Dato/klokkeslett: 19 Apr 2024, 23:36


Nationaltheatret!

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Nationaltheatret!

Innlegg03 Sep 2012, 10:07

Hei, vil bare si at det er mulig å høre på "Nationaltheatret", altså den nyeste singelen vår, på både Wimp, Spotify og selvsagt kjøpes hos iTunes eller Platekompaniet. Den er dessverre kun en digital utgivelse (foreløpig?), men hør den allikevel.... Er litt forundret over at ingen av dere har kommentert den ennå, den har vært tilgjengelig siden fredag - og dere kaller dere fans, hehe :lol:
_________
Bedre før?
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Nationaltheatret!

Innlegg03 Sep 2012, 13:15

Har da hørt den jeg, på radio! Kommenterte den også, såvidt :)
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Nationaltheatret!

Innlegg05 Sep 2012, 21:51

Hørt den flere ganger på radio, liker den bedre og bedre :) Artig tekst også
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Nationaltheatret!

Innlegg05 Sep 2012, 22:19

Fantastisk låt, som vokser og vokser. Artig tekst, som er lett å kjenne seg igjen i. "...og jeg sier tannløse folk er mer delikate...", hehe, skulle gjerne vært flue på veggen på denne festen:-)

Grunnen til at jeg ikke har kommentert tidligere er rett og slett for at jeg har sitti med Nationaltheatret konstant på repeat på mitt nye anlegg siden helga, og ellers jobbet overtid slik at jeg kan avspasere hele 14. september :D
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nationaltheatret!

Innlegg05 Sep 2012, 23:40

Ludde skrev:Hei, vil bare si at det er mulig å høre på "Nationaltheatret", altså den nyeste singelen vår, på både Wimp, Spotify og selvsagt kjøpes hos iTunes eller Platekompaniet. Den er dessverre kun en digital utgivelse (foreløpig?), men hør den allikevel.... Er litt forundret over at ingen av dere har kommentert den ennå, den har vært tilgjengelig siden fredag - og dere kaller dere fans, hehe :lol:



Du vet vi fans her går mer i dybden enn ukritiske facebook-meldinger.
Noen sanger tar det år før jeg har "oppdaga" skikkelig, så det er litt tidlig ennå, Lars!
Veldig fin sang, den sitter bra i øret. Artig valg av bassgang og -sound på refreng.
Nynnet på denne hele tiden mens jeg var på jobb i dag, så det er et godt tegn!
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1443
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nationaltheatret!

Innlegg05 Sep 2012, 23:48

"Nationaltheatret" er den beste av de tre jeg har hørt fra det nye albumet. Hvis disse låtene er representative har vi et sterkt album i vente. Men jeg vet jo at jeg kommer til å like det uansett... :D :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

peter ebbtide

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 05 Jan 2011, 15:20

Re: Nationaltheatret!

Innlegg07 Sep 2012, 12:20

Bra låt! Har ikke fått samme godfeeling av nye delilloslåter siden Sent & Tidlig!
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nationaltheatret!

Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Nationaltheatret!

Innlegg09 Sep 2012, 00:34

Bra link Asmund!

Fanget forresten opp at deLillos dukker opp på "Lindmo" neste lørdag på NRK1..!!!!
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nationaltheatret!

Innlegg13 Sep 2012, 15:12

Må skynde meg å klore ned noen tanker om denne singelen før platen slippes i morgen...

Lydmessig er det en snilt produsert sveve-pop-låt syns jeg, en del synth og tangenter bidrar til dette lydbildet. Vokal og kor - og melodi - flyter jo også ganske snilt og behagelig av gårde. Det står jo fint til låta. Refrenget er ganske catchy (bortsett fra at teksten ikke gjentar seg, og dermed blir det utfordrende å huske teksten 100%). Teksten tar jo en vending midtveis, slik at låta egentlig ikke er så snill som det høres ut som ved første ørekast. Liker teksten godt - før jeg hørte den, tenkte jeg meg noe i retning av at låta sikkert var mer i retning av en hyllest til selve Nationaltheateret, men det var det jo ikke... tvert i mot et slags motstykke til "Festreligiøs"? (hvor mange sanger som handler om festing har vi nå? - det får blir et quiz-spørsmål).

Syns Beckstrøms basspill er spesielt bra. Et par høydepunkter i låta er da basse kommer inn med ekstra fuzz etter mellomspillet. Kult og enkelt virkemiddel. Et annet høydepunkt er koringen "du bør se den" :lol: ettter "en spennende New Zeelandsk film"

Jeg liker også coveret til singelen veldig godt. Dette minner om gode gamle dL-vinyl-singler) - og illustrerer Nationaltheateret i form av mange glade masker og en litt sinna en. Akkurat som altså fester kan være det virkelige Nasjonale teater. Litt parallelt til Facebook, der alle er så vellykket og lykkelige utenpå, alt som snakkes om er bare positivt, mer eller mindre interessant, og hvor poenget kanskje også er mer å bli sett og ha noe å fortelle, enn å lytte til andre.

Bra åpningsspor på den nye skiva, dette, skulle jeg tro. Nå er jeg spent på fortsettelsen, vi har to snille sanger i denne og Lykkelig Fyr, og en rocker i Tapetser meg. Håper nå på mer i sistnevnte gate! A propos... coveret til albumet, er det et "hus forbi"?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Nationaltheatret!

Innlegg15 Sep 2012, 03:05

jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Nationaltheatret!

Innlegg15 Sep 2012, 11:45

Jeg venter enå på at plata skal komme i posten fra CDON i dag. Skal love å komme med en lang (lengre en deg, Bjørn Ivar) uttalelse om platas beste sang (?) "Nationaltheateret" senere i dag.
Dette er en tekst som kan fanger bredt, først trodde det var det å sitte på facebook og lese om skryt dette gjaldt. Men det gjør den ikke, tror jeg.
Sangen er ganske deprimerende og trist kledd inn i en "fin" pakke. Som Bjørn Ivar sier så "snur" den halvveis og har en overraskende vri.Den handler om ting jeg er sikker på Lars-Lillo har opplevd og opplever hver dag (og kommer til å oppleve!)
Hvertfall så opplever jeg dette ofte og kjenner meg igjen. Både på jobb og fest. Men det må sies at de få gangene jeg er i festlge lag for tida så er selskapet veldig trivelig og har bakkekontakt.
Lars-Lillo takk for denne den er utrolig flott.

Har trøbbel med å få tak i teksten på slutten er det "tannløse folk" han sier????
Avlogget

peter ebbtide

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 05 Jan 2011, 15:20

Re: Nationaltheatret!

Innlegg16 Sep 2012, 23:44

Låten er fortsatt bra men videoen ser ut som et ungdomsskoleprosjekt!
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Nationaltheatret!

Innlegg18 Sep 2012, 11:49

Kort betyg: Älskar den här låten! Text och musik och musiker och arr.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Nationaltheatret!

Innlegg18 Sep 2012, 12:19

peter ebbtide skrev:Låten er fortsatt bra men videoen ser ut som et ungdomsskoleprosjekt!

Nå er det vel ikke akkurat hollywood budsjett dellillos gutta har har til disposisjon heller da , når det er sagt så synes liker jeg videoen, den passer sangen godt og har en god gammel delillos ånd over seg.
"La oss slutte å lure på meningen."

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 38 gjester