Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 20:27


Konsert 4 desember

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Kaare_G

  • Innlegg: 4
  • Registrert: 06 Nov 2010, 03:16

Konsert 4 desember

Innlegg06 Nov 2010, 03:48

Hei alle medforumister,
Selv om jeg ikke har registert meg før i dag, har jeg med jevne mellomrom vært innom og fulgt med forumet de siste årene. Her har det vært mange artige topics, og jeg må si jeg blir stadig overrasket over nivået på enkelte hva angår kjennskap til trivielle ting om deLillos. Herlig :-)

Men så til min topic. Hva passer ikke bedre enn å lade opp til konserten 4 desember med å drømme litt om hvilke sanger som skal spilles?! Det er for øvrig ekstra morro er at konsertopplevelsen blir foreviget!

Et åpenbart førstevalg fra min side er God Morgen. Etter min mening en fantastisk låt, som jeg dessverre aldri har fått gleden av å høre live. Den starter Sent & tidlig på en fin måte, og viderebringer et litt polert lydbilde fra Neste Sommer skiven. Dette er en periode jeg er veldig glad i, og sammen med Varme Mennesker manifesterer disse albumene deLillos eksistens som en kvartett - og ikke trio - på en ypperlig måte. Regner vel med at noen er uenig med meg her, men men :-) Nå er de omsider tilbake i dette formatet, og jeg ser derfor ingen grunn til at sangen skal kunne gjenskapes i en live-setting. Sper man på med Fritzner på synth - i bakgrunnen - må jo dette bli en innertier!

Hva tror dere?
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Konsert 4 desember

Innlegg07 Nov 2010, 23:33

Hei Kaare_G, og velkommen til forumet! Det er hyggelig at flere kommer ut av skapet og tar tastaturet fatt.
Ellers, jo takk - tar gjerne både God morgen med flere fra Sent og Tidlig, jeg. Ellers kom plutselig Sår fra Mere opp på iPod'en min for forleden... Den kunne jeg godt tenke meg - hvis det blir noe solonummer. Og Elskling - lite spilt live, tror jeg. Bare for å nevne to. Så tar jeg gjerne Stakkars Oslo - heller enn Kokken Tor som jeg har hørt 1 mill ganger. Minner meg forresten om en fiffig overgang på en konsert for en ti år siden (minst). Blodig blues... ble avsluttet med gjentakelsen "...Og slo og slo og slo" som umerkelig gikk over i "Oslo Oslo Oslo..." og så øs pøs over i Stakkars Oslo. Liker når det blir litt trøkk, jeg, så det blir litt dynamikk i setlisten. Gleder meg!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Konsert 4 desember

Innlegg08 Nov 2010, 01:02

Bjørn Ivar skrev:Hei Kaare_G, og velkommen til forumet! Det er hyggelig at flere kommer ut av skapet og tar tastaturet fatt.
Ellers, jo takk - tar gjerne både God morgen med flere fra Sent og Tidlig, jeg. Ellers kom plutselig Sår fra Mere opp på iPod'en min for forleden... Den kunne jeg godt tenke meg - hvis det blir noe solonummer. Og Elskling - lite spilt live, tror jeg. Bare for å nevne to. Så tar jeg gjerne Stakkars Oslo - heller enn Kokken Tor som jeg har hørt 1 mill ganger. Minner meg forresten om en fiffig overgang på en konsert for en ti år siden (minst). Blodig blues... ble avsluttet med gjentakelsen "...Og slo og slo og slo" som umerkelig gikk over i "Oslo Oslo Oslo..." og så øs pøs over i Stakkars Oslo. Liker når det blir litt trøkk, jeg, så det blir litt dynamikk i setlisten. Gleder meg!


".........å slo å slo å slo å slo å slo å slo oslo oslo OSLO OSLO....!!"

Husker godt det ja Bjørn Ivar. Kanskje ca. rundt 1998.
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Konsert 4 desember

Innlegg09 Nov 2010, 11:20

God morgon Kaare G och välkommen hit. Jo det är en höjdarsång. Men det finns ju så många...
Som Lou Reed med loureedsk blygsamhet och glimten i ögat säger på någon av liveskivorna när publiken skriker efter låtar: Det är inte det att jag inte vill spela era favoriter - det är bara det att det finns så många favoriter att välja på. :D
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 24 gjester

cron