Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 14:52


Artig intervju med Lars Lillo

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Artig intervju med Lars Lillo

Innlegg22 Mar 2020, 11:27

Bandet la selv ut lenke til et fint intervju på nettstedet popklikk.no.
Her er et av spørsmålene Lars får:
"– Da forflytter vi oss inn i fantasiverden. Om du hadde fått muligheten til å være med i et band bestående av utenlandske artister fra 60-tallet og fram til i dag; hvilke artister ville du hatt med deg, og hva slags musikk hadde dere tryllet fram?
– John, Paul, Ringo og George. Verdens beste musikk med en unødvendig nordmann."
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Artig intervju med Lars Lillo

Innlegg22 Mar 2020, 20:12

Det er så fantastisk bra :lol: :D
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Artig intervju med Lars Lillo

Innlegg26 Mar 2020, 12:26

Tack för den länken! 8-)
Kul intervju med såna specifika detaljfrågor också:

Plukk ut tre album du har hørt veldig mye på det siste året.

– Sånt har begynt å bli tilfeldig i forhold til hva som ligger og slenger i bilen. I høst kjørte jeg mye opp og ned til Skien med musikalen jeg var med i, og i bilen hører jeg fremdeles på CDer. Det er litt koselig å nevne en jente fra London som vi tilfeldigvis hørte i en kjempeliten klubb i Edinburgh for et halvannet år siden. Andrine og jeg ble veldig begeistret for henne og kjøpte en CD av henne etterpå. Hun kaller prosjektet sitt Me for Queen, og denne plata heter «Loose End». Fine låter og tekster jeg har blitt glad i som hun fremfører veldig fint, litt britisk No.4.

– Så er det jo gamle Neil, den siste «Colorado» med Crazy Horse har jeg også hørt mye på. Det er bare sånn at jeg hører masse på alle platene hans, jeg er litt usikker på hvor bra jeg synes denne er, men den har sin egen ting. Platene hans har liksom alltid personlighet, og det synes jeg er viktig.

- Så er det denne rare og imponerende plata med Ole Paus og Motorpsycho-gjengen. Den er faktisk helt fantastisk som en oppfinnelse. Det vil si det var det jeg tenkte først, at de var en «oppfinnelse». Dette at Ole Paus plutselig høres ut som Grateful Dead, eller «Thick as a brick» med Jethro Tull. Det er ganske sprøtt. Men nå har jeg hørt så mye på den at jeg ikke lenger tenker på Bent Sæthers hang til referanser. Disse låtene er først og fremst seg selv og det er faktisk en ny Paus-skive.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Artig intervju med Lars Lillo

Innlegg26 Mar 2020, 19:43

Ja, uortodokse , skoleavisaktige spørsmål gir ofte slike gullkorn som vanlige journalister ikke klarer å levere, og som redaktøren deres ikke godtar. Nå faller det vel Lars Lillo naturlig å tenke høyt og få fine assosiasjoner som han spinner på når han presenteres for slike åpne spørsmål.
Jeg liker det når journalisten ikke legger ord i munnen på folk! (Hørte dere det, NRK!?)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron