Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 11:46


deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg01 Mai 2013, 14:51

Herlig! Var ikke der selv, men det ringer noen svake bjeller dette du nevner om Nachspiel/Vorspiel.... veldig svake....
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg01 Mai 2013, 14:56

Den står vel også oppført som fra 1982 i boken "deLillos komplett" tror jeg... har den ikke foran meg, men (en skam selvsagt :P)
Edit: argh, nå måtte jeg google - og fant dette: "(...) Det er nok noe i det som forlaget Cappelen Damm skriver i presseskrivet, at deLillos har levert lydspor til en hel generasjon. I hvert fall til min, i hvert fall til meg. I deLillos Komplett er det inkludert en tekst fra 1982, Blir det noen fest, skrevet av Stenberg da han knapt nok var myndig, pluss samtlige tekster fra bandets nye utgivelse (...)"
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg01 Mai 2013, 21:51

:lol: Dette bekrefter min tanke om at sangen var mest for tull. Puhh, godt - for dette er avgjort mer lik en ungdomssynd enn en schlager...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg01 Mai 2013, 22:42

Hei gutter - har fått oppklaring fra sjefen selv, men lager en egen tråd på det siden vi er litt OT - off topic :)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg11 Mai 2013, 23:41

Jeg er many many miles away fra Nationaltheateret allikevel må jeg si at jeg har Hjernen er Alene stemning her jeg er nå i barndomshjemmet mitt ikke langt fra skjærgården på Åneset ved Kristiansund. Trenger ikke Nationaltheateret for å være i en deLillos - tekst jeg....
Mor har flyttet til omsorgsleilighet, men hun trives veldig bra selv om hun skranter mye.
Her går jeg rundt i rommene i barndomshj. og ser på bilder og blar i fotoalbumer.
Det som en gang var så nært er plutselig blitt så fjernt og fremmed.
Trærne i hagen er styggere og nifsere enn før. Jeg kjenner de ikke igjen. De står og ser på meg i skumringa ig spør HVOR HAR DU VÆRT????

Den kjente og kjære kjøkkenbenken savner sin eier.
Hagen er nifs og ukjent og grå.
Dessuten blåser det en ekkel trekk nå......

Masse hilsen til alle fra Asmund.



(som skal prøve å komme seg til Oslo og Nationalteateret når jeg bare får til)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg04 Jun 2013, 11:54

Skal en ny tur på dette i kveld, de er inne i siste uke med forestilling nå. Tar med meg datteren min på 13. :) Blir spennende å se om/hvordan forestillingen har utviklet seg gjennom disse ukene...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg04 Jun 2013, 13:05

Bjørn Ivar skrev:Skal en ny tur på dette i kveld, de er inne i siste uke med forestilling nå. Tar med meg datteren min på 13. :) Blir spennende å se om/hvordan forestillingen har utviklet seg gjennom disse ukene...

Flott! Regner med at du kommer med en rapport etter hvert! :-)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg04 Jun 2013, 16:11

arne skrev:
Bjørn Ivar skrev:Skal en ny tur på dette i kveld, de er inne i siste uke med forestilling nå. Tar med meg datteren min på 13. :) Blir spennende å se om/hvordan forestillingen har utviklet seg gjennom disse ukene...

Flott! Regner med at du kommer med en rapport etter hvert! :-)

Å en gång till! 8-) Ja man skulle vilja uppleva det hele en gång till.
Siste uken... Undras om det spelats in något?
Med ljud och bild?
Eller bara ljud?
(Eller bara bild? :D )
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg07 Jun 2013, 12:23

Hei, det var en fin opplevelse å se forestillingen igjen.
Uansett, det var like bra, eller rettere sagt faktisk litt bedre. Bandet virker litt tightere, mer avslappet. Ikke rart etter at de har spilt det samme nå hver dag siden mars, men man kunne altså merke det (ikke at det var dårlig før). Det samme gjelder jo skuespillerne, som (selvsagt) virket mer drevne, rolige og naturlige i sine roller, og det gir til sammen en veldig bra opplevelse. Litt enklere å få tak i personligheten til de enkelte rollene denne gangen, men det har kanskje også sammenheng med at jeg jo har sett forestillingen før.

Jeg satt jo og lurte på om det var gjort enkelte små forandringer her og der, men det kan jo være at jeg ikke husker alt helt detaljert :) Ellers var det meste her det samme.

Stemningen i salen var veldig bra. Lyden var litt lav, til tider littebitt vanskelig å høre hva de sa, men det er kun pirk. Kanskje fordi jeg satt nærme og på siden (Orkester, rad 9, plass 3 høyre side). Imponert over at gutta gir alt hver gang, Lundevall harver løs når det trengs (og det er litt morsomt å se på, når lyden ut er lav).

Alle som ikke har sett denne forestillingen må kjenne sin besøkelsestid og komme seg på teater! Kun 2 sjanser igjen...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: deLillos som teaterstykke på Nationalteateret!

Innlegg10 Jun 2013, 12:38

Ikke noe filmopptak da du var der, Bjørn Ivar? Dette burde jo NRK ha ordnet! På tide at lisenspengene går til noe fornuftig...
Takk for rapporten!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Forrige

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron