Dato/klokkeslett: 30 Apr 2024, 22:28


Youtube

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Youtube

Innlegg31 Aug 2010, 08:16

Egen tråd med gutta på youtube på sin plass? fant noen fine lars lillo solo opptak fra torungen fyr iår,brukbar kvalitet.og her finner man også bl annet ny sang? jeg elsker deg,se marg til høyrehttp://www.youtube.com/watch?v=9HPRHqzduV0&feature=player_embedded#!
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Innlegg31 Aug 2010, 08:21

Sist endret av lasse den 31 Aug 2010, 08:41, endret 1 gang
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Innlegg31 Aug 2010, 08:29

Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Youtube

Innlegg31 Aug 2010, 13:36

Flott! Takk skal du ha, Lasse!
Har til nå sett mange av klippene fra Torungen. Slår meg nok en gang at noen mennesker til enhver tid må skravle/prate mens artisten spiller. Hvorfor i H**** er folk så hensynsløse? Når det er sang og akustisk gitar er utidig prat gyldig grunn for drap! :evil:
Gamle Ormelet besøkte jeg én gang - aldri mer! Der er lokalet overfylt av mennesker som bare er interessert i seg selv. Høylytt vrøvl og ståk under akustiske konserter.
Hederlig unntak i 2005 på Rudshøgda, Prøysenteatret, der Lars spilte på den intime scenen for et publikum som var kommet for å lytte til musikk. Ikke som på GO der musikken kun er en lydkulisse for folk som står med ryggen til scenen og skråler vrøvl.

Akustiske konserter = publikum bør oppføre seg som i et teater
El.-konserter = fest og moro - lyden overdøver uansett dårene

Dette er Arnes lov for publikum :x
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Youtube

Innlegg31 Aug 2010, 14:06

Bra tråd dette, i tillegg finnes jo mange bra videoklipp der ute som ikke ligger på Youtube... vi kan jo inkludere de også.
Litt OT kanskje, men enig i det du sier Arne - men har vært på Gamle Ormelet et par ganger og det er vel litt opp og ned der som andre steder - har hatt mange fine opplevelser der som ikke er skjemmet av skravling.

Støtter publikumsloven din - vil bare utvide den med klapping på 1ern og 3ern - det er nesten verre! :roll:
Og så må vi vel legge forbud mot å kaste øl i miksebordet (ref kommentaren på Mere) ;-)
Men altså, litt OT dette - la oss holde oss til videoklipp! Kanskje kommer det noen flere klipp fra deLillos-TV ala i vinter?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Youtube

Innlegg31 Aug 2010, 14:10

For de som ikke har sett det (ref annen tråd) - Filmen fra Raumarock 2007 med fallskjermhopperne er helt rå.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: Youtube

Innlegg01 Sep 2010, 01:33

OT?
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Innlegg01 Sep 2010, 08:42

irriterte meg over det før jeg også,men har sluttet med det.dette er uhøytidelige kose stunder ,som oftest på sommeren hvor man hører bra live musikk og treffer kjente ..som man ser så har lars lillo det også rimelig greit : )
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Youtube

Innlegg01 Sep 2010, 09:09

arne skrev:Flott! Takk skal du ha, Lasse!
Har til nå sett mange av klippene fra Torungen. Slår meg nok en gang at noen mennesker til enhver tid må skravle/prate mens artisten spiller. Hvorfor i H**** er folk så hensynsløse? Når det er sang og akustisk gitar er utidig prat gyldig grunn for drap! :evil:
Gamle Ormelet besøkte jeg én gang - aldri mer! Der er lokalet overfylt av mennesker som bare er interessert i seg selv. Høylytt vrøvl og ståk under akustiske konserter.
Hederlig unntak i 2005 på Rudshøgda, Prøysenteatret, der Lars spilte på den intime scenen for et publikum som var kommet for å lytte til musikk. Ikke som på GO der musikken kun er en lydkulisse for folk som står med ryggen til scenen og skråler vrøvl.

Akustiske konserter = publikum bør oppføre seg som i et teater
El.-konserter = fest og moro - lyden overdøver uansett dårene

Dette er Arnes lov for publikum :x


Er enig i dette,men jeg tror ikke at dette har noe å si for Lars.
Vil faktisk si at skravling/roping mellom publikumere som har ryggen til scenen er irriterende selv på elektriske konserter og det er en prøvelse. Så klart er vi blodfans litt sære, enkelte av oss står/sitter nærmest og noterer under konsertene.Men det kommer an på hvor man er. Disse sommerfestivalene er mer utsatt, da er folk tilstede for å få seg en fest og treffe nabo'n. Husker på Tahitifestivalen i Kristiansund for 3-4 år siden folk var ikke spesielt fulle, men voksne folk på 50 år stod og ropa inn i ørene til hverandre. Sånn blir det når det blir for tamt for publikummere med festivalpass. (Går vel an å skravle under de 17 første sangene helt til Neste Sommer kommer, vel :twisted: )


Ellers er jeg for et mangfold blant publikumere, jeg føler meg ikke mere viktig enn de som skravler eller bråker eller ikke er interressert i deLillos. Som sagt så tror jeg ikke dette har så mye å si for musikerne, men det blir jo mere tydelig på akkustiske konserter. Så er dettte kanskje noe Lars må være forberedt på - også det å bli utfordret av stupfulle publikummere som kommer med kommentarer hele tiden. Han har vel også noe trening i dette. Det eneste er at folk skjemmes på bråkmakerens vegne, og man nesten får lyst å kreve inngangspengene tilbake.
Her har vel også arrangøren en jobb å gjøre, svært få vakter på intimkonserter er flinke nok til å bortvise bråkmakere.

Husker en gang jeg var på Jan Eggum på Dødeladen kafè. Det var en som ropte og "hermet" etter Eggum underveis. Og han var det vi kan kalle stupfull. Det viste seg at han var spesielt innbudt og dilemmaet ble ikke mindre av at han var hovedsponsor for konserten....... :oops:
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Youtube

Innlegg01 Sep 2010, 11:55

Dag G. Sørheim skrev:OT?

Hehe,
OT = Off Topic. Dvs det ikke helt ukjente fenomenet at en diskusjonstråd starter med et bestemt tema (feks Youtube), mens relativt raskt havner over i diskusjoner om helt andre ting (feks publikums oppførsel på konserter) ;-)
Det "beste" er å starte egne tråder for Off Topics. Har en kar på jobben som er et oppkomme av slike internettforkortelser... :geek:
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: Youtube

Innlegg02 Sep 2010, 00:45

OT, OT, takk for oppklaring. Fine videoer, Lasse. OT, OT
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 800
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Youtube

Innlegg02 Sep 2010, 11:35

Asmund skrev:Husker en gang jeg var på Jan Eggum på Dødeladen kafè. Det var en som ropte og "hermet" etter Eggum underveis. Og han var det vi kan kalle stupfull. Det viste seg at han var spesielt innbudt og dilemmaet ble ikke mindre av at han var hovedsponsor for konserten....... :oops:


Delikat problem... :oops:
Haha sånt händer liksom inte på riktigt. Som ett sjukt filmmanus. Men verkligheten overträffar dikten ibland. Shit nu är vi OT här igen...
Fina filmer!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Youtube

Innlegg27 Sep 2010, 23:41

Hva med en offisiell youtube side for bandet? . Ser mange band/artister har det.Mye av det som finnes nå er svært dårlig lyd og bilde kvalitet på. Det finnes sikkert masse flotte videoer der ute både konsert opptak og musikkvideoer som kan legges ut der.Man kunne jo også linket delillos.no til den youtube siden.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Youtube

Innlegg28 Sep 2010, 18:02

Brumm skrev:Hva med en offisiell youtube side for bandet? . Ser mange band/artister har det.Mye av det som finnes nå er svært dårlig lyd og bilde kvalitet på. Det finnes sikkert masse flotte videoer der ute både konsert opptak og musikkvideoer som kan legges ut der.Man kunne jo også linket delillos.no til den youtube siden.

Kjempebra forslag! Skal ta en prat med Trond i helga ang. dette :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube

Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Youtube


Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 82 gjester