Dato/klokkeslett: 20 Apr 2024, 02:46


Lars LS på Hver gang vi møtes

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg21 Jun 2013, 12:29

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10111491

De Lillos-frontfiguren har ikke vært tilgjengelig for spørsmål fra VG, fordi han er på reise. Dette er det han sier via TV 2:

- Jeg takket ja til å være med på «Hver gang vi møtes» fordi det er et underholdningsprogram som i bunn og grunn tar utgangspunkt i musikk. Jeg har hatt glede av å tolke sanger jeg ikke har skrevet selv, og det skal bli gøy å prøve dette også her. Så er det jo alle seerne som ikke er så glad i mitt vokale uttrykk, de får jo nå sjansen til å nyte en DeLillos-sang helt uten meg, sier han.

På oppfølgingsspørsmål om hensikten med å være med, svarer han:
- Det at så mange mennesker ser på dette programmet er flott, utfra at jeg helst vil nå så mange som mulig med det jeg driver med. Men selvsagt også skummelt med alt som ligger an til pinlig pute TV. Men siden jeg har klart å runde 50, så tåler jeg vel dette også.
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg21 Jun 2013, 13:07

Så det nettopp! Blir spennende dette. Kommer vel en CD det kan være verdt å få med seg etterpå også :)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg24 Jun 2013, 14:41

Ja dette blir absolutt spennende, gleder meg spesielt mye til å høre Lars L. spille Bel Canto. Når det er sagt så var det ikke så veldifg intressante artister , bortsett fra Anneli Drecker , Simone og selvfølgelig Lars da.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg26 Jun 2013, 15:26

Tror alle kan være interessante, jeg - men litt skeptisk til Rybak...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg27 Jun 2013, 00:55

Sorry, skal prøve å skrive litt mere enn jeg har gjort i det siste.
Det er vel litt av vitsen at det er et stort sprik mellom artister som cover hverandre.
Hadde vært uinteressant om Lars hadde covra Raga Rockers f.eks. Eller Trang fødsel hadde covra Postgirobygget.
Eller om Chand hadde covra Åge Aleksandersen.
Synes også artistene er litt lite vågale, bortsett fra Lars som er veldig vågal, da.
Blir litt rart om Lars skulle synge på trøndersk.
Husker Flotte Samsaya tolket HIMMELSKE Drums Of War med Tindrum før jul. Det var saker, det. For ei tid. Det var det året Før var det morsomt med sne kom.
Men jeg håper jeg slipper å se Rybak tolke Lebestift med pantomimebevegelser.

Skal vel ikke ha de store forhåpninger til programmet, men Lars er vel aller best når han er seg selv nærmest og lager det han har på hjertet som han vil dele med deg og meg?
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg01 Jul 2013, 17:54

Jo detta blir intressant. Såna här programideer är ju i grund och botten intressanta - olika typer av artister möts och spelar one-off-sånger i underliga kombinationer.
Problemet - om det nu finns ett problem - är att producenterna väljer att klippa programmen på fåningt sätt, med både överdos av sentimentalt alla-beundrar-alla-perspektiv och uppförstorade pseudokonflikter.
Men som sagt - programiden är god och klart att en person som Lars ska vara med och höja kvaliteten.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg20 Nov 2013, 21:37

http://www.vg.no/rampelys/reality-tv/se ... /10137158/

Første klipp fra serien lagt ut nå.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg21 Feb 2014, 19:37

Da er første låt ute på nett allerede Samsaya med Tøff i pysjamas , var først likt skeptisk men det svingte faktisk ganske bra av denne versjonen.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10145362
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg26 Feb 2014, 19:24

Brumm skrev:Da er første låt ute på nett allerede Samsaya med Tøff i pysjamas , var først likt skeptisk men det svingte faktisk ganske bra av denne versjonen.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10145362


Nå er jeg veldig negativ, men dette synes jeg ikke var så veldig bra.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg26 Feb 2014, 21:10

Asmund skrev:
Brumm skrev:Da er første låt ute på nett allerede Samsaya med Tøff i pysjamas , var først likt skeptisk men det svingte faktisk ganske bra av denne versjonen.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10145362


Nå er jeg veldig negativ, men dette synes jeg ikke var så veldig bra.


Nå har jeg aldri hørt om Samsaya, men jeg er enig med Brumm i at det svinger. Men det behøver ikke være bra selv om det svinger? Ta klappeseansen fra Queens "We Will Rock You" som Expert misbruker i tv-reklamer for tiden. Det svinger, men det er faen ikke bra! Høres ut som noe publikumsrølp på handballkamp eller liknende.
Mener jeg har sett et sted at episoden med deLillos-fokus er det 7. Det er altså en god stund til vi får høre resten av tolkningene av sanger vi kjenner så godt. Jeg skal ihvertfall få med meg den episoden...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg26 Feb 2014, 22:20

Tja.
Så til noe positivt for deg er egentlig det jeg er sånn vanligvis.
Gutten vår på ni år skal begynne å spille slagverk til høsten!
Så da sitter nok åpning på Lebestift om en 3-4 år som et skudd skal dere se.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg28 Feb 2014, 13:25

Lars gjorde "Din usynlige mann" på norsk (The invisible man) og Elg i Dance With A Stranger er imponert.
Mer frra dagens pressekonferanse her!
Jo, jeg skal nok kikke på dette her i kveld... :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg28 Feb 2014, 13:46

Mulig dere i 3050 får spesial visning i kveld arne, men for oss andre vanlige mennesker er det da først i morgen , lørdag, kl 2000 det sendes.:-D
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg28 Feb 2014, 14:47

kristian skrev:Mulig dere i 3050 får spesial visning i kveld arne, men for oss andre vanlige mennesker er det da først i morgen , lørdag, kl 2000 det sendes.:-D

He he... Jeg har ikke belegg for å påstå at vg.no har endret teksten der jeg mener jeg leste at serien starter i kveld. Nå står det morgendagens seriepremiere. Uansett har de nå også skrevet at det er Lars som skal fremføre "Fairytale", noe han selvsagt gjør på norsk. Da får vi benke oss i morgen kveld, Kristian! :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg28 Feb 2014, 20:23

arne skrev:
Asmund skrev:
Brumm skrev:Da er første låt ute på nett allerede Samsaya med Tøff i pysjamas , var først likt skeptisk men det svingte faktisk ganske bra av denne versjonen.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10145362


Nå er jeg veldig negativ, men dette synes jeg ikke var så veldig bra.


Nå har jeg aldri hørt om Samsaya, men jeg er enig med Brumm i at det svinger. Men det behøver ikke være bra selv om det svinger? Ta klappeseansen fra Queens "We Will Rock You" som Expert misbruker i tv-reklamer for tiden. Det svinger, men det er faen ikke bra! Høres ut som noe publikumsrølp på handballkamp eller liknende.
Mener jeg har sett et sted at episoden med deLillos-fokus er det 7. Det er altså en god stund til vi får høre resten av tolkningene av sanger vi kjenner så godt. Jeg skal ihvertfall få med meg den episoden...


Hemska saker såna här coverversioner oftast... Och ja denne var inte bra stemmer Stockholmsjuryn. ;)
Att någon skulle kunna göra en version bättre än deLillos egen skulle ju vara en galen sensation, det händer liksom inte så klart. Så det är bara å gilla läget för det är ju ändå göj att höra vilka sånger och vilka versioner det blir. 8-)
Hoppas jag kan lyssna på det i efterhand här borta.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg02 Mar 2014, 00:16

Du har rett Christer, det er jo bortimot usannsynlig at noen andre enn gjør Tøff i Pyjamas bedre enn originalen. Det kan jo være vanskelig selv for deLillos å få den til sånn som de vil ha den av og til :lol: :lol:
Noe med innspillinga, soundet, lydbildet, timingen, måten Lars synger ut budskapet på.
Dette er det udefinerbare med deLillos, tekst og musikk, romklang, effekt på ekko i gitar og vokal osv er en slags
smeltedigelsom er udefinerbar.

Men jeg likte godt versjonen Lars gjorde av Invisible Man. Elgenes bor på Frei og faren hans gikk i klassen til min mor på Nordlandet.
deLillos var store i Kristiansund (hvertfall i starten av karrieren) og de har spilt mye i hjembyen til Dance With A Stranger.
Bl.a. på Tahitifestivalen, Festiviteten og et par ganger på tidligere nevnte Cabaretloftet (i 2.etg. ovenfor Tropicana Disco & Nightclub) (De to gangene var jeg der også....) :D :D :D

Hørte ellers AnneLiDrecker si i outroen av programmet i kveld at et av hennes høydepunkt i karrieren var å høre Lars Lillo
synge en av hennes sanger med band. - "Roomer"

Noen som vet hvilken sang av Dagsland Lars skal synge?????
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg02 Mar 2014, 00:25

Rumour heter Bel Canto låta.
Bare litt pirkete rettelse på deg der Asmund.
Blir nok fint å følge med videre på denne serien.
Får tro du får sett det i Stockholm Hibbitt, hvis det ikke blir som Så mycket bättre.
Det er ikke bare enkelt å få sett her i Norge i etterkant.
Sist endret av kristian den 10 Mar 2014, 00:09, endret 1 gang
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg02 Mar 2014, 00:36

Oisann! Her i huset ble det spennende Premier League-fotball og Nils & Ronny så jeg glemte bort hele TV2. Ser at vg.no likte Lars sin usynlige mann. Hva syns dere som så dette her?
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg02 Mar 2014, 20:57

Nå i ettermiddag så jeg siste halvdel av "Hver gang vi møtes". Fikk heldigvis med meg Lars sitt bidrag "Din Usynlige Mann". Elg likte helt tydelig denne versjonen, som i mine ører ble en helt ny sang. Skjønner godt at folk liker denne her, skikkelig deLillos over den.
Forøvrig morsomt når Simone fisker etter råd som nybakt mamma, om hvordan barna blir innlemmet i foreldrenes posisjon. Mens noen avtonet kjendisrollen sin, hadde visst Lars forsøkt å forklare ungene at han var en kjent person. He he. Måten han sa det på var komisk. Kostelig øyeblikk.
Virker å være en fin 7-ergjeng som møtes, Elg virket ihvertfall svært ærlig og sympatisk! Skal helt klart se mer av dette her!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Lars LS på Hver gang vi møtes

Innlegg03 Mar 2014, 10:23

Ja jeg var litt rask der, Kristian.
Så er det vel også Frode Alnæs som har komponert musikken til The Invisible Man. Ivar Dyrhaug har skrevet teksten.
Jeg er fra Kristiansund men har ikke vært på en eneste konsert med " Dance With A Stor Stygg Ei"
Forstå det den som kan.
Neste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 27 gjester