Dato/klokkeslett: 13 Feb 2025, 22:27

20 Lillos uten filter - nytt album 24. januar

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

• Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

20 Lillos uten filter - nytt album 24. januar

Innlegg01 Jan 2025, 15:22

Det nye albumet nærmer seg, folkens!
2025 er virkelig et storslagent jubileumsår for deLillos. De feirer 40 år som plateartister, noe som markeres med både nytt studioalbum og en stor turné, som «sparkes» i gang med to spektakulære bursdagskonserter i Frøyas have den 7. og 8. juni.

Men aller først, allerede den 24. januar, så slippes deLillos’ tyvende studioalbum «20 Lillos uten filter». Dette blir bandets tredje, doble studioalbum, og det er innspilt i Velvet Recording, mikset av Christer Krogh, Stuart Lerman, Jørgen Træen og Bjarne Stensli, og mastret av George Tanderø. Lars Lillo-Stenberg er produsent.

Tyve nye sanger, som vitner om et vitalt band, med sterk skaperkraft og kreativitet, og som på ingen som helst måte antyder at de har tenkt å gi seg med dette.

Albumet slippes digitalt, på dobbel CD og på dobbel vinyl (både sort, og et begrenset opplag på 400 stk. på farget GOLD vinyl).
Bilde
Lurer på posisjonen til Lars Lillo... Ser uanstrengt slitsomt ut!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

Re: 20 Lillos uten filter - nytt album 24. januar

Innlegg03 Jan 2025, 12:29

Ja detta blir spännande! Äntligen - den nya deLillosplaten. 8-)
Dubbelalbum tenderar till att kunna innehålla både det ena och det andra, vilket i min värld alltid är ett plus.
Och för en flott coverbilde! Klart delikat i sitt nedtonade stämningsläge och dova naturfärger.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg15 Jan 2025, 17:51

Signering - plateslipp og akustisk minikonsert 23.1.25!

deLillos starter jubileumsfeiringen med nytt album og akustisk minikonsert og signering på Big Dipper kvelden før slippdag!

Denne torsdagen feirer vi slippet av dobbeltalbumet «20 Lillos Uten Filter» og får altså høre helt nye låter fremført live for første gang. Dette vil du ikke gå glipp av!

Det har blitt noe av en tradisjon at deLillos spiller live hos oss når de slipper ny musikk, dette er vi selvsagt svært stolte av. Vi gleder oss til å feire 40 år med deLillos gjennom hele '25. Festen starter denne torsdagen på Big Dipper.

Konserten er gratis og det er førstemann til mølla. På konsertdagen stenger vi butikken som vanlig kl. 18, så et lite sceneskifte før vi slipper vi inn publikum rett før kl. 19.

Pga. at Øystein Paasche er bortreist og ikke kan være med på konserten i har vi fått han til å forhåndssignere en del LP'er og CD'er.
"Faen som det regner ute
Avlogget

JIP

Innlegg21 Jan 2025, 15:03

Er bortreist på torsdag så releasen må gå uten meg.

Ellers så ser det ut til at Audun Vinger har anmeldt platen bak betalingsmuren hos DN:

https://www.dn.no/magasinet/musikk/anme ... 9?abtest=a

Får ikke lest den men det gjør kanskje noen andre hvis noen vil lese seg opp.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg21 Jan 2025, 17:03

JIP skrev:Er bortreist på torsdag så releasen må gå uten meg.
Ellers så ser det ut til at Audun Vinger har anmeldt platen bak betalingsmuren hos DN:
https://www.dn.no/magasinet/musikk/anme ... 9?abtest=a
Får ikke lest den men det gjør kanskje noen andre hvis noen vil lese seg opp.

Arild Rønsen i PULS kommer med anmeldelse i morgen, men skriver allerede nå: "Vi sitter allerede på albumet, og kan love alle deLillos-fans at dette er en drøm av deLillos!"
"Faen som det regner ute
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg21 Jan 2025, 17:11

Overskriften på anmeldelsen er: "Ingen 40-årskrise"
En Instagrambruker har lest anmeldelsen og skrev for tre dager siden:
I dagens utgave av Dagens Næringsliv har Audun Vinger skrevet en svært god anmeldelse av både det nye albumet, men også inkludert liveplaten «OverOslo 2014» - og med den og dens innhold belyser han hele bandets historie, og han setter det i et ryddig perspektiv. Det er ekstra fint at nettopp Audun har skrevet dette, for han er en dyktig og troverdig skribent, som ikke minst har fulgt deLillos fra dag èn. Kjøp Sjøfarten på papir i dag, folkens. God helg!
"Faen som det regner ute
Avlogget

Stian A

Innlegg23 Jan 2025, 12:45

Var så heldig å motta LP og CD i posten allerede Tirsdag :D

Så er på min 2. gjennomlytting nå hehe :D Det er alltid spennende å høre ``resten`` av ett album, når det er så mye godbiter som er sluppet i forkant. Har allerede fått noen nye favoritter ja :D

Det er så fantastisk gøy å fortsatt kunne sette seg ned å lytte til en ny plate, og samtidig lese tekst og se på bilder fysisk når heltene gir ut ny plate. Det er noe helt eget med dette, kontra å sette på listen på strømmested 8-) Setter stor pris på det !
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

Innlegg23 Jan 2025, 16:59

Stian A skrev:Det er så fantastisk gøy å fortsatt kunne sette seg ned å lytte til en ny plate, og samtidig lese tekst og se på bilder fysisk når heltene gir ut ny plate. Det er noe helt eget med dette, kontra å sette på listen på strømmested 8-) Setter stor pris på det !

Wow du har den redan! 8-)
Precis! Ett helhetskonstverk att avnjuta. Lyssna på, läsa texterna, bläddra i cd-boken, läsa all instrumentcred och tack, fundera på bilderna, design, färger, typsnitt - helheten Album.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Stian A

Innlegg23 Jan 2025, 18:54

Ja ! :D du kan glede deg :D
Helt sant!
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg24 Jan 2025, 14:32

Gutta var gjester i Nitimen på NRK1 i dag.
https://radio.nrk.no/serie/nitimen/seso ... HR01002425
En fin prat og de spilte "Avspark" live med Ola Geir Raftevold på tamburin siden Øystein er på ferie.
Jeg fikk ikke med meg alt, men får høre mer senere.

Pga sykdom og togtrøbbel måtte jeg droppe releasen på Big Dipper i går, men fikk ihvertfall bestilt signert cd og vinyl.
"Faen som det regner ute
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg24 Jan 2025, 15:13

Her er en fersk anmeldelse av albumet fra "Musikknyheter".
Anmelder gir 8 av 10 og er storfornøyd!
https://www.musikknyheter.no/anmeldelse ... illos.html
"Faen som det regner ute
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg24 Jan 2025, 15:17

Alltid underholdende Arild Rønsen i PULS er også storfornøyd med albumet!
Les i denne lenka:
https://www.puls.no/20129.html
"Faen som det regner ute
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

Innlegg12 Feb 2025, 16:14

Hibbitt skrev:
Stian A skrev:Det er så fantastisk gøy å fortsatt kunne sette seg ned å lytte til en ny plate, og samtidig lese tekst og se på bilder fysisk når heltene gir ut ny plate. Det er noe helt eget med dette, kontra å sette på listen på strømmested 8-) Setter stor pris på det !

Wow du har den redan! 8-)
Precis! Ett helhetskonstverk att avnjuta. Lyssna på, läsa texterna, bläddra i cd-boken, läsa all instrumentcred och tack, fundera på bilderna, design, färger, typsnitt - helheten Album.

...och postgången mellan två naboländer är nog inte sämre någonstans på jorden än den mellan Norge och Sverige... Än har inte vanligtvis pålitliga Ginza.se lyckats leverera en eneste deLillos uten filter och än mindre 20...

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 41 gjester