Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 14:25


Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg09 Okt 2017, 23:01

10" er klar for forhåndsordre nå.
Kommer 23 oktober.
Porto koster like mye som selve plata, det er et minus.

http://www.crispingloverrecords.com/poi ... se-marhaug
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

tio

  • Innlegg: 31
  • Registrert: 30 Jun 2009, 20:58

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg10 Okt 2017, 15:17

Da har jeg fått hjem begge to, men det er jammen meg to farger av ti-tommer'n og jo, må bestille den og da:-)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg11 Okt 2017, 00:13

tio skrev:Da har jeg fått hjem begge to, men det er jammen meg to farger av ti-tommer'n og jo, må bestille den og da:-)

Er du sikker? Slik jeg leser dette er vinylen "Clear & solid red mixed 10" vinyl" eller "See through pink" som det står på henholdsvis Crispin og Discogs.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg12 Okt 2017, 01:15

Og her er mer info og billetter til release-konserten:
http://www.olavshallen.no/forestillinge ... is-kleppen
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg12 Okt 2017, 12:42

kristian skrev:Og her er mer info og billetter til release-konserten:
http://www.olavshallen.no/forestillinge ... is-kleppen

Detta verkar intressant!
Kan bli en del unika ljudkombinationer den kvällen.
Och inspelning också.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg13 Okt 2017, 08:53

Og Crispin Glove Records åpner snart sjappe på Olavshallen. (Tror ikke det heter Olavskvartalet lenger)
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg23 Okt 2017, 09:27

og da var sjappa åpen

http://www.adressa.no/pluss/kultur/2017/10/21/Fyller-hyllene-med-vinyl-15481635.ece

For de som ikke har pluss tilgang (Litt info om LLS utgivelsen)

Men kaffe skal folk få kjøpt seg, lover Torgeir Lund.

Han er kjent som mannen bak Crispin Glover Records, og nå også som driver av Crispin Glover Record Shop som åpner lørdag.

Lund fikk sin «læretid» i platebutikkbransjen gjennom sin tid som driver av Big Dippers trondheimsavdeling i Dronningens gate.

- Jeg lærte mye av å drive platebutikk da, og har store forventninger her. Jeg har registrert at det passerer flere forbi her på en formiddag enn det gjorde ute i Dronningens gate en hel uke, sier Torgeir.

Det er vinyl det går på, og selv om det vil være en del brukte plater, vil sikkert 90 prosent være nye album.
«Likt» av Elton John

Lund ønsker å gjøre butikken til en møteplass. Det er bygd en scene for intimkonserter på lørdager. Han har to gamle flipperspill på plass. Lund postet nylig et bilde av det ene, et klassisk Captain Fantastic-spill, på Instagram, og kan smilende vise frem en «like» fra Captain Fantastics alter ego Elton John.

- Jeg har også inne en søknad for salg av øl, forteller Lund. Allerede selger butikken kaffe og etter hvert sin egen brus som Credo skal lage. Lunds gamle arbeidsgiver er også ellers synlig i lokalet, butikkdisken er gjenbruk fra den opprinnelige Credo-baren.
Nytt kulturmiljø i Olavshallen

Crispin Glovers nærmeste naboer i de fraflyttede butikklokalene i Olavshallen er kontoret til festivalen Trondheim Calling og kontor og visningsrom for Cinemateket. I gangene passerer studenter på vei til eller fra Musikkonservatoriet.

- Det er et inspirerende fellesskap, sier Lund – som også fremhever ledelsen i Olavshallen som ønsker å legge til rette for kulturelt liv og leven i første etasje i det som før het Olavskvartalet.
Releasekonsert med Lars Lillo og mye bassgitar

Lørdag 27. oktober markerer Torgeir Lund og Crispin Glover Records tre nye utgivelser med lanseringskonsert i Olavshallens Lille sal. Det dreier seg om albumet «Bassgitar» med Matthis Kleppen, vinylsingle med Trondheim Bassorkester med de to Motorpsycho-låtene de spilte på åpningen av Motorpsycho-utstillingen på Rockheim, samt den spesielle konstellasjonen Lars Lillo Stenberg, Poing og Lasse Marhaug, som har gjort en improvisasjon rundt «Stakkars Oslo» sammen. Den utgis nå på plate og skal gjentas én gang til på scenen
Utgitt over 100 plater

Crispin Glover Records er et enmannsforetak som har markert seg med kvalitetsmusikk med bred sjangerspredning og grundig påkostede covere. Lund har nylig sendt plate med serienummer 100 til pressing, og har i tillegg noen utgivelser på underlabelen Flux. Det er ikke mange uavhengige plateselskap med base i Trondheim med tilsvarende propduksjon.
Spidergawd er storselgeren

Førsteopplaget er i de fleste tilfeller mellom 300 og 500, men stadig flere presses i flere opplag. Lund selger nå like mange plater utenlands som i Norge. Det aller meste er vinyl, med cd-versjon vedlagt. Men fraktkostnadene gjør det nær sagt umulig med vinyleksport til USA. Derfor går det noen cd-er over Atlanteren. Ikke minst gjelder det for Soups siste album, som allerede er blant selskapets mest suksessrike utgivelser. Men på Crispin Glovers salgstopp ligger fortsatt de fire albumutgivelsene til Spidergawd trygt. Alle fire selger jevnt og trutt.
Kan ikke bli for mange plateselskap

Crispin Glover blir Trondheims desidert største spesialforretning for vinyl, men i sentrum er det to mindre butikker som går bra og som begge også er kombinerte plateselskap; veteranen Aftermath og nykommer All Good Clean Records. Torgeir Lund mener de ikke bør være redd for en ny «storebror»

- Jo flere butikken, jo større interesse. Det optimale ville vært om alle tre hadde vært naboer. Jeg mener det er plass til flere butikker, og ikke minst flere plateselskap. En by på Trondheims størrelse og med et så rikt musikkmiljø, har rom for mange flere plateselskap, sier Torgeir Lund.
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg26 Okt 2017, 15:03

Fikk tak i 10" (på svart og ikke ltd gjennomsiktig rød) på sjappa til Torgeir.

Blir releaseparty på Lørdag i Olavshallen lille sal

https://www.olavshallen.no/forestillinger/2017-10-11-poing-lars-lillo
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg27 Okt 2017, 09:40

Jeg har kjøpt 2 stk Poing/Lillo på Backbeat i Tromsø. Der fikk jeg to stk rød vinyl. Mulig han fortsatt har igjen noen eksemplarer...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg27 Okt 2017, 13:17

Ingen problem, klarer meg med svart. :D Forlvrig sitter jeg 50 m, unna sjappa så så jeg skulle kunne skaffet meg en enkelt.
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg04 Nov 2017, 13:42

https://radio.nrk.no/serie/spillerom-ho ... 17#t=1m40s

Intervju med Lars og Rolf Erik på radio.
Satser på den linken virker.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg04 Nov 2017, 15:19

kristian skrev:https://radio.nrk.no/serie/spillerom-hovedsending/MKRM01021817/01-11-2017#t=1m40s

Intervju med Lars og Rolf Erik på radio.
Satser på den linken virker.

Takk for denne, Kristian! Midt i blinken! Godt du klarer å snuse opp disse øyeblikkene som er lett å miste hvis man ikke tilfeldig kommer over dem.
Lenka virket fint og jeg har kost meg med samtalen. Noen ganger er det allright å betale lisens til krinken, når de evner å lage interessante ting som her.

Forøvrig fikk jeg kjøpt 2 stk Levangsheia Parkanlegg fra Schous Bøker. De var nummerert 62 og 64 og han sendte dem i posten.
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg10 Nov 2017, 12:04

Har vært så opptatt med andre ting (fy!) at jeg helt har glemt å bestille Poing, men fikk gjort det nå. Begge farger ligger i nettbutikken fremdeles, så håper de er på lager...!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Et par nye Lars Lillo vinyler på vei

Innlegg10 Nov 2017, 16:04

Tror det, ingen storselger .. dessverre :lol:
Forrige

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron