Dato/klokkeslett: 23 Apr 2024, 10:44


Hvordan høre de nye låtene?

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Spaceboy

  • Innlegg: 6
  • Registrert: 03 Feb 2009, 14:53

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg12 Des 2010, 02:09

Hei,,

Har ikke postet her mer enn en gang før, er stor fan og var på fredagskonserten, ser det er mange som lurer på hva LM01 kan være, og jeg har en ide..

Hva mes "soundchecken"?? De må jo ha spillt gjennom alt flere ganger før, og kanskje de har spillt gjennom alt en gang i sin helhet og tatt det opp og brent noen plater for å sjekke utstyret osv, som en slags generalprøve for å se om sluttproduktet blir noe bra??

bare en tanke...??
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 11:28

På nach'et etter lørdagskonserten forsøkte vi jo å finne ut av hva LM01 kunne være. Husker ikke hva han het han platemannen vi snakket med, men som Kristian sier var han veldig hemmelighetsfull og sa at den var for ham selv eller noe. Siden han syns det var så morsomt at vi spurte om dette, har jeg i ettertid tenkt at det rett og slett ikke finnes noen LM01 - men at nummereringen LM02, 03 og 04 rett og slett henspiller på datoene 2, 3 og 4. desember da de ble tatt opp. Men det åpner jo selvsagt for at LM01 er "ledig" og kan brukes til noe, ja...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 11:48

arne skrev:
Hibbitt skrev:Men vad är det egentligen på denne jewel case-version av TOVG? Torsdagskonserten? Eller en bestoftorsfrelör? Eller något annat?
/Nyfiken svensk


Tenk om det er studioinnspillinger? eller demoer? Best of - ja, kanskje det, Hibbitt! Jeg har bestilt og skal melde fra straks jeg har cd'en i hus.


Nei og nei (eller ja og ja), nå må jeg jo ut å handle Hjernen i Operaen en gang til! (Jeg kjøpte den jo på konserten). Er vel noen her inne som vil irritere seg over denne måten å selge filmen på? Eller ble Platekompaniet plutselig en superbra butikk, siden man faktisk får kjøpt Trist å være glad? ;-)

Jeg iler av sted til butikken for å se om den selges der eller om det bare er på nett. Skal melde tilbake. Men Kristian, hvor står det at det er de første 100 bare? Ser ikke det noe sted. Kanskje det er de første 100 i hver butikk... Tror ellers ikke det er noe spes med filmen, tror det bare er "bundle"'n som er begrenset i den forstand at de bare har 100 utgaver av Trist å være glad CD'en. Som ellers nok bare er torsdags-konserten (det er samme cover), i jewelcase variant (hvis det ikke bare er på bildet, da). Torsdagskonserten var ikke utsolgt, så kanskje dette er en måte å bli "kvitt" overskuddslageret? Er det i jewelcase, må den jo inn i den seriøse samlerens kolleksjon (jeg kjenner i hvert fall en slik fyr).
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 14:05

Bjørn Ivar skrev:Er det i jewelcase, må den jo inn i den seriøse samlerens kolleksjon (jeg kjenner i hvert fall en slik fyr).


He he... Vet hvem du mener! Er man først komplettist, så er man det på ordentlig! Kan ikke stoppe. Selv har jeg satt grensen ved kassetter. Der har jeg bare "Suser avgårde". Men du har vel komplett kassett også, Bjørn Ivar?
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Terjekva

  • Innlegg: 9
  • Registrert: 03 Des 2010, 12:39
  • Bosted: Stakkars Oslo

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 14:07

De hadde flere hundre igjen på torsdag. Det var ikke utsolgt og det var nok en god del som gikk uten (!) å ta med seg CD. Siden det ikke var utsolgt burde det være noen hundre som de har digipack-cover til, men de øvrige rest-CD-ene kan jo forklare hvorfor det også er noen som selges i jewel-case.
Imidlertid håper jeg de har laget en best-of-torsfrelør-CD, for det ønsker jeg meg. Det er mye bra de forskjellige dagene, men ikke så lett å lage en ideell spilleliste som dekker alle varianter... :)
Spesielt moro syntes jeg det var å høre at dere sang bursdagssang som kom med på lørdags-CD-en! Jeg dro nemlig i gang den samme hurra for deg litt senere på kvelden på torsdag ;)

Terje =)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 17:27

Har sjekket, det er nok bare nettbutikken på Platekompaniet som selger Operaen med Trist å være glad. Spent på om det faktisk er jewelcase... har bestilt...
(Arne - ja jeg har kassettene også, men mangler faktisk Sent og Tidlig som var den siste som kom på kassett). ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 20:04

Spurte PK kundeservice om Trist å være glad CDen, og det var som jeg antok. Disse CDene stammer fra konserten, og er digipak, ikke jewelcase. For øvrig snilt og smart at de bundler de på denne måten, da får de jo også opp salget av filmen, pluss at det blir mulig å skaffe seg de nye låtene for folk som ikke var tilstede. For de som følger med... ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 22:17

Får du egentlig tid til å kjøpe noen julegaver i disse dager, Bjørn Ivar....? :geek:
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 22:44

Asmund skrev:Får du egentlig tid til å kjøpe noen julegaver i disse dager, Bjørn Ivar....? :geek:


Jeg er svært glad for Bjørn Ivars Sherlock Holmes-gener! :D Han graver frem det meste av opplysninger og hurra for det!
Jeg tipper mannen bruker nettet til å handle julegaver. Tidsbesparende og smart. Det frigjør tid og økonomiske midler til det som er viktig i livet: deLillos-produkter! :lol:
Beklager til alle som syns denne kommentaren var OT! (Den er i det minste skrevet under lytting av Trist å være glad, 041210. Foreløpig syns jeg 04.12-versjonen er tanken bedre enn 03.12. Torsdagens versjon har jeg foreløpig ikke hørt.)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg13 Des 2010, 22:50

Nei, jeg bruker all min tid og alle mine penger på å støtte deLillos økonomisk samt verve nye fans. Kan love en anmeldelse av Trist å være glad skrevet av min datter på 11 snart... følg med følg med :)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 10:20

Bra det e noen som har oversikten her Bjørn Ivar. :lol:
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

akvilas

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 06 Des 2010, 18:13

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 12:32

Mitt koselige angrep på PK/Midt i Begynnelsen-opplegget slo visst tilbake med full kraft pga dette hyggelige bonusopplegget. Så får jeg bure meg inne og lytte til dette med en skamfull bismak etter mine blogginnlegg i frustrasjon...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 12:40

akvilas skrev:Mitt koselige angrep på PK/Midt i Begynnelsen-opplegget slo visst tilbake med full kraft pga dette hyggelige bonusopplegget. Så får jeg bure meg inne og lytte til dette med en skamfull bismak etter mine blogginnlegg i frustrasjon...


Litt ydmykhet gjør seg alltid! Håper du blir lykkelig med spesialpakka fra PK! 8-)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 13:24

akvilas skrev:Mitt koselige angrep på PK/Midt i Begynnelsen-opplegget slo visst tilbake med full kraft pga dette hyggelige bonusopplegget. Så får jeg bure meg inne og lytte til dette med en skamfull bismak etter mine blogginnlegg i frustrasjon...

Hehe, bra, akvilas ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 15:30

Nå har jeg to stk av cd av torsdagkonserten. Ingen som har fått en av de andre dagene vel. Eller er vel torsdag det var flest igjen av antagelig.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 19:38

Jeg fikk min pakke i dag, det var den "vanlige" utgaven av platen, dvs samme type cover som på konsertene. Min er også torsdagutgaven. Digipack stemmer dermed ikke...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 20:49

...blander du sammen litt nå, Arne? Det vanlige coveret fra konserten er jo digipack, sånn papp. Jewelcase = vanlig plastcover, den kom vel ikke med det?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hvordan høre de nye låtene?

Innlegg14 Des 2010, 20:57

Bjørn Ivar skrev:...blander du sammen litt nå, Arne? Det vanlige coveret fra konserten er jo digipack, sånn papp. Jewelcase = vanlig plastcover, den kom vel ikke med det?

urk! Selvfølgelig har du rett! Det er begrepsapparatet mitt som ikke hadde tingene under kontroll... :oops:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Forrige

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron