vi har allerede lurt på hva LM01 er for noe.
Ingen som ville si det eller visste det eller åssen det er:)
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Terjekva

  • Innlegg: 9
  • Registrert: 03 Des 2010, 12:39
  • Bosted: Stakkars Oslo

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg10 Des 2010, 19:26

Jaja, takket være forumet og kristian, så sitter jeg snart på 4 versjoner av Trist å være glad. :D

Litt upraktisk med bundle ettersom HEA-filmen antagelig ligger hjemme i postkassen, men jeg har ikke blu-ray-spiller likevel, så da er det jo ikke så farlig om jeg har en eller to... ;)

På torsdag var det en som filmet hele konserten, hvis jeg ikke husker helt feil, så det er jo lov å håpe at det kommer flere videoer etter hvert.

God helg alle sammen!

Terje =)
Avlogget

wow-wow-yeah-yeah

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 05 Des 2010, 05:12

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg11 Des 2010, 01:29

Hei folkens,

Først takk til deg Kristian som fikk med deg at Platekompaniet gir meg Trist å være glad når man kjøper Hjernen er alene DVD:-)
Men jeg la merke til en ting som stod skrevet nederst på omtalen av denne DVD`en:

Dette er en eksklusiv utgave som kommer i begrenset opplag og med en bonus-CD som ikke kan kjøpes enkeltvis, konsertalbumet Trist Å Være Glad.

Det vil jo si at denne utgaven av Hjernen er alene DVD`en også er i begrenset opplag og er et must for oss samlere:-)
Avlogget

karl

  • Innlegg: 1
  • Registrert: 11 Des 2010, 07:56

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg11 Des 2010, 08:15

Dette var litt kjipt av platekomp. Ikke noe galt i å ha ekskl utgivelser, men å selge et produkt i 10 dager for så å legge til
en bonus cd etter at folk har kjøpt dvden er litt vel... jeg kjøper den ikke 2 ganger for å si det sånn. Jeg bestilte denne for 10 dager siden, da sto det at den var på lager(uten bonus) men fikk den ikke før 10.12 (bor i Oslo) Tydelig at første utgave var utsolgt men siden jeg best før bonus cd stod oppført leverte de heller ikke med. Shit happens :-) Får sikkert tak i den et annet sted. Utrolig bra Blue-ray forresten. Knall bra konsert og tonnevis med bonus. Merkelig at de har gitt ut med både blue-ray og dvd i samme pakke. Personlig klarer jeg meg med Blu-ray så hvis noen vil bytte 2 dvd i blankt cover mot 1 kopi av en av "trist å være glad" versionene er jeg klar

Karl
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg11 Des 2010, 16:04

huff..vanskelig vente på høre nye delillos låter,det må jeg medgi. desverre ble jeg syk til konsertene...kan noen her i det minste skrive litt mere om låtene?
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg11 Des 2010, 17:03

arne skrev:
kristian skrev:Siden vi først har nevnt platekompaniet og sånt.

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/ ... =DELILLOS1

100 første får med Trist å være glad, men på bildet er den da i en jewelcase. Ikke digipak som på konserten.
Så dette var da igrunn ganske interessant å se hva det er for noe, kanskje det er den som er LM01?


Du er observant, kristian! Jeg sjekket mine to ulike utgaver fra Rockefeller, og de er LM03 og LM04. Regner da med at torsdagens cd er merket LM02. Lurer nesten på om jeg skal kjøpe denne BDen og gi bort i julegave og samtidig få sjekket ut jewelcaseutgaven.


Men vad är det egentligen på denne jewel case-version av TOVG? Torsdagskonserten? Eller en bestoftorsfrelör? Eller något annat?
/Nyfiken svensk
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg11 Des 2010, 19:11

Hibbitt skrev:Men vad är det egentligen på denne jewel case-version av TOVG? Torsdagskonserten? Eller en bestoftorsfrelör? Eller något annat?
/Nyfiken svensk


Tenk om det er studioinnspillinger? eller demoer? Best of - ja, kanskje det, Hibbitt! Jeg har bestilt og skal melde fra straks jeg har cd'en i hus.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg11 Des 2010, 21:10

Hibbitt skrev:
arne skrev:
kristian skrev:Siden vi først har nevnt platekompaniet og sånt.

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/ ... =DELILLOS1

100 første får med Trist å være glad, men på bildet er den da i en jewelcase. Ikke digipak som på konserten.
Så dette var da igrunn ganske interessant å se hva det er for noe, kanskje det er den som er LM01?


Du er observant, kristian! Jeg sjekket mine to ulike utgaver fra Rockefeller, og de er LM03 og LM04. Regner da med at torsdagens cd er merket LM02. Lurer nesten på om jeg skal kjøpe denne BDen og gi bort i julegave og samtidig få sjekket ut jewelcaseutgaven.


Men vad är det egentligen på denne jewel case-version av TOVG? Torsdagskonserten? Eller en bestoftorsfrelör? Eller något annat?
/Nyfiken svensk

Joda, det stemmer det,Arne. Torsdagens utgave er LM02. Og hva er så LM01 :shock:
ForrigeNeste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 44 gjester

cron