Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 16:06


Huskeglemme - 1 år etter

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg14 Apr 2010, 11:40

Tiden flyr, og det er allerede over 1 år siden Huskeglemme kom ut. Kunne vært artig å høre hva folket syns om den nå, når den første gledesrusen har lagt seg og skiva har fått "satt seg" litt?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg15 Apr 2010, 13:22

Jeg er fremdeles veldig glad i dette albumet. Synes det holder seg godt.
I mine øyne den beste delillos platen de siste 10 årene. Litt overasket over at ikke Neil Young har blitt spilt live ( ikke som jeg har hørt om iallefall) Det er kanskje den flotteste sangen på platen. :) Nå venter vi på neste album
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Trond

Site Admin

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 17 Jan 2009, 02:31
  • Bosted: Gjøvik

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg16 Apr 2010, 12:20

Huskeglemme har etter min mening noen av de beste sporene som deLillos noensinne har spilt inn.
For min del har platen blitt litt "mørketid". Kan hende det kommer av "Dynamo" som er en veldig høstsang. Tror ikke Huskeglemme blir spilt alt for mye de neste 3-4 månedene for min del. Men når høsten nærmer seg igjen, tas denne skiva garantert fram!!
Personlig mener jeg at Neil Young er en av de flotteste sangene som LLS noensinne har skrevet, samtidig som arrangementet er helt fantastisk.

Jeg var så heldig å få høre denne sangen live på Rockefeller den 27. mars 2009!
Etter det har jeg ikke hørt den live.. Men det er klart - en sånn type sang krever også noe helt spesielt av publikum. Husker at Publikum på Rockefeller var HELT stille da denne sangen ble fremført helt akustisk av LLS. En utrolig opplevelse.

:)
..finne nye stemninger, inni gamle meninger..
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg16 Apr 2010, 13:07

Ja, "Huskeglemme" har avgjort noen av de beste sporene deLillos har kommet opp med.
Jeg trekker da fram "Dynamo", "Uskyldig" og "Neil Young". Gåsehudfaktor på disse.

Jeg satte den faktisk på for ikke mange dagene siden.

Men det er også, dessverre, en del låter som er alt for lettforglemmelige.

Så jeg mener at denne platen ikke rager oppe blant de aller beste..
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg16 Apr 2010, 16:20

Jeg må si at "huskeglemme" ble en skuffelse for meg. Dynamo og et par andre holder bra deLillos standard men det er noe kjedelig over helheten her.Siste virkelige bra deLillos album var for meg "midt i begynnelsen". Setter heller på Suser videre" enn "huskeglemme".
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg16 Apr 2010, 18:11

Jag finner Huskeglemme som en bra deLillosplatta. Alltid svårt att jämföra men den är i mina öron bättre än tex Stakkars, Suser Videre och Kast Alle Papirene.
Några sånger är rent av femstjerniga eller 6 på tärningen eller vad man sier: Sluttrion med Döden, Av alle jenter och Neil Young men också Uskyldig och Hold på en venn. :P :P :P :P :P
Också Huskeglemme och Du tror du kjenner meg liker jag mycket.
Ok Lage mat och några till är inte de mest nödvändiga sångerna Lars och Lars komponerat. ;)
Men som sagt - svårt att jämföra.
OM denna plattan hade varit debutplattan på 80-talet...
Spännade att tänka.
Och om Suser Avgårde kommit 2009? Spännande att tänka...
Vilken skulle man ansett som den bästa skivan?
Jo KANSKE den nya Suser Avgårde från 2009 med nya hits som Finnes det en kvinne och Lalala och Knut skulle varit bättre än debutplattan Huskeglemme med såna klassiker som Flink och Neil Young och Uskyldig...
Kanske. :?
(Bara leker med tankar och förutfattade meningar och invanda sanningar och mig själv och... nej inget är enkelt... inget är självklart...)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg22 Apr 2010, 18:37

Jeg liker Uskyldig og Neil Young best. Introen på lage mat får meg til å bevege på hodet. Jeg likte Huskeglemme-sangen, men til slutt ble det litt mye med det refrenget. Alt med måte. Flink hoppet jeg over da jeg hørte på plata i bilen i går. Jeg vet ikke hvorfor. Er kanskje litt mye av den også. Men, albumet som helhet, er fantastisk flott! Men så liker jeg KAP også veldig godt, så det skal kanskje ikke så mye til, tenker dere, for at jeg digger dette albumet.
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg22 Apr 2010, 21:15

Kanskje litt OT, men jeg hører på "Å, Var Jeg En Sangfugl" for tiden. Veldig fin å ha på øret mens du går og steller i hagen! Svært hørbart giitarspill og innimellom pianospill hele albumet igjennom. Selv om det høres ut som om Lars er forkjølet på et av sporene. (husker ikke hvilket)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Huskeglemme - 1 år etter

Innlegg22 Apr 2010, 22:29

Vel, som sagt av flere veldig ugunstig at gamle temaer fallt ut for noen mnd. siden. Der hadde jo vi alle en mer eller mindre grundig gjennomgang av materialet på Huskeglemme. (Jeg er også så heldig å ha vinylutgaven i alle 4 fargene helt strøkne)
Som jeg sa var det fantastisk å sette på plata i bilen når jeg kjørte gjennom Levanger sentrum i fjor. Den starter fenomenalt med 5 knallsanger. Så kom det noen låter som jeg alltid har hoppet over på midtdelen av plata - da med Flink som er kanskje platas svakeste. Sint, Lage Mat og Døden er langt under pari.

Jeg må si at resten av sangene er en nytelse både for ører, kropp, sjel og sinn. Fantastisk kvalitet på "Dynamo", "Uskyldig" Salih og Rose" Du tror at du kjenner meg" "Av alle jenter" og "Neil Young" .

Men - temaet for denne tråden var hvilket forhold vi har til plata ett år etter :
Jeg setter faktisk på vinylutavene ofte og her hjemme spilles plata ganske hyppig..
Hopper over som nevnt sangene på midta :cry:

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester

cron