Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 14:03


Langlesing: Deichmannblogg: deLillos: Finurlig og enkel pop

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Langlesing: Deichmannblogg: deLillos: Finurlig og enkel pop

Innlegg11 Jan 2023, 13:12

Kom over en blogg på Deichmann av Jan-Olav Glette med deLillos som ble publisert 19. mai i fjor.

Her er Lars, Lars, Lars og Øystein intervjuet om et vidt spekter av tema og intervjuet må du bare lese.
Sett av god tid eller kom tilbake til det flere ganger:

https://blogg.deichman.no/musikk/2022/0 ... -en-nerve/

deLillos’ album «Evige dager» har gitt intervjuer og mange med meg fornyet interesse for bandets musikk. Vi har kanskje tatt de litt for gitt eller glemt hvor bra de kan være. Hvor treffende og inspirerende de finurlige tekstene til Lars Lillo-Stenberg kan være og den fine balansen med Lars Fredrik Beckstrøms litt mer uortodokse låter. Denne gangen har «nykommeren» Lars Lundevall skrevet en av de aller beste låtene; om tiden da han ble med i bandet for snart 30 år siden.

Her kan du lese om hvordan de fremdeles lykkes med å inspirere og utfordre hverandre musikalsk, gleden ved å leve av det man liker aller mest, hvordan den rike anerkjente låtkatalogen både gir en slags frihet og også på noen måter kanskje begrensninger, men mest av alt er en velsignelse. Du kan også lese om deres vei inn i musikken og hvor de henter inspirasjon.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Langlesing: Deichmannblogg: deLillos: Finurlig og enkel

Innlegg12 Jan 2023, 01:12

Holy Moley, JIP! TUSEN TAKK!
Dette var virkelig bra saker! Jeg har fortsatt noen avsnitt igjen, men dette er det mest interessante jeg har lest på lange tider! Dyptgående innsyn i hvordan gutta tenker om alt fra egen musisering til tiden vi lever i. Her er flotte og lange refleksjoner du virkelig kan kose deg med og kanskje nikke gjenkjennende til.
Dette er rett og slett obligatorisk lesning for en lilloist! :D :ugeek:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Langlesing: Deichmannblogg: deLillos: Finurlig og enkel

Innlegg12 Jan 2023, 20:20

Ja dette var gull :D
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Langlesing: Deichmannblogg: deLillos: Finurlig og enkel

Innlegg13 Jan 2023, 13:27

Tack för den! 8-)
Härligt lång intervju om nyare influenser, barndomshelter, sångsnickeri, tidens gång.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron