Dato/klokkeslett: 27 Apr 2024, 00:03


Hvordan høre de nye låtene?

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Luftbaronen

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 15 Feb 2009, 17:24

Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg05 Des 2010, 02:04

Hei, bor ikke i Norge og går desverre glipp av alle konsertene disse dagene, men
er det virkelig ingen andre muligheter å få kjøpt plata eller hørt de nye låtene enn å være der?
Avlogget

Luftbaronen

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 15 Feb 2009, 17:24

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg05 Des 2010, 23:44

ingen som vet?
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg06 Des 2010, 00:45

Jeg tror det ble trykket opp 1500 eksemplarer på hver konsert. Ihvertfall er hver plate nummerert opp til 1500. Tror Kristian sa det var 1000 tors. og kanskje 1200 fred., og utsolgt(?) lørd. Etter mine beregninger er det da noen hundre igjen og jeg hørte rykter om at bandet hadde lyst å ta vare på de gjenværende (ca 800) Dette var noen kjedelige tall, men noen vet kanskje mere om dette. Den ligger hvertfall ikke ute på cdon.no eller platekompaniet.no.
Det er jo ikke sikkert alle gjester og publikumere tok med seg plate hjem heller.....
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg06 Des 2010, 02:29

Et lignende konsertprosjekt er neppe gjort av et norsk band tidligere; altså at en ny CD produseres for hver konsert, og kun er tilgjengelig for publikum på Rockefeller disse kveldene.

Sitat fra teksten de la ut om konsertene i forkant.
Så noe salg av cd blir det ikke noe av, og det er bra syns jeg så det blir eksklusivt fra konsertdagene.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

akvilas

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 06 Des 2010, 18:13

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg06 Des 2010, 18:24

Så noe salg av cd blir det ikke noe av, og det er bra syns jeg så det blir eksklusivt fra konsertdagene.

Men helt latterlig dårlig gjort overfor alle deLillos-fans som tilfeldigvis ikke hadde mulighet til å komme seg på konsert akkurat den ene helga i Oslo...Kanskje grunnen til at ingen andre band har gjort noe slikt som dette er at ingen andre band er så forbanna kjipe og respektløse overfor fansen som kjøper alt de gir ut, men har et liv ved siden av?

Men deLillos er jo ikke akkurat et hyggelig band når det gjelder tilgjengelig alltid. For noen år siden fant jeg til min fortvilelse ut at kjøpere av albumet (Midt i begynnelsen?) deres på Platekompaniet fikk med en bonuscd som ingen andre fikk. Patetisk (heldigvis klarte jeg å lure til meg et eksemplar via en venn som jobbet i PK).

Albumet bør ihvertfall kunne legges ut til nedlastning på nettbutikker.
Nesten så jeg vurderer å laste ned alle kommende deLillos-utgivelser ulovlig fra nett. Når de boikotter meg, så får jeg boikotte dem da.
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg06 Des 2010, 19:07

Albumet er vel planlagt komme ut i en eller annen form neste år? deLillos bryr seg om sine fans så kjenner meg ikke igjen i din bitterhet.SElvom også jeg (desverre) ikke fikk vært tilstede
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg06 Des 2010, 19:49

akvilas skrev:..Kanskje grunnen til at ingen andre band har gjort noe slikt som dette er at ingen andre band er så forbanna kjipe og respektløse overfor fansen som kjøper alt de gir ut, men har et liv ved siden av?

Men deLillos er jo ikke akkurat et hyggelig band når det gjelder tilgjengelig alltid.


Hei akvilas! Velkommen inn i NÆRDEHÆLVETE!! :twisted:
Vet ikke om du skriver på vegne av andre eller på vegne av deg selv?
Synes du er kjip at du ikke skriver under med fullt navn, akvilas. Hvorfor gjør du ikke det? Ellers liker jeg at du legger opp til en diskusjon, selv om du snakker om ting du tydeligvis ikke har så mye peiling på. Ser du nevner at jeg ikke har et liv ved siden av dette, men der tar du feil, gitt. Jeg selv bor her oppe i Trøndelag og har gått glipp av mye når det gjelder deLillos. Jeg har gått glipp av mange signeringer, spontankonserter (bl.a. Alarmprisen, Lydverket, Kjerringvik osv) som jeg gjerne skulle vært på. Dette pga at jeg også har et liv utenom deLillos. På den annen siden har jeg vært på mye flott med deLillos også de gangene jeg har hatt anledning til å dra
At du ikke har skaffet deg promo-cd'er osv så er det din egen feil, akvilas. Platekompaniet har utsalgssteder i alle mellomstore og store byer, så du har da kunnet gjort som meg å møte opp tidlig på utgivelsesdagene??
Når det gjelder utgivelsen denne uka så kunne du skaffet deg den CD'n ved å møte opp på en av konsertene denne uka!
Hvis du ellers er interressert å se om jeg har et liv ved siden av deLillos så er det bare å ta kontakt på tlf. 46620896, min adresse er Tyttebærveien 8 D, Levanger. Det finnes kart på http://www.gulesider.no. Jeg lover deg at du kan se hvordan jeg har det. Skal også ta godt mot deg! Du kan også få se på deLillos-samlinga mi. Er det noe du mangler så kan du kanskje få noen CD av meg hvis jeg har to. Kanskje bitterheten din går over da?
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg06 Des 2010, 20:03

För att svara på frågan i rubriken - ja låtarna är bra, några till och med riktigt bra. Alltså precis som det brukar vara. ;)
Kan inte se att det kan vara något fel i att ha extrabonusar och specialsaker vid releaser i olika butikker och platser. Klart det är lite trist att missa sånt - har missat en hel del genom åren här borta på svenska östkusten... - men sånt är livet. Ibland kan man inte vara på bergstoppen där bandet spelade eller Gimle Kino eller att köpa gröna vinylplattor med kassegitarrkonsert på Råkkenroll etc.
Men sammanfattningsvis tror jag att det inte är många band som ärligt bryr sig så mycket om sina fans som deLillos.
Har ingen aning om vad som kommer hända med de nya låtarna men jag är säker på att de kommer bli tillgängliga på något sätt i någon form.
Kanske studioinspelingar av sångerna?
Kanske en "best of Rockefeller"-platta med den mest lyckade inspelningen av varje sång?
Kanske något annat.
Vi får se.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg06 Des 2010, 23:36

At det kommer spesial utgaver og slikt er godis for samlerne / fans og er man samler eller stor fan så ofrer man litt for å få tak i de. Jeg er 100 % sikker på at visst du prøver seriøst å få tak i Trist å være glad så klarer du det uten særlig mye arbeid. Sjekk QXL innimellom stikk innom Råkk & Rålls en gang du er i Oslo eller ring dem å hør. De påstandene du kommer holder ikke mål i det hele tatt . Disse dagene på Rockefeller var en skikkelig fest å dette var en bonus til de som kom , det er faktisk svært få band som gjør mere for fansen enn det delillos gjør. Det hadde du kanskje skjønt visst du hadde lest litt mer i dette forumet.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 01:20

akvilas skrev:Så noe salg av cd blir det ikke noe av, og det er bra syns jeg så det blir eksklusivt fra konsertdagene. Kanskje grunnen til at ingen andre band har gjort noe slikt som dette er at ingen andre band er så forbanna kjipe og respektløse overfor fansen som kjøper alt de gir ut, men har et liv ved siden av?


Dette er den mest ignorante påstanden jeg har lest om deLillos, og jeg blir mektig provosert av deg, anonyme figur! Det er neppe noen andre norske orkestre som gjør mer for fansen enn Lars & co. Den harde kjernen her på forumet, dvs de aktive av oss, ble alle invitert til lørdagens konsert. I seg selv praktfullt av bandet. I tillegg fikk vi komme inn på after-party. Der kommer Lars Lillo bort til bordet vårt og håndhilser på alle mann. Han gikk rett bort til oss etter å ha blitt takket av statsministeren for konserten. Lars tok seg som vanlig god tid til oss og var velvilligheten selv. Den mannen er unik!

Jeg vil ha meg frabedt uvitende meninger fra anonyme ignoranter som deg, "akvilas"! Du fortjener ikke oppmerksomhet. Jeg slutter meg forøvrig til Asmunds gode innlegg.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 01:55

Jeg er (heldigvis???) en av de med et liv jeg, da, for jeg har også gått glipp av en haug med spesielle utgivelser og hendelser knyttet til deLillos i de 21 årene jeg har vært fan. :roll: Faktisk har jeg det helt ok . Jeg har alle de "vanlige" utgivelsene og endel rariteter i tillegg, og har det helt fint med det. Og jeg vet at hadde jeg vært flinkere til å følge med, eller "ofret" mer tid for å komme meg på alt av konserter og saumfart bruktmarked etc, ville jeg sikkert hatt en mer komplett samling, noe jeg ikke tror hadde gjort livet mitt mer komplett. Jeg har masse deilig deLillosmusikk å underholde og kose meg med, og savner ingen ting.

Riktignok brukte jeg rundt 5000 kroner på å få flyttet en ferie i november/desember i fjor, da jeg ikke aktet å la anledningen til å se Hjernen er alene i operaen gå fra meg. Man får til det meste man vil få til. Og går det ikke, så er det ikke verdens undergang, hvis man har andre viktige ting i livet, eller?

All respekt til deLillos som "belønner" de trofaste tilhørerne, enten de har et liv ved siden av eller ikke. Og hva er et liv? Noen bruker mye tid på nett, noen på spill, noen i skogen på sykkel eller ski, noen i sofaen med kjæresten eller potetgullposen, noen med en kaffe latte i hånden (det slurpes det jo overalt), noen på jobb. Hvem bestemmer hva som er bedre eller dårligere? Og klarer ikke de fleste av oss å faktisk fylle livet vårt med flere ting?

Bra innlegg fra flere over her. Må nesten mistenke fyren for å bare være ute etter å provosere, og det har han i såfall klart. Grattis. Kos deg med livet. Antar at det er så bra at et live-opptak fra eller til ikke gjør den store forskjellen..
Avlogget

Lars Lillo

  • Innlegg: 1
  • Registrert: 24 Aug 2010, 22:09

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 02:00

Hei folkens

Tusen takk for alle som melder noe etter konsertene.
Det blir neppe noen anmeldelser, og det er jo bare rett
og riktig når man ikke "gir" det ut. (Selv om
det er jo nettopp det vi har gjort; gitt det ut.)

Jo det er noen ganger i livet at man må oppsøke noe
for å få noe, og kanskje er skjebnen urettferdig og
man får ikke mulighet til nettopp det. Vi syns det er vondt
å svelge at dette å gi bort CD-er gratis til ca 3500 mennesker
klassifiserer til å kalles kjip.
På en annen side forstår jeg, og er delvis forberedt på
at folk blir bitre.
Regner med at disse sangene blir digitalt distribuert
på en eller annen måte ganske fort, og det er jo slik
den oppvoksende generasjon vil ha det. Mange blir
jo bestyrtet over tanken på å måtte betale for å få
musikk hjem i stua. (i headsettet).

Vi har gjort et poeng ut av verdien av den fysiske varen.
Vi har gjort en kjempeinnsats - også økonomisk - for å legge til rette for
at den skulle være tilgjengelig på Rockefeller.
Publikum måtte gjøre en innsats for å være tilstede.
De som kom langveisfra gjorde en kjempeinnsats,
og det er tøft gjort. Og det er klart at geografien
gjør det urettferdig. Men at de som går glipp av
denne fysiske utgivelsen blir forbanna er også forsåvidt
et godt tegn. Det betyr jo at CDen fremdeles har en
appell!

Ellers er det ingen som har sagt at sangene ikke skal
bli tilgjengelig for alle på et senere tidspunkt.
Vent og se..

Beste hilsen Lars
Avlogget

Trond

Site Admin

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 17 Jan 2009, 02:31
  • Bosted: Gjøvik

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 02:14

Jeg har også veldig lyst til å mene noe om innlegget til "akvilas", men jeg ser at andre har vært innom mitt synspunkt tidligere - så da orker ikke jeg å kaste bort energi på slikt visvas og tull.
Så får vi - som Lars skriver - krysse fingre for at det kanskje også gis ut i en eller annen form på et senere tidspunkt.

På den ene siden er det utrolig kult å ha vært med på en innspilling der det bare er distribuert ca. 3500 plater totalt.
MEN på den andre siden er jo dette så god musikk at jeg så definitivt unner alle de som ikke hadde anledning til å være der til å få muligheten til å kjøpe dette også!

Tusen takk til Lars & CO for en helt fantastisk bursdagsfeiring! :D
..finne nye stemninger, inni gamle meninger..
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 02:24

Det er trist å lese at det finnes noen som ikke setter pris på denne ekstra servicen deLillos tilbød oss. Denne servicen var helt unik, og jeg kan garantere at dette ikke var et prosjekt deLillos tjente penger på, slik de fleste i denne bransjen er ute etter... Det var en unik opplevelse, og jeg vil takke hele bandet og andre involverte i dette prosjektet for å ha gitt oss som var der en uforglemmelig opplevelse.

Jeg vet alt om at livet ikke alltid tillater at man kan oppleve alle eksklusive ting, og jeg har gått glipp av mange konserter og andre happeninger pga alder, geografiske hindringer, og andre ting. Men om man absolutt ikke hadde mulighet til å dra på denne konserten, som noen selvfølgelig ikke hadde, så kunne man fint fått tak i CDen likevel.

Hvis jeg absolutt ikke hadde hatt mulighet til å dra på konserten, så kunne jeg f.eks kjøpt en billett til enn venn eller familiemedlem slik at de kunne dratt på konserten, i mot at de tok med en CD til meg. Hvis jeg ikke hadde hatt en eneste venn eller familie som hadde greid å holde ut en deLillos-konsert, så kunne jeg hvertfall fått noen til å bare hente CDen med billetten jeg hadde kjøpt til de.

Selv om dere som klager ikke la ned nok innsats til å få CDen i helga som var, så vil det garantert være mulig å få tak i på bruktmarkedet, så bare legg ned en innsats og følg litt med på QXL, Finn.no, bruktbutikker, og kanskje på forumet her, så vil dere nok få oppleve de fantastiske nye låtene dere og.

Og til deg som klagde over at promosingelen fra 2002 ikke var tilgjengelig for alle og enhver; Denne er nå tilgjengelig på Spotify.
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 09:53

For interresserte: (Etter redigering fikk jeg ikke helt rett akkord over rett ord, men dette skal falle naturlig av seg selv)

TRIST Å VÆRE GLAD

Intro D9 . F#m / D9 . F#m./ X 4

D9 F#m D9 F#m
Det fins gode mennesker som har gode ideer
E Hm D F#m
Om et bedre liv inni fremtiden
D F#m D F#m
De ber oss tenke over hva vi syns er viktig
E Hm D F#m D9 F#m
Og hva som blir nødvendig inni fremtiden

D A
Det kan bli vondt å ha det bra
Hm
Det kan bli vanskelig å ha det lett
D A
Det kan bli trist å være glad
Hm
Du kan bli sulten av å være mett
D A Hm
Og det kan bli dyrt å tjene masse penger
D A Hm
Når alle selger ting de ikke trenger

D9 . F#m ./ D9 . F#m ./ X 2

D9 F#m D9 F#m
Jeg vil gjerne bli med på en stor forandring
E Hm D F#m
Hvis vi alle gjør det inni fremtiden
D F#m D F#m
Men hvis ingen gjør det er jeg blant de beste
E Hm D F#m D9 F#m
Til å ikke tenke inn i fremtiden

D A
Det kan bli vondt å ha det bra
Hm
Det kan bli vanskelig å ha det lett
D A
Det kan bli trist å være glad
Hm
Du kan bli sulten av å være mett
D A Hm
Og det kan bli dyrt å bare tjene penger
D A Hm
Når alle selger ting de ikke trenger


D9 . F#m / D9 . F#m / ad.lib. X MANGE i SOLO over i ----

E . Hm . / D . F#m ./


D A
Det kan bli vondt å ha det bra
Hm
Det kan bli vanskelig å ha det lett
D A
Det kan bli trist å være glad
Hm
Du kan bli sulten av å være mett

D A
Det kan vondt å ha det bra
Hm
Det kan bli vanskelig å ha det lett
D A
Det kan bli trist å være glad
Hm
Du kan bli sulten av å være mett


D F#m Hm
Det kan vondt å ha det bra

D F#m Hm
Det kan bli trist å være glad


X flere


D F#m D F#m
Og det kan bli dyrt å bare tjene penger
D F#m D F#m
Når alle selger ting de ikke trenger


D9 F#m D9 F#m
Det fins gode mennesker som har gode ideer
E Hm D F#m
Om et bedre liv inni fremtiden
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 10:17

klassisk deLillos tekst: ) ser frem til å høre sangene senere.
Avlogget

Bankran

  • Innlegg: 11
  • Registrert: 03 Mar 2009, 16:08

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 11:45

Er det ikke bemerkelsesverdig at det ikke er et ord å lese om dette i avisene? Skulle tro at dette er salgbart - også en anmeldelse - nettopp fordi det er en eksklusiv vare?

Men akk, en avis som idag kan fronte med "fyll, slåssing og JULESEX", samt "unngå SPYSYKE" trenger vel knapt noe mer for å selge.

Takk Lars, for din kommentar - og ta det til dere at folk er bitre for ikke å ha CD'en :-) de har god grunn til å føle at de har gått glipp av noe!
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 13:04

akvilas skrev:Men helt latterlig dårlig gjort ... forbanna kjipe og respektløse ... ikke akkurat et hyggelig band ... Patetisk... vurderer å laste ned alle kommende deLillos-utgivelser ulovlig ... jeg boikotte dem....

Djises, akvilas! Er det mulig? Så du syns ikke de burde gjort dette fordi det finnes folk som ikke kunne være tilstede??? Nei, nå blir jeg så irritert at jeg ikke vet hvordan jeg skal begynne. Så jeg lar være. Makan til oppgulp. Det innlegget ditt kunne du spart deg. Håper du tenker litt lenger enn din egen nese neste gang du skriver. Velkommen tilbake når du har stått opp med riktig ben.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Trond

Site Admin

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 17 Jan 2009, 02:31
  • Bosted: Gjøvik

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 13:26

Bankran skrev:Men akk, en avis som idag kan fronte med "fyll, slåssing og JULESEX", samt "unngå SPYSYKE" trenger vel knapt noe mer for å selge.


Haha! Good one! :lol:
..finne nye stemninger, inni gamle meninger..
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg07 Des 2010, 20:28

Takk for Akkordene Åsmund skal si du er tidlig ute , skal se om jeg plukke å få noen av de andre sangene når jeg får tid. :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Neste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 45 gjester