Dato/klokkeslett: 23 Jun 2025, 00:45

Sjenert - ny singel ute nå!

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

• Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Sjenert - ny singel ute nå!

Innlegg03 Sep 2024, 21:00

I dag oppdaget jeg plutselig den nye singelen til deLillos på Spotify. "Sjenert" er tittelen, som Lars L-S skrev her på forumet i juni.
En fin låt med pianoriff og gode trommer fra Paasche. En morsom tekst om å føle seg litt utenfor, men det er ikke sant... Å være annerledes kan være en gave.
Nynnbar og typisk fengende deLillos. Blir spennende å høre neste singel fra albumet som kommer i januar, "20 Lillos uten filter"
Lars skrev blant annet:
- En spennende ting med plata er at vi har fått fire forskjellige mennesker til å mixe hver sin plateside. Det skaper litt frodighet, hvis en velger å høre på hele. Også denne gangen er sidene komponert en del sammen på sømløst vis.

Hva synes dere andre om den nye sangen "Sjenert"?
Tommel opp fra meg i hvert fall!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

Re: Sjenert - ny singel ute nå!

Innlegg25 Sep 2024, 10:27

Nu har jag hört den. Snabb är jag inte, är cd-fysisk och hör extremt sällan på lösa låtar före albumrelease - men nu har jag hört den.
Jodå en flott sak. Inte den där powerhiten från plattan och det vet bandet, den kommer nog framåt albumdags. 'Sjenert' är mer en smygare som växer, ett gott albumspår. Musikaliskt pianostompig men med flera olika musikaliska teman. Vers, refräng, stick, arr, det är bra hantverk överlag.
Texten är smått briljant med fyndiga formuleringar man smiler åt. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester