Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 18:28


Målrock, Aldea SOS og Hjernen

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Målrock, Aldea SOS og Hjernen

Innlegg31 Jul 2010, 15:45

De av dere som skal til Kjerringvik i kveld kan glede dere. Jeg ser fram til referatet, Trond. Du skriver så jeg får følelsen av å være på konsert! Selv skal jeg på deLilloskonserten på fredag (www.malrock.no). Det blir den eneste konserten i sommer. Hvis noen av mine med-fans skal på Målrock-festivalen er det jo bare å slå på tråden: 41524929

Selv om jeg ikke har vært på konsert i sommer har jeg likevel hørt mye på cd'ene mine. Jeg har vært i Esmeraldas-distriktet i Ecuador og jobbet i en SOS barneby. Der gikk høyttalerne varme. Ungene der elsker denne sære rockemusikken som jeg stadig setter på for dem. De forstår selvsagt ikke norsk, men de imiterer stemmen til Lars så godt de bare kan. Jeg har utrolige videoklipp av dette. Jeg tenker det må være fint for dem å få et avbrekk fra den konstante reggaeton-musikken. Melodiene og stemningene som deLillos lager er uansett universelt (man trenger ikke være norsk for å like deLillos, eller hva Hibbitt?). Mantra-sangen, hyllesten til vår kjære trommis, er favoritten blant ungene! "Tikk Takk" skårer også høyt. Ungene liker Hjernen er alene-albumet best. Det er også det albumet jeg har spilt mest for dem, så kanskje er det derfor, og så skyldes det nok også golden retrieveren på forsiden av albumet. Merkelig nok ble jeg ofte spurt om det var min hund. Ja, svarte jeg da. De eldste barna forsto at det var fleip. Vi fikk vite navnet på hunden da vi så konserten i operaen, gjorde vi ikke? (Lars L-S var ikke sikker på hvilken av hundesøsterene som er avbildet, hvis jeg ikke husker helt feil? Og så var det vel mor som hadde tatt bilde). Avporing. Vet dere hva jeg gjorde dagen før jeg dro fra Ecuador? Jeg tok med meg albumet til en pirat-sjappe og så gjorde jeg noe ulovlig. Hvert lille hus i barnebyen fikk et eksemplar hver seg av Hjernen er alene. Originalen ga jeg til Raul, direktøren av barnebyen. Det er første gang at jeg har kopiert en deLillos-cd som ikke har vært til eget bruk (ok, der løy jeg, jeg kopierte også "Synger Prøysen uten lov", men det var bare til mamma!)

Jeg ønsker dere alle en riktig god sommer, det lille som er igjen.
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Målrock, Aldea SOS og Hjernen

Innlegg01 Aug 2010, 00:51

Morsom lesing, Dag!
Håper Kjerringvik var bra.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron